Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indexering bliver mindre og mindre?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Sund-og-Smuk.dk:

Der bliver skrevet i tråden at jeg skal skrive længere titler, er det en fordel med lange titler?

Ikke nødvendigvis, og så alligevel. Det er den titel der vises på Google. Derfor er det vigtigt at den indeholder et hvis salgsstød for at få kunderne til at klikke. Derudover er det godt at den indenholder dine keywords, og gerne som det første ord.

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 18:04
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 18:39

Flotte Lipgloss, og stort udvalg i makeup og parfume.

Tilmeldt 4. Oct 10
Skrevet kl. 14:33

SEO-Beginner:

hejsa

Så vidt jeg kan se har du duplicate content (DC) hvor ?orderby bliver brugt.

Prøv at kigge på denne tråd:

http://www.amino.dk/forums/t/112201.aspx

Endvidere har du også DC på din indkøbskurv - du ønsker vel ikke de sider indekseret hvor din indkøbskurv bliver opsummeret.

Det er galt fra siderne order.php og cart.php  - der har du <meta name="robots" content="index,follow" />  - det burde løse problemet her med noindex,nofollow

Så har jeg fået løst det problem med kurven.

Prestashop har en funktion hvor den selv generere en robots.txt, og laver en disallow på den del filer, som bruger session id.

Der står dog:

Disallow: /cart.php, er det ok?

istedet for noindex,nofollow, som du skriver?

På forhånd tak

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:41

Sund-og-Smuk.dk:

Så har jeg fået løst det problem med kurven.

Prestashop har en funktion hvor den selv generere en robots.txt, og laver en disallow på den del filer, som bruger session id.

Der står dog:

Disallow: /cart.php, er det ok?

istedet for noindex,nofollow, som du skriver?

På forhånd tak

Robots.txt er ikke en metode du skal bruge til at undgå at få indekseret cart.php, du skal derimod som nævnt bruge noindex robots metatag, da dette fortæller søgemaskinerne at denne side skal ikke indekseres. Gør du det i din robotstag, fortæller du kun søgemaskinerne at de ikke skal crawle siden. men det betyder ikke at de ikke skal indekserer siden.

så min anbefaling er at når der er sider du ikke vil have indekseret, skal du bruge noindex,nofollow robots metatag. og du skal ikke samtidig have en blokering for crawling i din robots.txt da søgemaskinerne skal have lov til at crawle siden for at de kan se det metatag.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 4. Oct 10
Skrevet kl. 19:49

Tak for svar Kim. Det vil jeg gøre :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 21:27

Hejsa

Det var ellers min mening at henvise dig til brugerforum for shoppen, men kunne se du allerede havde været der :)

Jeg er enig med Kim, men sommetider må man vælge den næstbedste løsning - når der ikke er andre eller indtil der kommer bedre løsninger.

Hvor har du fundet at du skal bruge # i stedet for ?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:51

SEO-Beginner:
Jeg er enig med Kim, men sommetider må man vælge den næstbedste løsning - når der ikke er andre eller indtil der kommer bedre løsninger.
Nu er det jo ikke DanDomain vi snakker om her :)

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 22:21

Hej Kim

Nej, det er rigtig - men har du en let programmerbar løsning så er du velkommen med løsningen -
ellers må du jo fortælle hende hvad prisen er - så er det problem løst og sikkert mulighed for at sælge samme løsning til andre webshop.

Samtidig kan du løse hendes problem med ?orderby - lige pt. har hun en løsning fra shoppens forum med canonical tag istedet for en meta tag med noindex. Det syntes jeg heller ikke er optimal - men den kan jeg heller ikke lige programmere mig ud af.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:47

SEO-Beginner:
Nej, det er rigtig - men har du en let programmerbar løsning så er du velkommen med løsningen -
ellers må du jo fortælle hende hvad prisen er - så er det problem løst og sikkert mulighed for at sælge samme løsning til andre webshop.
Jeg har ingen løsning på problemet før jeg har set på koden.

Men min opfattelse at stort set alle shops/CMS/Blogs og andre open source hvor man har adgang til koden. Kan der også findes en løsning. Jeg har selv 15 års erfaring med programmering, og har endnu ikke, ikke kunne knække nøden :)

Med hensyn til andre løsninger i forhold til query's, fx ?orderby=name.
Der kan man fx i GWT opsætte parametre som skal ignoreres af Google. Du linker til en tråd tidligere i denne tråd, hvor jeg faktisk fortæller nogle af de ting man kan gøre.

I GWT kan hun fx sætte Google til at ignorere følgende:

back
orderby
ipa
qty

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)