Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

glidenendegennemsnit

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 10
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

hej,

Er der nogen som ved hvordan man laver glidende gennemsnit på excel (Teknisk analyse(aktier))

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 15:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du tager fx de sidste 50 dages slutkurser på 1 given aktie, Moving Average 50 days (MA50). Det tal du får dividerer du med 50, dette gør du hver dag. Du kan fx så sammenligne med MA200, som er de sidste 200 slutkurser divideret med 200. Hver dag vil du få en lille ændring, som kan fungere som et købs eller salgs signal, alt efter om moving average er stigende eller faldende.

Du tager altså bare de sidste 50 eller 200 slutkurser fx, lægger sammen og dividerer med de dage du laver MA på.

1. Opstil de sidste 50 dages slutkurser i excel og divider dem med 50.

2. Dette tal kan du så manuelt selv smide ind i en tabel. Denne tabel er så grundlaget for et diagram/graf. Men du skal nok opdatere disse tal hver dag, ved fjerne dag 1 og tilføje dag 51.

Måske er der nogen der har en bedre løsning på den :) Ellers må du ind på experten og spørge.

Tilmeldt 27. Nov 10
Skrevet kl. 15:48

Så man skal finde fx 50 dag kurs på aktie og dividere det fx 50.

men er der ikke et program hvor man kan få den løbene kurs der kommer for hver dag?

og hvordan skriver du det ind i excel, hvis du bruger det ?

Tilmeldt 16. Jan 06
Skrevet kl. 15:54

Jo, og her reder jeg din dag :)

Se fx: http://www.euroinvestor.dk/stock/showstockinfo.aspx?stockid=208392

Her har du Lollands bank. Hvis du går lidt ned har du en dynamisk graf.

I toppen af denne graf har du en menu. Prøv at klikke på Teknisk Analyse.

Klik så på SMA single moving average, og du kan angive den periode du vil se MA på.

Du får nu en lækker moving average ind over grafen som du igen kan køre musen ind over og se MA på.

Faktisk kan du nøjes med at bruge dette glimrende redskab i stedet for at smide det ind i excel.

Pas nu på pengene!

Tilmeldt 27. Nov 10
Skrevet kl. 16:00

Tak!!!

Bruger det selv, eller gør du det i Excel?

Tilmeldt 16. Jan 06
Skrevet kl. 16:08

Jeg har bokset meget med excel i min tid, men bruger det kun til at følge mine aktier eller lave paper trading.. altså for at teste et nyt system, er det en RIGTIG god idé lige at teste det, uden at smide penge i.

Du kan se et program jeg har lavet for år tilbage i Excel her: www.letinvest.dk

Det er gratis, og der er ik noget support på det, det indeholder heller ikke MA. Men du kan måske bruge det til inspiration.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)