Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opbygning af affiliate-database

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 195
Fra  Supra Media Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino-brugere

Jeg har for tiden en webdesigner, der sidder og bygger en Zen Cart-webshop til mig. Hun ved imidlertid ikke nok om de rigtigt nørdede ting, så vil gerne høre jeres råd.

Jeg vil gerne have tilknyttet en database, som kan spille sammen med forskellige gratis prissammenligningssites og de provisionsbaserede sites inden for samme genre (afilliatesalg/salgstracking), så produkterne bliver vist frem på nettet uden decideret annoncering til en start.

Jeg har ladet mig fortælle, at der muligvis er tale om et cronjob, men er ikke helt stiv i de betegnelser. Ved nogen herinde noget om netop den løsning og kan evt. få henvisninger til firmaer, der kan lave den slags?

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 13:21

Jeg er lidt i tvivl om hvad det er du vil, men jeg tror at du gerne vil hente varer fra prisindex-sider, f.eks. Kelkoo, og lægge dem ind i det shop-system. Er det rigtigt?

Tilmeldt 20. Apr 09
Fra  Supra Media Skrevet kl. 13:32

Hej Robert
Det er egentlig to ting, jeg vil (og det i Zen Cart):

1) Lade normale prisindexsider hente priser, produktitler m.m. i min shop
2) Lade prisindexsider, der forlanger provision af et salg, hente priser, produktitler m.m. i shop (fx Bogpriser.dk, Spilpriser.dk)

Det skulle vist nok kunne lade sig gøre at komibinere de to ting via et såkaldt cronjob (whatever that is, er ikke programmør..). Håber det giver mere mening nu?

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 13:38

Hun skal lave et XML-dokument (eller anden eksportform), som indeholder alle dine varer, priser mv. Det kan prissammenligningssiderne så hente fra dig - og linke til dig.

For at kunne tracke salg og den slags bør du henvende dig til et affiliate netværk som f.eks. tradedoubler.com, euroads.dk eller partner-ads.com, der både besidder softwaren til at holde øje med, hvilke salg de skaber, samt kontakten til de fleste prissammenligningssites. De tager så et share af den betaling, du lægger ud til de her sites - typisk ca 1/3.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 20. Apr 09
Fra  Supra Media Skrevet kl. 14:23

Ok, super. Så man skal have lavet en slags prisfil/XML, der indimellem opdateres med nye varer.

Forstår dog ikke helt mht. affiliate-firmaerne - vil de gratis kunne levere softwaren til det, som jeg beskriver som 2) imod at få en vis % for hver solgt vare eller hvordan?

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 22:42

Ja, affiliate-netværkene lever af at stille deres software til rådighed på lige præcis den måde. Det foregår som regel sådan, at du laver en aftale med netværket om, hvor stor en procentdel af dit salg, du vil betale for en ordre, hvorefter de "lægger den live" for affiliate-publishers - til en mindre procentsats. De lever så af differencen.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)