Hej Seo eksperter I en anden tråd her på amino (http://www.amino.dk/forums/t/113037.aspx?#753533) er der blevet stillet et super interessant spørgsmål om valg af webhotel udbyder har indflydelse på din placering i google. Har udbyderen det? Jeg kunne ikke selv forestille mig at det har nogen indflydelse hvor højt ens webhotel udbyder ligger i google. Det handler vel alene om deres egen søgemaskine optimering. Men en teoretisk tanke kunne være at google rangere nogle ip'er (server adresser) lavere end andre - eller måske udelukker dem. F.eks. at de google har taget nogle af Udbyder X Ip adresser og givet dem negativ værdi eller blacklistet dem. Kan der være noget om det er det rent spøgelsessnak? Jeg har hørt at der kan være noget med geografien. Dvs. hvis du skal markedsføre dig til danskere skal du ligge hos en dansk udbyder. Er der noget om den snak? Der er også nogen der mener, at hvis du ligger på en webserver hvor der er rigtig mange domæner - så har det også en negativ værdi. Det lyder underligt hvis google alene kigger på indholds kvaliteten, men der er måske noget om det? Glæder mig til at høre om vi kan få slået nogle af disse myter ihjæl :-) |
Jeg har taget en del hjemmeside hjem til DK fra udenlandske IP adresser, uden at lave nogle andre ændringer. Og de har alle fået bedre placeringer på Google DK i løbet af kort tid.