I øjeblikket tager jeg nok ca. 30% men overvejer 60% er det rimeligt? |
Dækningsgrad
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
- 1
|
![]() Jeg er godt klar over at jeg skal have mest muligt ud af mine evner, jeg kunne godt tænke mig at høre jeres teori og erfaringer på det her. |
Hvis du gør som Dmitry siger kan du regne din måneds/årsløn ud. Hvis dette fx. giver en højere årsløn end at gå på bistandshjælp kan du se bort fra denne mulighed. Hvis du kan holde en højere årsløn ved at blive standup komiker, skifter du branche. Hvis du sætter en dækningsgrad der er højere end dine kunder er villige til at betale vil din omsætning være 0. Ubrugelige svar? Måske. Du spørger om 60% er rimeligt. Er det ud fra en etisk synsvinkel eller hvad ligger du i ordet "rimeligt". Vil dine kunder betale hvis du sætter din dækningsgrad til dette? |
Tak for indlægene. Jeg tror måske mit spørgsmål har været lidt forkert formuleret, jeg er interesseret i at høre i hvor høj grad jeg skal vægte forskellige parametre ved prisfastsættelsen i min virksomhed, hvilke parametre jeg skal vægte i forhånd til hinanden, findes der nogle teorier om indbyrdes relationer. Det kunne fx. være 60% af indtjeningen er løn, 25% faste udgifter, x% opsparing osv. Jeg er ny og jeg søger efter nogle teorier at sætte mine priser efter. Er der nogle retningslinier for kreative fag, hvor "produktet" er immaterielt? |
Ikke ud over almindelig markedsteori (udbud/efterspørgsel), så metoden at sætte prisen på er: Først du regner dig frem til en minimumsårsløn og dermed minimumstimepris og hvis det ikke kan hænge sammen med virkeligheden så finder du noget andet at lave. Derudover følges devisen; hvis du er ved at bukke under af stress fordi du har så fantastisk mange kunder så hæver du prisen omvendt hvis du sidder det meste af dagen og nulre navlefnuller så sænker du prisen. På en side note skal det nok nævnes at der er faktorer som markedsføring og så videre som også spille ind på mængden af arbejde. Men grundlæggende hænger det sammen som ovenstående. Peder |
Hey Hvis dine kunder er glade for dit nuværende prisniveau, er det umiddelbart lidt Risky at banke prisen op med yderligere 30%. Har du muligheder for at effektivisere din arbejdsgang, så du spare tid, men stadig kan forlange den samme pris? Hvad med dine udgifter/indkøb - kan du minimere dem? Buddha |
|
Har du et indtryk af, hvad dine konkurrenter tager for de samme opgaver? Det kunne være et godt sted at starte. Hvis du går til gamle kunder, og de bliver utilfreds med en prisstigning, fordi du bevæger dig op til branchens "standardpriser", så er det ikke kunder du kan leve af i fremtiden. |
|
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)