Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

direktøren stemmer med fuldmagter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Nov 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 01:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder pt. i en bestyrelse, i en kæde jeg ikke kan nævne navnet på.

Bestyrelsesformanden er gamle forretningspartnere med direktøren, og direktøren har kun interesse i at denne visse person er bestyrelsesformand, såldes at de kan bedrive kæden som de mener det er bedst og i deres interesse.

Nu er det så kommet så vidt, at jeg som aktionær har indkaldt kæden til ekstra ordinær generalforsamling med en vedtægtsændring som vil vælte denne bestyrelsesformand.

Sædvanligvis til disse generalforsamlinger, kører direktøren rundt til diverse aktionærer og indsamler fuldmagter, så han altid får valgt den bestyrelse han ønsker og modarbejde en vedtægtændring som kan skade ham og bestyrelsesformanden. 

Kan det virkelig have sin rigtighed at en direktør på den måde kan vælge sin egen bestyrelse? Og er der et loft for hvor mange fuldmagter en person kan have med (der står intet i vores vedtægter om dette)

Og hvad med stemmeafgivelsen? kan denne kræves skjult?

Er der nogen steder jeg kan samle mig viden om dette, for at være bedst muligt forberedt?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 02:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Er direktøren og best, formanden hovedaktionærer?

Fordi hvis de ikke er dette, så er deres praksis ulovlig.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Seo++:
Fordi hvis de ikke er dette, så er deres praksis ulovlig.

Næ - de bruger bare selskabslovens muligheder - § 80 - hvorefter Kapitalejere har ret til at møde på generalforsamlingen ved fuldmægtig.

/Henrik

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oplevet noget af det samme, bare i en andelsforening. Det stod på i årevis og var ret svært at komme til livs.

Problemet var andelshaverne, som var bange for vedkommende, havde vænnet sig til, at sådan forgik det og sidst men ikke mindst manglede arrangemeng i at tage kampen op. Vi andre kaldte det "Det lille diktatur".

Hvis metoden er ulovlig, (kender ikke loven), vil det nok være dit bedste agument. Men tag dig i agt, for typen der bruger den slags metoder, kender sansynligvis også andre metoder og er sikkert ikke bleg for at gøre alt, for at beholde magten. Du skal have fat dem der giver fulmagterne og overbevise dem om din sag. Det bliver ikke nemt, men held og lykke med det.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder meget som nepotisme. Det er ulovligt :=). 

Fra København
Tilmeldt 11. Nov 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

ingen aktionærer er større end andre, og bestyrelsesformand har en 1 aktie og det har direktøren også igennem en stråmand

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke se noget ulovligt i det!

Men det store spørgsmål er hvorfor du ikke selv gøre rundt til de forskellige aktionærer, fortæller din side af historien og prøver at få fuldmagten.

Som jeg ser det, er der ikke noget jurdisk der forhindre dig i at gøre det samme.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Er vel o.k......og ret normalt.

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)