Hvorfor er det interresant? fordi du selv er udbyder med garanti?
Jeg syntes det er en smule pjattet af dig at skrive, som du gør, for hvilket webhotel kan leve af at feks kun have 75% i oppetid? selvfølgelig vægter kunderne af idag en høj oppetid, det er mere et spørgsmål om hvad de vil betale for det!
Hej Henrik (og Jannik)
Jeg synes det er interessant at brugerne i denne afstemning vægter en oppetidsgaranti så markant højt, når det er de færreste webhoteludbydere der tilbyder det. Konkurrencen i markedet (synes jeg) pt. går på hvor meget plads/hvor mange domæner man kan tilbyde til de færreste penge. Men om det rent faktisk også er sådan brugerne opfatter det og vælger ud fra, vidste jeg ikke, og derfor denne afstemning.
De valg vi har gjort i vores forretning tager vi ud fra hvad vores kunder efterspørger. Det er korrekt vi har valgt at tilbyde en oppetidsgaranti. Det skyldes at vi rent faktisk har haft en efterspørgsel på det og selvfølgelig at vi kan efterleve det. Nu henvender vi os primært til ervhvervskunder hvis hjemmesider ofte er omdrejningspunktet i deres virksomhed. Og derfor tror jeg at de ønsker denne garanti. Det kan også være de har haft nogle utroligt dårlige oplevelser hvor de kom fra.
Det er mine egne synspunkter og mine egne holdninger. Det kan godt være at Henrik eller flere andre synes jeg pjattet. Det er ikke noget jeg forsøger bevidst på og ej heller at undgå.
Men jeg er glad for at I ytre jeres egne meninger. Det gør debatten nuanceret. Jeg bliver i hvert fald klogere og det var som sagt derfor jeg startede afstemningen. :-)
Som jeg ser det, mangler du parameteren "hastighed". For ingen nævnt, ingen glemt, så findes der webhoteller derude, som er så langsomme, at de periodevis nærmer sig ubrugelige. Hastighed var derfor en væsentlig parameter for mig, da jeg skulle finde seriøs hosting til min blog + firmaside.
(Og jeg oplevede også en meget markant hastighedsforbedring på bloggen, da jeg så skiftede.)
Jeg syntes langt fra det er pjattet, jeg har bare ikke hørt om at vi har fået den efterspørgsel :) Men! Jeg vil tage det op til meget seriøs overvejelse om vi skal indføre det også. :-)
Min holdning er at hverken vi eller vores kunder har råd til nedetid - så vi har taget mange mange forholdsregler for at kunne holde oppetiden, så højt.
Indrømmet! Jeg har kigget lidt på din hjemmeside, og din oppetidsgaranti - og overvejer kraftigt - om MaxiWeb også skal have noget lignende. :)
Det jeg primært har oplevet efter vi har overtaget nogle kunder fra TDC - er at folk virkeligt er sultne efter at kunne installere Wordpress og andet godt nemt - altså mennesker der ikke kan programmere eller designe der gerne vil udfolde sig på internettet. Og det er faktisk hele grundlaget for at vi lanceret MaxiWeb.
Overvejer lidt om man burde indfører oppetids- og supportgaranti? Er det mon ikke også vigtigt for vores kunder, at kunne få fat i os? :-)
Det er mine egne synspunkter og mine egne holdninger. Det kan godt være at Henrik eller flere andre synes jeg pjattet. Det er ikke noget jeg forsøger bevidst på og ej heller at undgå.
Måske udtrykte jeg mig en anelse hårdt, det var ikke meningen :-)
Jeg har da en masse erhvervskunder på webhoteller a 9kr pr måned, og de forventer da samme høje oppetid som de kunder der efterspørger det hos dig :-) Til gengæld syntes jeg det er helt fint du kan sælge en sådanne ydelse!
Oppetiden er en vigtig faktor for mig. Men jeg syntes også hastigheden på serveren er vigtig, da en lagsom server godt kan skræmme kunder væk. I hvert falde i forhold til mine erfaringer.
Hilsen Anders
funkywall.dk - Salg af wallstickers og vægdekoration.