Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 2 ud af 46 (460 indlæg)
Fra Aalborg SV
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 38
Fra  Konsol-Chips ApS Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
I min Post Danmark pris liste gældende fra 1. April 2011 koster en 5 kg pakke 80 kr og 10 kg 105 kr.

ja, men problemet er at Post Danmark benytter volumenberegning til alle pakker fra 1. april efter regnestykket -  længde x bredde x højde (i meter) x 280 

Vores pakker vil derfor fra 1. april blive afregnet efter ca. 2 gange den aktuelle vægt. Sad

 

I mange tilfælde vil alm. pakkelabels fra posthuset blive billigere, men så er vi jo tilbage til stenalderen...

Konsol-Chips.dk  - Nintendo Wii med harddisk

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige lagt røret fra Post Danmark som gav mig denne udregningsformel:

længde x bredde x højde x 250 divideret 1 mio. Så har du den vægt som der skal beregnes fragt ud fra.

Fra Aalborg SV
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 38
Fra  Konsol-Chips ApS Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Jeg har lige lagt røret fra Post Danmark som gav mig denne udregningsformel:

længde x bredde x højde x 250 divideret 1 mio. Så har du den vægt som der skal beregnes fragt ud fra.

Ja, det var den formel som var gældende frem til 31/12 2010, så oplysningerne du har fået er ikke korrekte.

Fra 1/1 2011 er det  x 280 i stedet for x 250, da de har reguleret beregningen med 12%

Konsol-Chips.dk  - Nintendo Wii med harddisk

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :



Mogens Riis:

Helle - houseofkids.dk:

Jeg har lige lagt røret fra Post Danmark som gav mig denne udregningsformel:

længde x bredde x højde x 250 divideret 1 mio. Så har du den vægt som der skal beregnes fragt ud fra.

 

Ja, det var den formel som var gældende frem til 31/12 2010, så oplysningerne du har fået er ikke korrekte.

Fra 1/1 2011 er det  x 280 i stedet for x 250, da de har reguleret beregningen med 12%

OMG - så bliver det jo endnu værre...

I øvrigt synes jeg at det brev der er blevet sendt ud, slet ikke oplyser ordentligt hvad der kommer til at ske. Jeg havde bare skimmet brevet og lagt det væk - indtil jeg faldte over jp linket. Jeg tror ikke jeg er den eneste som ikke har set nogen alvor i ændringerne. Brevet er formuleret og skrevet så der kommer mindst mulig uro.

 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

OMG - så bliver det jo endnu værre...

I øvrigt synes jeg at det brev der er blevet sendt ud, slet ikke oplyser ordentligt hvad der kommer til at ske. Jeg havde bare skimmet brevet og lagt det væk - indtil jeg faldte over jp linket. Jeg tror ikke jeg er den eneste som ikke har set nogen alvor i ændringerne. Brevet er formuleret og skrevet så der kommer mindst mulig uro.

Hej Helle

Jeg havde faktisk luret den, og har kontrolmålt en del af mine forsendelser i slutningen af december og januar (mest fordi, jeg faldt over, at det var blevet billigere at sende maxibreve).

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle,

Hvor mange pakker sender du pr. måned?

Jeg ved, at GLS har rigtig gode priser, hvis du sender pakker nok.

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

GLS sender slet ikke pakker til private, med mindre de er villige til at afhente i en Pakkeshop, hvilket flere og flere heldigvis er.

 

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Nu har jeg skrevet til TV-Avisen og TV2 Nyhederne.... det her må da frem i lyset...

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Nu har jeg skrevet til TV-Avisen og TV2 Nyhederne.... det her må da frem i lyset...

 

Synes godt om Wink

Kh Trine

Side 2 ud af 46 (460 indlæg)