Kære Amino-brugere
|
Jeg er lidt i tvivl om hvad det er du vil, men jeg tror at du gerne vil hente varer fra prisindex-sider, f.eks. Kelkoo, og lægge dem ind i det shop-system. Er det rigtigt?
Kære Amino-brugere
|
Jeg er lidt i tvivl om hvad det er du vil, men jeg tror at du gerne vil hente varer fra prisindex-sider, f.eks. Kelkoo, og lægge dem ind i det shop-system. Er det rigtigt? |
Hej Robert |
Hun skal lave et XML-dokument (eller anden eksportform), som indeholder alle dine varer, priser mv. Det kan prissammenligningssiderne så hente fra dig - og linke til dig. For at kunne tracke salg og den slags bør du henvende dig til et affiliate netværk som f.eks. tradedoubler.com, euroads.dk eller partner-ads.com, der både besidder softwaren til at holde øje med, hvilke salg de skaber, samt kontakten til de fleste prissammenligningssites. De tager så et share af den betaling, du lægger ud til de her sites - typisk ca 1/3. |
Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense
Ok, super. Så man skal have lavet en slags prisfil/XML, der indimellem opdateres med nye varer. |
Ja, affiliate-netværkene lever af at stille deres software til rådighed på lige præcis den måde. Det foregår som regel sådan, at du laver en aftale med netværket om, hvor stor en procentdel af dit salg, du vil betale for en ordre, hvorefter de "lægger den live" for affiliate-publishers - til en mindre procentsats. De lever så af differencen. |
Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense