Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sodavand fra Kina - hvem har ansvaret ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er kommet i kontakt med en kinaeske virksomhed, som producere "xx sodavand". Denne Sodavand findes ikke i Danmark og jeg har lyst til importer den.

Jeg kom bare til at tænke over, hvad hvis den kineske levendør en dag ved laver fejl producerer sodavanden, som  nogen i Danmark bliver syg af..Hvem har ansvaret ?

Det er nok importøren. Kan jeg forsikre mig mod sådan noget med en forsikring ?

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 21:54

Hvis der ikke er lavet om meget for nyligt har du som første importør produktansvaret når varen kommer ind i EU, altså dig som du også selv skriver.

Når du nu drømmer om at importere sodavand fra Kina, så tænk lige over at der sikkert både er punktafgifter, emballageafgifter fødevaregodkendelser m.m. der skal være i orden inden det kommer ind i landet. For slet ikke at tale om din kalkulation så er i orden på Westbound rute med et produkt du nok får svært ved ikke at få transportskader og et marked hvis importprisen er dyr på containere.

Så kunne det jo være spændende at vide om der er nogen der gider drikke de sodavand? har du checket det?

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 10. Dec 10
Skrevet kl. 14:43

Yes jeg har undersøgt om folk er interesseret i produktet og det er de.:)

Jeg har aldrig importeret drikkevare før og sidder derfor netop nu undersøger hvordan det hele kommer til at fungere.

Jeg vil sætte stor pris på, hvis nogen her kan fortælle mig hvilke afgifter, andre udgifter, satser  osv kommer på drrikkevarene.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 14:55

kan du ikke bare få sirupen fra kina og så få sodavandet fremstillet i danmark?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 16:38

Adnan Importør:
Hvem har ansvaret

Det har du som importørsom har ansvaret.  

Du vil formodenlig kunne tegne en produktansvarsforsikring, men med alle de fødevare skandaler Kina har haft skal du nok ikke forvente at den er helt billig.

Mvh

Ravn

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 17:16

Michael_N1973:

Præcis. Det giver ikke mening at sende vand fra Kina til DK. Pepsi laves jo heller ikke i USA og sendes til DK inkl. vand.

Tilmeldt 10. Dec 10
Skrevet kl. 19:35

Michael_N1973:

Lyder da en ide, men er det praksis muligt ?
Kan det betalr så få det produceret i Danmark, Jeg kan forstille mig der vil være stor omkostninger forbundet med det

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 19:54

du har mere kontroll med det,  du kan tage pröver af sirapen så der ikke er en masse gift i den.

og det kommer på danske dåser eller flasker så det bliver en del af retursystemet.

men du kan ju kontakte en sodavandsfabrik for höre vad det koster.

Tilmeldt 10. Dec 10
Skrevet kl. 21:28

Ved nogen om fødevarelevendøren SKAL have nogle af disse certifikater:

Certification:
HACCP
ISO 
BRC 
GMP 
GAP
osv
Jeg ringer til fødevarestyrrelsen imorgen. Men håber alligvel nogen kan besvar spørgsmålet
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 21:36

Adnan Importør:

Michael_N1973:

Lyder da en ide, men er det praksis muligt ?
Kan det betalr så få det produceret i Danmark, Jeg kan forstille mig der vil være stor omkostninger forbundet med det

Der vil helt sikkert være store udgifter i at få det produceret i Danmark, men udgifterne til transport fra Kina vil nok være større. Der er en grund til at øl og sodavand bliver produceret på licens overalt i verden og ikke transporteret rundt.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)