Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har dit valg af webhotel udbyder indflydelse på din placering i google?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Seo eksperter

I en anden tråd her på amino (http://www.amino.dk/forums/t/113037.aspx?#753533) er der blevet stillet et super interessant spørgsmål om valg af webhotel udbyder har indflydelse på din placering i google. Har udbyderen det?

Jeg kunne ikke selv forestille mig at det har nogen indflydelse hvor højt ens webhotel udbyder ligger i google. Det handler vel alene om deres egen søgemaskine optimering. Men en teoretisk tanke kunne være at google rangere nogle ip'er (server adresser) lavere end andre - eller måske udelukker dem. F.eks. at de google har taget nogle af Udbyder X Ip adresser og givet dem negativ værdi eller blacklistet dem. Kan der være noget om det er det rent spøgelsessnak?

Jeg har hørt at der kan være noget med geografien. Dvs. hvis du skal markedsføre dig til danskere skal du ligge hos en dansk udbyder. Er der noget om den snak?

Der er også nogen der mener, at hvis du ligger på en webserver hvor der er rigtig mange domæner - så har det også en negativ værdi. Det lyder underligt hvis google alene kigger på indholds kvaliteten, men der er måske noget om det?

Glæder mig til at høre om vi kan få slået nogle af disse myter ihjæl :-)

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 11:03

Jeg har taget en del hjemmeside hjem til DK fra udenlandske IP adresser, uden at lave nogle andre ændringer. Og de har alle fået bedre placeringer på Google DK i løbet af kort tid. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:09

vil jeg også gerne vide en siger til mig en Server i USA ikke betyder noget for min placering i google.dk , jeg vil også gerne vide om det betyde noget for skal skifte på et tidspunkt grundet mangler plads mv.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 11:12

Ifølge Google har det betydning. Se her

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:19

Det korte svar er Ja det har indflydelse.

Placering af server i forhold til ens målgruppe er vigtig.

Hastigheden på serveren er vigtig

meget få eller ingen nedetider er vigtige

Man kan sige at serverens kvalitet spiller en rolle, og ja jo flere webhoteller der er på en server spiller egentlig ikke en rolle for den enkelte hjemmeside, medmindre serveren bliver belastet af det og derfor enten får lange svartider/loadtider.

Det er kun i det tilfælde at du har flere hjemmesider på samme server som fx linker til hinanden, fx A->B at det kan have en indflydelse for de to hjemmesider, da de jo så måske vil ligge på samme IP. så på den måde kan man godt sige at det har en indflydelse.

Det spiller ikke en rolle om der er mange Domæner, men det spiller en rolle som i ovennævnte eksempel, nemlig webhoteller/hjemmesider.

Jeg har ikke hørt, eller mærket til at mange webhoteller på en server giver en negativ effekt.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:19

Hej

Det var mig, der stillede spørgsmålet i den anden tråd. Tak fordi det er bragt videre her, hvor det hører til - og tak for svar!

Skal jeg forstå YouTube videosvaret sådan, at jeg ikke skal vælge en af de store internationale udbydere, f.eks. one.com, da den vel ikke er dansk - eller kan man forvente at de har danske servere, så det ikke betyder noget?

En del af mit spørgsmål var også, om webhoteludbyderens egen placering på Google siger noget om, hvorvidt at blive hostet er dem giver mit site et godt eller dårligt udgangspunkt for at komme højt op i søgningerne - det kan I eksperter måske også fortælle? Eller er det udelukkende informationer + domænenavnet på mit eget site, der vil afgøre det?

Glæder mig til at læse eksperternes svar
Christina :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 13:53

Christian Reupke:

Ifølge Google har det betydning. Se her

">

Tak for linket. Det må man sige understreger påstanden - samt vigtigheden i at bruge en dansk webhotel udbyder når man henvender sig til danskere :-)

KTJ-Media.dk:

Det er kun i det tilfælde at du har flere hjemmesider på samme server som fx linker til hinanden, fx A->B at det kan have en indflydelse for de to hjemmesider, da de jo så måske vil ligge på samme IP. så på den måde kan man godt sige at det har en indflydelse.

Denne her havde jeg også en forestilling om, men findes der noget dokumenteret info vedr. dette - ala linket som Christian sendte?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:22

Lars Skjoldby:

KTJ-Media.dk:

Denne her havde jeg også en forestilling om, men findes der noget dokumenteret info vedr. dette - ala linket som Christian sendte?

Nej ikke lige hvad jeg ved af. Desuden tager jeg ikke selv et link som ovenstående for gode vare, medmindre det virker logisk for mig. Virker det ikke logisk så tester jeg det.

(I ovenstående link er det så logisk for mig, da det har indflydelse på så mange ting at man har server i det samme land som ens brugere. eksempelvis hjemmesidens hastighed)

Men bare fordi Google siger noget, betyder det ikke at det er rigtigt. og at det er sådan det er i praksis.

Tag fx al den snak om linkbuilding som findes og som i praksis bliver udført i stor stil af rigtig mange hjemmesideejere, tror du det falder ind under det Google kalder "Naturlig Linkbuilding"? Nej vel, det går nok mere over i at manipulerer sig til en højere placering. hvilket de ikke ligefrem anbefaler :)

NB! Jeg kan se at jeg har skrevet A->B, men har glemt at skrive B->A også. Så den er lige kommet med her. :)

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:59

liho:
Skal jeg forstå YouTube videosvaret sådan, at jeg ikke skal vælge en af de store internationale udbydere, f.eks. one.com, da den vel ikke er dansk - eller kan man forvente at de har danske servere, så det ikke betyder noget?
Nej det skal forstås sådan at du skal vælge en udbyder som har servere stående i Danmark. Det er ikke noget du kan definerer ud fra om hosting udbyderen er stor og international. Det er i grunden bare at spørge udbyderen om de har servere i DK.

og set i forhold til brugerne er det endnu bedre jo tættere serveren er på dem, så har du en lille butik i fx brøndby og en hjemmeside som egentlig bare er til en målgruppe som er i brøndby, ja så kan det godt betale sig at du vælger en hostingudbyder i brøndby :) jo tættere brugerne er på serveren jo hurtigere går det :) men her snakker vi millisekunder :)

liho:
En del af mit spørgsmål var også, om webhoteludbyderens egen placering på Google siger noget om, hvorvidt at blive hostet er dem giver mit site et godt eller dårligt udgangspunkt for at komme højt op i søgningerne - det kan I eksperter måske også fortælle? Eller er det udelukkende informationer + domænenavnet på mit eget site, der vil afgøre det?
Kan ikke se at dette skulle have nogen betydning for din placering eller en hjemmesides placering at hosting udbyderen ikke ligger så godt på Google. Jeg har endnu ikke set det være tilfældet.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 15:39

KTJ-Media.dk:

Men bare fordi Google siger noget, betyder det ikke at det er rigtigt. og at det er sådan det er i praksis.

Tag fx al den snak om linkbuilding som findes og som i praksis bliver udført i stor stil af rigtig mange hjemmesideejere, tror du det falder ind under det Google kalder "Naturlig Linkbuilding"? Nej vel, det går nok mere over i at manipulerer sig til en højere placering. hvilket de ikke ligefrem anbefaler :)

Der er garanteret rigtig meget lobby og spin i de ting de melder ud til offentligheden, og det må vi brugere jo selv forsøge at gennemskue. Personligt kan jeg dog ikke se hvorfor de skulle vildlede folk i denne sammenhæng.

Hvad hjemmesideejerere/SEO folk gør og Google anbefaler er det ikke to forskellige ting?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)