Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskyttelse af brand, billeder, tekster på ens webbutik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Klagshamn (Malmö)
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en webbutik med børnetøj i Sverige og er en af de større forhandlere i Norden indenfor vores område. Vi bruger ufattelig meget tid på at tage egne billeder, producere egne tekster og generalt gøre tingene på vores egen måde.

Desværre oplever vi flere og flere mindre webshops tyvstjæle vores tekster og billeder og mange gange bliver teksterne ikke engang omformuleret.
Vi vandmærker billeder, men det er jo let at beskære/redigere.

Normalt er en "venlig" mail nok til at stoppe "tyvene", men jeg vil egentlig gerne vide mere omkring hvilke sanktionsmuligheder vi har, hvis advarslerne ikke virker?

Jeg overvejer at få en advokat til at formulere et standardbrev som kan fyres afsted i deres navn, men måske der er andre muligheder?

Generalt er det kun små amatører som kun overlever 1-2 år i marked, men alligevel er det drøn irriterende og jeg betragter det fuldstændig på lige fod med dem som stjæler varer i vores fysiske butik!!

Hilsen

Peter
www.LuckyLittleMe.se

Fra Klagshamn (Malmö)
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 22:29

Hov glemte at søge på emnet i Amino og her er jo massere inspiration:-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:34

Vi benytter Kristian til den slags i DK... Det virker!

Så kontakt evt ham, da han sikkert er interesseret i at hjælpe jer fremadrettet...

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 15:12

Hej Peter

Jeg vil foreslå at du laver et vandmærker, som ligger mere hen over billedet.
Dem I har lige nu, som ligger i hjørnet, er jo ret nemme at klippe væk - selvom det selvfølgelig ikke er acceptabelt at folk gør det.

Et vandmærke hen over billedet skæmmer selvfølgelig lidt - men der kan eksperimenteres lidt med opasity - altså at tone det lidt ned.

Jeg har lige lavet et vandmærke. Teksten skrevet med sort i et selvstændigt lag oven på en gennemsigtig baggrund. Teksten har fået effekten "emboss" - så er den nemmere at se både mod lyse og mørke baggrunde. I layer styles for teksten er valg "soft light" - og opasity er sat til 50%. Til sidst har jeg gemt i en størrelse på 5 x 5 cm. Her må man lige prøve sig frem med hvad der passer til de billeder, som typisk skal have vandmærket - eller lave flere varianter.

Endelig har jeg gemt billedet som et "pattern".
Når et åbent billede skal have vandmærke vælger jeg "pattern stamp tool" (en funktion under clone stamp tool) Vælger mønstret og maler vandmærket på - evt. med opasity sat ned.
Maler du flere gange - bliver vandmærket mørkere.

Du kan på denne måde lave et vandmærke som kun lige anes - men det er der.

God fornøjelse

Dirch / LindFoto.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)