Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det at arbejde hjemmefra

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skriver på en lille sag omkring det at arbejde hjemmefra og hvad man kan gøre for at undgå de sædvanlige fælder, så som at åbne køleskabet unødvendigt, tjekke tekst-tv, høre radio programmer, være alene, selvdisciplin osv.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i gør, dem som arbejder alene hjemmefra eller på et kontor, hvad gør i for at motivere jer selv og opretholde en form for selvdisciplin. 

Artiklen bliver på engelsk og jeg poster den selvfølgelig også her :) 

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 21:07

Hej

Det er ikke så svært. Det er da bare et spørgsmål om at lave en plan for dagen OG overholde den;)

De ting der skal gøres hver dag, gøres i samme tidsrum. Så ved man også hvornår man kan lægge de andre ting ind. Og det afsløres også der, om det er idag der er tid til en større frokost eller om vi bare skal lade køleskabet forblive lukket. 

mvh Jannie

Fra Helsinge
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 21:23

Fokus og disciplin er vejen frem og så skal man selvfølgelig beskæftige sig med noget man brænder for.

Fra København N
Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 462
Fra  Voke Reklame & Design Skrevet kl. 22:14

min motivation er jeg er vild med det jeg laver :-), men bestemt også at hvis jeg ikke laver noget får jeg ingen mad på bordet næste måned ;-)...

Derudover prøver jeg meget på at arbejde 9-17 og lavet alt andet end arbejdsrelateret derefter. Så ledes jeg har energi til næste dag.

Sidst nævnet fungere dog ikke altid :-)...

håber det hjælper dig lidt...

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:22

Jeg nyder min frihed til selvbestemmelse meget bevidst.

Hvis vejret og lysten er til det, går jeg en tur - eller ror en tur i kajakken.
Så indhenter jeg det manglende arbejde senere.

Hver gang jeg hører andre vælge ting fra, som de har lyst til, fordi de skal arbejde, glæder jeg mig over, at jeg selv prioriterer, om jeg vil arbejde på netop det tidspunkt, for den lystbetonede ting foregår.

Bevidstheden om den glæde giver mig så megen energi, at jeg sagtens når mine arbejdsmæssige ting.

Jeg outsoucer så vidt muligt de ting, jeg ikke selv har glæde ved at lave. På den måde er der færre anlednigner til at lave overspringshandlinger. For mit vedkommende handler det bl.a. om at bogholderiting kan jeg putte i en elastikmappe eller en mail - og så er de VÆK.

God vind med artiklen.

mvh Hans

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 09:24

Motivation, det kan jeg helt klart følge og har det også med i min artikel/guideline.
Men, det er jo ikke alle der er selvstændige som arbejder hjemmefra, så deres motivation skal nok findes et andet sted end den selvstændige.

Men, hvorfor lave en 9-17 dag? Har du kunder/klienter der KUN er til at få fat på i det tidsrum? En af fordelene er (efter min mening) netop det at man kan planlægge sin egen tid og bryde de normale rammer.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 10:05

Selvdisiplinen er svær - men egentlig ikke for mig.

Jeg er 38 år, har to sønner på 17 og 18, så måske ikke jeg med tiden har lært lidt om diciplin.

Jeg kan sagtens høre radio, spille lidt computer og sådan, men er så også til "rådighed" 7-21 de fleste af dagene, inklusive nogle weekender.

Dog fakturerer jeg så også når en kunde skal have lavet noget, eller lige ringer for at definere en opgave, det hører jo under arbejdet.

Men overordnet set syntes jeg selv jeg har diciplin nok til at arbejde hjemmefra - hvilket jeg så også gør - uden de store "tids sidespring".

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 10:07
Jeg klarer emails og div. telefonopkald når jeg står op, og det tager gerne et par timer. Derefter laver jeg noget helt andet, og senere kommer jeg igen tilbage til emails, men telefonopkald kan forekomme igennem hele dagen. Jeg må indrømme at jeg ikke kan sidde på kontoret adskillige timer af gangen, men tilgengæld arbejder jeg flere gange om dagen. Det er både det første jeg gør når jeg står op, og det sidste jeg gør inden jeg går i seng. Den største motivation jeg har, er at jeg ikke ved hvornår den næste store ordrer kommer, eller hvilken kunde det er...
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:14

Som nævnt, så tror jeg også motivation har en rigtig stor indflydelse på om man kan sætte sig ned og arbejde en opgave. Hvis man har motivationen skal man som regel nok få det gjort.

Jeg kom også til at tænke på en faldgruppe, hvis man er selvstændig. Det er det her med at arbejde for meget, hvis man ikke tilrettelægger sin dag kan man jo godt ende med at arbejde (for) meget og ikke have så meget fritid, og i sidste ende brænde ud. Jeg siger ikke at man ikke skal tage nogle 18 timers arbejdesdage en gang i mellem, det kan jo blive nødvendigt - det er bare ikke sundt i det lange løb. Jeg har også hørt om privatansatte der gør dette, og aldrig rigtig kobler af, men jeg tror helt sikkert at selvstændige er dem der gør det mest.

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 11:20

Kaare Bøje - nordicADmedia:

Jeg skriver på en lille sag omkring det at arbejde hjemmefra og hvad man kan gøre for at undgå de sædvanlige fælder, så som at åbne køleskabet unødvendigt, tjekke tekst-tv, høre radio programmer, være alene, selvdisciplin osv.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i gør, dem som arbejder alene hjemmefra eller på et kontor, hvad gør i for at motivere jer selv og opretholde en form for selvdisciplin. 

Artiklen bliver på engelsk og jeg poster den selvfølgelig også her :) 

Jeg arbejder hjemmefra med affiliate marketing, og jeg har arbejdet meget på at forbedre min selvdisiplin.

Det som virker godt for mig, er at have en to-do liste. Så får jeg arbejdet på de opgaver som er vigtige i stedet for at lave alt mulig andet. Når opgaverne er udført kan man holde fri med god samvittighed og lave de ting, som man måtte have lyst til.

Jeg har også outsourcet  nogle at de arbejdsopgaver, som jeg selv hader at lave (skrive artikler), og ved at gøre brug at outsourcing bliver de arbejdsopgaver udført, som jeg ellers ikke havde fået taget mig sammen til.

Så en plan og outsourcing af de "sure" opgaver må være mit bud på, hvordan man kan få mere selvdisiplin. Som alt andet så bliver ens selvdisiplin bedre med tiden, hvis man hele forsøger at forbedre den.

Sluk dit TV og luk ned for de sociale medier, så er du allerede godt på vej :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)