Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring: Internt Bilag?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Har lige oprettet en kassekredt og i den forbindelse fik jeg et sæt papir udleveret. Jeg betalte 300 kr i oprettelses omkostninger som jeg har bogført i mit regnskab. Mit spørgsmål er nu. Er det nok bare at printe kassekladen ud og sætte den i min mappe eller skal jeg til at lave et internt bilag der forklare hvad, hvordan og hvorledes med de 300 kr. Spørgsmålet går altså generelt på om jeg skal lave bilag hver gang jeg bogføre noget i kassekladen, eller er kassekladen bilag nok??

På samme måde har jeg en betaling af en faktura. Er det nok bare at skrive "Betalt - Kassekredit" på bilaget eller skal jeg skaffe en kvitering for betalingen og bruge det som bilag(Koster 10 kr pr gang).

Håber lidt det ikke er nødvendigt med så mange interne bilag, men bliver lige nød til at høre om det er et lovkrav eller om det er okay så længe jeg selv kan finde ud af det?

Glæder mig til at høre fra jer ;)

Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Kassekladen godkendes som regel ikke som bilag af Skat.

Du skal nok have fat i en kvittering fra banken på oprettelsesgebyret. Gebyret fremgår nok af din aftale og en kopi af denne kan fungere som bilag.

Vedrørende bilag for betalingen af fakturaer, så er selve fakturaen jo bilaget. Betalte bilag kan sammenholdes med kontoudskrifter fra din bank, hvorfor du ikke behøver ekstra bilag, a la de printede kvitteringer fra bank eller posthus, som koster penge.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)