Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

økologisk glatførebekæmpelse på pose i Netto?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Alle ved jo at i denne vintertid der er det ik sjovt at falde fordi der er glat og naboen ik lige har fået skovlet sneen væk.

Hvorfor skade miljøet med salt når der findes en mulighed for økologisk glatførebekæmpelse?

Min ide er ret enkel, samme type embalage som vi alle har set salt poserne i vores lokale supermarked, men bare med et produkt der er godt til glatførebekæmpelse samt at det er økologisk og ikke skader miljøet på sigt som salt gør det.

Nu vil jeg gerne høre om jeres holdning til dette .... er det noget der vil kunne holde til en yderliger markeds undersøgelse og bruge kræfter på for at få på gaden til næste vinter?

NB: beton fliser, planter, asfalt, sko, biler og dyr tager ikke skade af dette produkt.

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 13:28
Hold da op!

Er den ide så dårlig at folk ikke engang vil skrive det til mig?

Venligst

René Buch

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:39
Amino er et forum ikke en chat. Derfor kan der nemt gå noget tid før du får besvaret dit spørgsmål

Mange tager sikkert slet ikke stilling til det. Personligt er jeg en smule ligeglad med om det er økologisk eller ej. Er der nogen undersøgelser der viser hvor skadeligt salt er for miljøet?  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:44
Ja, jeg må nok give Martin ret. Du gav os 24 minutter til at reagere. Og vi har jo lidt at lave ved siden af...

Men ja, jeg synes da bestemt, der må være et marked for det. Slå på alle de bløde værdier. Og så skal prisen jo nok heller ikke være meget over prisen for salt, for så prioriterer folk anderledes.

Men som der bliver flere og flere, der køber økologisk, må der bestemt være et marked for økologisk glatførebekæmpelse.

Hvorfor sælger du det så ikke til kommunerne/regionerne?

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 13:58
hej tak for jeres svar

Jeg ved godt at amino ik er en chat tro mig *S*

Der er lavet en hel del undersøgelser omkring vejsalts påvirknig på miljøet og de sige alle enstydiget at det har en vis skadelig effekt, jo også derfor kommunernes folk sætter salt værn op rundt om planter, buske, træer inden de går ind i vinter perioden. Vi kender jo alle til de dumme hvide mærker på vores fodtøj og alle har hørt om de stakkels hunde / katte der må lide med salt i deres poter.

At sælge til kommunerne/regionerne krævet et meget stort arbejde med at ændre deres tiltider ret konservative holdninger på dette område - så vil jeg heller gå den anden vej rundt og få Hr. & Fru. Danmark til at tage en PERSONLIG holdning til dette - salt eller mit produkt- det er nok en hel del letter *S*

Prisen kan med stor sansynlighed blive den samme, som salt eller UNDER, som er det overordnet mål, en pris som ligger under salt er jo lig med flere køber dette nye produkt, samtidig med de får en god fornemmelse i maven *S*

Venligst

René Buch

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 14:03
Ja se du bare at få gang i den ide! Tiden er jo til grønneregnskaber og økologi - hvis det kan bruges uden at dyr bliver generet er det nok noget mange vil tage godt imod, salt er jo noget der gør ondt på de stakkels poter.

Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 14:13
  Hej

Syntes det lyder interessant, jeg vil måske være én  af dem der kan skubbe noget salg i gang. Men er det testet ? - og prisen har jo også noget at sige.. Måske kan det også sælges i større mængder til prof. kunder.. Hvis du er interesseret må du gerne prøve at sende nogle test resultater eller vareprøver, så kan vi jo se hvordan det virker denne vinter (hvis den kommer)

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 14:16
hej

De første test er i gang, men det skal lige vidreudvikles, så det bliver det helt rigtige produkt kunderne får hjem til eget brug *S*

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 18:53
håbet er at nå at færdig teste produktet i denne vinter her hjemme i DK, men ellers må jeg jo en tur til udlandet hvor der er evig sne *S* For mig at se er det nu ret sært ingen er kommet på denne ide at gøre dette og jeg fatter slet ikke at jeg ikke selv har tænkt på dette produkt før, men nu er det jo igang

Venligst

René Buch

Fra Gjerlev
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 22:32
Ja se at få skubbet den igang, nok er jeg øko-freak, men det herlige ved det er at det jo er ved at blive lovbefalet moderne.

hvis det er et produkt der kan fremstilles i passende store mængder, så er det ganske rigtigt at kommuner og stat er konservative, men de er omvendt pålagt at bruge de mest miljøvenlige metoder, de kan komme nærheden af, inden for deres økonomiske ramme

om det er dokumenteret at salt skader naturen, ja! der er fare for ændring af vandløb og søer i salt retning, hvilket spolerer det naturlige system, der er visse steder fare for grundvandet mmm.

prøv for sjov at tjekke vegetationen i vejsiderne. det er nemmest en sommerdag, når det hele blomsterer, de arter man finder på den nærmeste meter fra en større vej, svarer ret nøje til hvad der findes på en strand.

det kan i og for sig være ligegyldegt, hvis det ikke lige var fordi netop vejrabatter, er et vigtigt refugium for en lang række andre vilde planter.

MBC
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)