Ja det er også mange år siden jeg har brugt det site, men kan ikke huske at det har været som du beskrev før. MVH Kim |
Mikkel deMib Svendsen:Der må jeg sige at jeg er 100% uenig!
Det tror jeg nu ikke du er
IP cloaking virker ganske udmærket, og Google kan ikke spotte det med deres automatiske software, cloakede websites tages normalt ud med håndarbejde, hvis det bliver opdaget.
Cloakede websites opdages hurtigere i nogle brancher, andre brancher kører snildt i rigtigt mange år uden problemer. Jeg har set flere sites, der har kørt ca. 6 – 7 år. og stadig kører.
Men jeg vil ikke anbefale en virksomhed at risikere sit hoveddomæne på at IP cloake sit website.
Hvis der er tale om trafiksites, eller websites man kan tåle at miste, så er risikoen jo kun domænets navn, prisen på et nyt domæne, lidt ekstra opsætning og forretningen er igang igen.
Der er brancher, hvor konkurrencen er meget hård og der tys til disse metoder, men kunden kender også på forhånd de risici, der er forbundet med en banning, og har en alternativ plan klar i ærmet, hvis ikke, kan forretningen miste næsten alle sine kunder / brugere i et hug, hvis Dublin drengene kommer forbi.
De nyere former for cloaking, partiel IP cloaking, hvor der kun cloakes ganske få ord på en side er meget svære at spotte, selv i cachede versioner i Google, er der kun få afvigelser fra originalsiden, og yderst vanskelig at spotte for en utrænet, men uanset hvad er der en risiko, og den gør ondt på en virksomheds hoveddomæne.
At vente på Google svarer på en reinclusion request kan være en længere kamp, og er ikke den mest farbare vej.
Mvh
René Madsen