Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO på login site,

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften antyder, så tænkte jeg på hvordan man kan lave SEO på en side med login. 

Mere specifikt så er det hvordan man gør så google crawler siden når den nu er lukket for udefrakommende, og kan man omgå det så google får adgang til alle sider påtrods af der ikke er adgang for mennesker? 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3534
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:09

Martin :

Som overskriften antyder, så tænkte jeg på hvordan man kan lave SEO på en side med login. 

Mere specifikt så er det hvordan man gør så google crawler siden når den nu er lukket for udefrakommende, og kan man omgå det så google får adgang til alle sider påtrods af der ikke er adgang for mennesker? 

Mit første spørgsmål er, hvis du vil omgå login så Google kan crawle siderne, hvorfor har du så et login?

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Hong Kong
Tilmeldt 20. Jun 08
Indlæg ialt: 196
Fra  cSupport Skrevet kl. 11:25
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 11:38

@KJT-Media.dk,

For at få brugertilmelding, altså der ligger "noget" på siderne som har en reel værdi for målgruppen. 

Brugerne kan så efter tilmelding købe sig adgang til diverse tilkøb. Hvis jeg skal sammenligne det med noget ville det være et datingsite, hvor brugerne så har debatter m.v. hvor disse debatter gerne skulle blive indekseret. 

@Kasper,  

Tak, må lige prøve at kigge på det :) 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:11

Martin :

For at få brugertilmelding, altså der ligger "noget" på siderne som har en reel værdi for målgruppen. 

Brugerne kan så efter tilmelding købe sig adgang til diverse tilkøb. Hvis jeg skal sammenligne det med noget ville det være et datingsite, hvor brugerne så har debatter m.v. hvor disse debatter gerne skulle blive indekseret.

ok, men handler det ikke bare om at give de rigtige rettigheder til forskellige dele af sitet, forskellige elementer på sitet osv.? og ikke mindst skabe noget reelt indhold som man som anonym bruger kan læse og som vil få siden op at ranke?

Jeg er godt klar over at det er muligt at få Google til at crawle et lukket site, men man skal dog gøre det rigtigt, da man ellers vil kunne risikerer at det du beskytter med password, kan blive set af anonyme brugere. Og det er derfor jeg stiller spørgsmålstegn ved det og om det nu også er det rigtige at gøre.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Hong Kong
Tilmeldt 20. Jun 08
Indlæg ialt: 196
Fra  cSupport Skrevet kl. 12:15

Hvis der er et lukket forum på siden kan det være en god idé at lade Google crawle de forskellige tråde. Hvis en bruger trykker ind på et af de valgte indlæg via. google bliver de bare mødt af en login formular hvor de samtidig har mulighed for at registrere sig. Man kan evt. have et par subforums der ikke bliver indekseret af Google, hvilket selvfølgelig skal fremgå på siden.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:39

Martin: Husk lige at få en "no cache" i headeren - ellers er det jo blot at gå ind og se den cachede version. Og så er du lige vidt.

Du skal også tænke på, at mange af os har adskillige "user agents" i vores browsere - også googlebot. Så hvis du detecterer på, om det er googlebot, der kommer forbi, er det blot at omgå login ved at skifte user agent.

Hvilket værktøj i GWT mener du, Kasper?

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 22:43

Okay, tak for svarene for det første. 

@Kim, jeg kan sagtens følge din tankegang, det kunne også være en mulighed at gøre det sådan. Men samtidig er det lidt meningen at brugerne får mulighed for at se noget indhold, som man ikke har adgang til som ikke medlem. Man kan selvfølgelig godt gøre det samme hvor der bare er nogle teasere som der er adgang til. 

Men umiddelbart til det andet være at foretrække -> No user, no access. 

@Kasper, måden du beskriver det på er lige præcis hvad der var ideen. 

@Thomas, Cached delen er vigtig, dog ved jeg ikke lige hvor mange af brugerne der ved man kan benytte den til at se indholdet med den målgruppe siden har. Men stadig, point taken.

Mht. det med at man via autopilot lader googlebot komme ind på siden lyder det som den rigtige løsning, men vil man så have mulighed for at benytte Kasper's forslag med at man istedet for at komme ind til tråden istedet rammer siden med login formular? 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 08
Indlæg ialt: 55
Fra  SiteTech Webudvikling Skrevet kl. 23:07

"Mht. det med at man via autopilot lader googlebot komme ind på siden lyder det som den rigtige løsning, men vil man så have mulighed for at benytte Kasper's forslag med at man istedet for at komme ind til tråden istedet rammer siden med login formular? "

Du kan ganske simpelt lave et script som checker om det er en spider som tilgår din side. Hvis det er en spider kan du give den adgang til at fortsætte med at crawle på lukkede sider, hvor imod individer skal have et login.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:20

Martin :
Men samtidig er det lidt meningen at brugerne får mulighed for at se noget indhold, som man ikke har adgang til som ikke medlem.
Og det er jo netop det jeg siger. det er jo muligt at synliggøre både for brugere og for Google enkelte elementer på en side, hvilket samtidig også betyder at Brugerne får det at se og Google får det crawlet. Når man så er logget ind ser man mere af indholdet :)

Et fint eksempel er http://www.experts-exchange.com som viser en lille del, men man skal være logget ind for at se resten.

Hvis jeg selv skulle anbefale noget, ja så ville det være min anbefaling, at du strukturere hjemmesiden således at det er muligt for dig at tilbyde nogle ting gratis og andre bag login. Det kunne fx være som i ovenstående tilfælde, hvor startindlægget er synligt, ja man kan vel kalde det en teaser. Men for at se svaret så skal man blive medlem.

Det kunne også være du havde artikler hvor du bare viste teaseren.

Det kunne også være enkelte fulde indlæg osv.

Ja der er mange muligheder.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)