Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til registrering af virksomhed

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Hej Kenan,

Nej, I skal ikke anvende lønsystemer, men simpelthen bare flytte pengene fra firmaets konto til jeres privatkonto.

Husk dog på, at de penge i flytter, skal der betales skat af, så I kan ikke bruge dem alle sammen, da I så på et senere tidspunkt ikke vil kunne betale regningen fra SKAT, når der dumper en regning fra SKAT med et stort beløb ind af døren... Big Smile

Lønsystemerne anvendes kun til ansatte, og ikke til ejerne af en virksomhed.

VSO tilmelder man sig på sin selvangivelse, og det sker samtidig med at man udfylder den med resultaterne fra årsopgørelsen. Det er så simpelt lavet, at man sætter kryds i et enkelt felt.

Hej Martin

Ja jeg tænkte nok at lønsystemer kun bruges når man ska betale løn til ansatte. Ja det med at de skal registreres når de flyttes er jeg helt med på :) ellers bliver skattefar næppe glad hehe.

Er det ens egen selvangivelse man skal gøre det på, eller får ens virksomhed sin egen selvangivelse når den bliver registreret og får CVR nummer?

Jeg har endnu ikke prøvet at registrer en virksomhed, så jeg er en smule lost på mange punkter :) har som udgangspunkt brugt mit CPR nummer. Så dejligt med lidt hjælp, det jo måske bare at man skal hoppe ud i det :) 

Kenan

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenan,

På din private selvangivelse skriver du resultatet fra din virksomhed. De penge du trækker ud fra virksomheden i årets løb registreres i firmaets regnskab.

Det er kun selskaber, som har sin egen selvangivelse, men så skal du også ansættes, og have løn udbetalt som var du en elmindelig ansat i en virksomhed.

Det er faktisk ikke så svært at registrere virksomhed, og SKAT er gode til at hjælpe, hvis du kontakter dem med spørgsmål.

Så jeg kan kun anbefale dig at hoppe ud i det! Big Smile

Hvis du skulle få behov for hjælp til regnskabet og årsopgørelsen eller har spørgsmål om økonomi, så er du altid velkommen til at kontakte mig på www.123regnskab.dk

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)