Jeg har en medarbejder, som har arbejdet i december måned. Desværre syg fra den 16. og måneden ud. Hans vagtskema siger, at han skal arbejde tirdag 9.30-22 torsdag 16-22 fredag 16-22 lørdag 9.30-22 Indtil den 16. er der så ingen problem, men derefter er jeg lidt i tvivl. Han er 3F´er, og der er vel nogle overenskomstmæssige ting jeg skal være opmærksom på. I følge vagtplanen skal han jo arbejde den 24. dec, da det jo bla er fredag. Desuden også den 31. til kl. 22. Skal jeg gå ud fra vagtplanen når han skal have sin løn og give ham de tillæg der ville være på disse dage, eller skal jeg tage højde for - at vi faktisk havde lukket:-) Vores vagtplan er bare en "mandag, tirsdag, onsdag....søndag". Der er ikke angivet datoer...(mere så vi ikke skal lave nye hele tiden, da vagter som sådan er ens hele året) Det skal sige, at vi i dec. har haft en seddel hængende på døren hvor der stod at vi feks. lukkede tidligere i dec, og havde lukket den 24 og 31... Selvom der står i ansættelseskontrakten at han er ansat som fuldtid, har jeg flere gange sagt til ham, at han også har flekstid. At han over tre måneder gerne skal ramme 160,3 t. i snit. Det næste spørgsmål går nemlig så på, at hvis medarbejderen ikke har timerne fra den 24. og 31., faktisk ikke når de 160 t. Skylder han mig så de resterende timer, som han så skal arbejdere "mere" i januar? |
Han skal ikke have tillæg og han skylder ikke dig timer :-)