Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Printer til småting - salgsbreve, brochurer etc?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 02:47
Hvor mange stjerner giver du? :

hej herinde

Jeg går lidt og tænker på om det er værd at bruge lidt penge på en brugt printer? Ofte har vi brug for et par brochurer - men i så lille et antal at de ikke skal trykkes professionelt.

Jeg aner ikke meget om printere, men tænkte om det måske var værd at købe en godt brugt semiprof printer til formålet? Spørgsmålet er hvorvidt kvaliteten vil være god nok til småtryk?

Ville en af disse fx du:

http://www.dba.dk/soeg/reg-sjaelland/?soeg=printer&pris=%282500-6000%29

Der er fx en:

- Kyocera Ecosys Ecosys FS-C8026N til 3000

- En HP Laserjet 5500 dtn til 2500

- En canon i-SENSYS MF8180C til 2900,-

Eller er jeg lige så godt tjent med min Canon Pixma 4300?? Smile

Hilsen Morten

Fra Herlev
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Rosenkjær Web IVS Skrevet kl. 08:03

Så vidt jeg kan se, så har de alle tre billigere forbrugsstoffer end din IP4300, men her stopper det så også, for kvaliteten af udskrift, burde ikke være bedre, hvis ikke dårligere i de nævnte modeller.

En vigtig faktor her er i hvert fald opløsningen ved print, hvor din canon IP4300 ligger på 9600 x 2400 dpi, så ligger HP Laseren på 600 x 600 dpi det samme har den fra Kyocera, og den fra canon har også 600 x 600 dpi, men her bliver den så forbedret via software til 2400 x 600 dpi (ikke en optimal løsning).

Og normalt siger jeg at opløsningen generelt ikke er en vigtig faktor, men her i dette tilfælde har det altså lidt at sige, da forskellen er rimelig stor, og dette vil kunne ses på et udprint.

M.v.h. Johnny Rosenkjær

Billig crosstrainer - Den nemme guide til at vælge den rigtige

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:34

Jeg har haft denne i et par måneder nu, og kan kun anbefale den:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=435017

Printene får en flot klar farve og virker ligefrem lidt 'glossy'.

Jeg er gået over til at printe mit brevpapir som en del af word-skabelonen, så jeg undgår at ligge inde med ubrugte ark og har mere frihed til at lave tilpasninger løbende. 

Mit kendskab til tryk kan dog ligge et meget småt sted, så det er ikke en ekspert-anbefaling, bare min personlige mening :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 23:32

@ Johnny

Tak for det. Pris og kvalitet hænger selvfølgelig sammen. Jeg tænkte blot på at for fx 5-8år siden var printere selvfølgelig dårligere end i dag, men der blev da stadigvæk printet til husbehov....

Måske jeg skal finde nogen hvor det er muligt at se nogle testprints først....

@ Tommy

Tak for anbefalingen. Den er da i hvert fald billig :) spørgsmålet er om den kan bruges til andet end brevpapir - fx en brochure med både billeder og grafik og tekst?

hilsen Morten

Fra Herlev
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Rosenkjær Web IVS Skrevet kl. 23:38

Det afhænger jo også af papir typen du printer på, for hvis du bruger det her glossy eller semi-glossy papir, så vær opmærksom på at det langt fra er alle laserprintere der er lige gode til at skrive pænt på det.

Men ja, sørg for at se udskrifts kvaliteten, og husk hvis ikke du synes det er pænt, hvorfor skulle dine kunder så synes det? Og så tjek priserne på toner inden du bare køber, for der kan være meget stor forskel, og nogle gange kan de godt betale sig at give en tusse eller to mere for en større model, fordi den hurtigt er tjent hjem i billigere toner.

Billig crosstrainer - Den nemme guide til at vælge den rigtige

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)