Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At vælge den rigtige bank....

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Der søges svar og tips til at kunne navigerer rundt i en finansjungle!

Jeg står overfor en snarlig oprettelse af et APS med et holding selskab "ovenpå". Vi er 2, fra Århus, som skal splitte "kagen" 50/50 i alle henseende omkring selskabet. Vi skal have produceret vores produkter i sydarmerika/bolivia, derfor påregner vi at skulle have muligheden for remburser mv. således at vi beskytter os en anelse når der skal foregå transaktioner.

Vi budgetterer med en negativt cashflow på ca. 250.000 over 4-5 måneder, derfor skal vi have mulighed for en god aftale på en kassekredit.

Udover dette skal vi naturligvis have nogle regulere bank produkter, såsom netbank, personlig kontakt og dankort mv.

Vores problem er, at vi har "gebyr skræk" ligesom vi mangler erfaring i med valg af bank ( i 50 år sammenlagte liv, er der blevet skiftet bank én gang).

Er der nogen som har nogle gode erfaringer, ideer eller konkrete iværksættertilbud i kikkerten som vi og flere kan benytte os af :-)

Mange hilsner,

Rasmus Studstrup

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 09:48

hej Rasmus

gode råd mht banker er svære at give, det hele hænger på hvordan jeres projekt bedømmes i banken.

Men lige et godt råd split kagen i 2 x 49% og få en sparringspartner ind med 2 %.

Hvis i splitter kagen i 2 vil firmaet gå i stå, den dag hvor i ikke kan blive enige.

monse 

Tilmeldt 19. Jul 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:06

Hej Monse,

Omkring at få en "ekstra ind" så er man jo altid lidt påpasselig med at indlemme, men følger helt klart din tanke.

Jeg er med på, at bank aftaler i sagens natur er meget personlige, MEN der må være en rød tråd eller nogle grundprincipper som man lærer af erfaring (når man køber bil skal man altid have leveringsomkostninger/vinterdæk/måtter med i prisen osv.)

Jeg fisker nok også lidt efter nogle erfaringer med iværksætteri fokuserede banker, eller nogle banker som har spændende produkter i den retning.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)