Cloaking var noget SEO branchen udførte i stor stil for år tilbage, men ikke i særligt stort omfang mere.
Professionelle SEO virksomheder anbefaler ikke denne optimerings form.
Der må jeg sige at jeg er 100% uenig!
1) Ordentlige SEO-firmaer vil aldrig opstille den slags firkantedeog "religiøse" dogmer op. De vil tværtimod se på hver enkel case og anbefale det som er bedst i lige den situation.
2) Der bruges stadig MASSER af cloaking i branchen. Dem der mest bruger cloaking i dag er dog så gode til det, at de færreste - inklusiv Google, opdager det.
Jeg støder selv jævnligt ind i cases hvor cloaking er den helt rigtige løsning.
Men tilbage til trådstarters oprindelige spørgsmål ...
Du kan groft sagt optimere et password beskyttet site på tre måder:
1) Gør som Thomas foreslår - lad alle, inklusiv søgemaskinerne, se den første del af teksten på dine sider. Often vil det være nok til at optimere den nogenlunde. For at se resten af siden skal man så logge ind. Fordelen ved denne løsning er, at den er stort set uden risici.
2) Bruge traditionel IP cloaking. Ulæmpen ved denne metode er, at der er en øget risiko for udelukkelse. Særligt hvis du ikjke har erfaring med cloaking. På en anden side, hvis alternativet er en password beskyttet site der slet ikke indekseres, så er risikoen jo i praksis nul.
3) Du kan bruge Google's "First Click Free" program. Det giver mulighed for, at du kan cloake Google under nogle særlige betingelser. Fordel er at det virker og der ingen særlig risici er ved programmet. Ulæmpen er, at de brugere der så kommer ind fra Google SKAL kunne se den første side gratis - uden at logge ind. Først ved efterfølgende besøg og kliks må du så kræve login. Du kan læse lidt mere om First Click Free programmet her, som i 2008 blev udvidet fra kun at dække nyhedssites til nu også at dække alle andre websites:
Cloaking var noget SEO branchen udførte i stor stil for år tilbage, men ikke i særligt stort omfang mere.
Professionelle SEO virksomheder anbefaler ikke denne optimerings form.
Der må jeg sige at jeg er 100% uenig!
1) Ordentlige SEO-firmaer vil aldrig opstille den slags firkantede og "religiøse" dogmer op. De vil tværtimod se på hver enkel case og anbefale det som er bedst i lige den situation. Alt andet er i mine øjne meget uprofessionelt. Mine kunder kommer ikke til mig for at få en moralsk opsang - de kommer fordi jeg kan skabe resultater for dem.
2) Der bruges stadig MASSER af cloaking i branchen. Dem der mest bruger cloaking i dag er dog så gode til det, at de færreste - inklusiv Google, opdager det.
Jeg støder selv jævnligt ind i cases hvor cloaking er den helt rigtige løsning.
Men tilbage til trådstarters oprindelige spørgsmål ...
Du kan groft sagt optimere et password beskyttet site på tre måder:
1) Gør som Thomas foreslår - lad aalle, inklusiv søgemaskinerne, se den første den af teksten på dine sider. Often vil det være nok til at optimere den nogenlunde. For at se resten af siden skal man så logge ind. Fordelen ved denne løsning er, at den er stort set uden risici.
2) Bruge traditionel IP cloaking. Ilæmpen ved denne metode er, at der er en øget risiko for udelukkelse. På en anden side, hvis alternativet er en password beskyttet site der slet ikke indekseres, så er risikoen jo i praksis nul.
3) Du kan bruge Google's "First Click Free" program. Det giver mulighed for, at du kan cloake Google under nogle særlige betingelser. Fordel er at det virker og der ingen særlig risici er ved programmet. Ulæmpen er, at de brugere der så kommer ind fra Google SKAL kunne se den første side gratis - uden at logge ind. Først ved efterfølgende besøg og kliks må du så kræve login. Du kan læse mere om First Click Free programmet her, som i 2008 blev udvidet fra kun at dække nyhedssites til også at dække alle andre websites.