Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til registrering af virksomhed

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er to fyre som nogen af jer ved i gang med at starte et eventbureau op. Vi er 100% afhængige af leverandør som vi samarbejder med, så vi har intet på "lageret" selv. Vi yder kun konsulent service som planlægning, afholdelse og evaluering af et event. Vores kunder vil underskrive direkte på vores leverandørs kontrakt. Min makker han er på A kassen og har fået tilladelsen af A kassen til at drive bierhverv, personligt er jeg selv på SU, så det er lidt nemmere for mig at starte selvstændigt.

Men hvordan vil i anbefale at vi registrer os, når han er på A kasse og jeg på SU? Der skal siges at ApS ikke kan komme på tale, der vi ikke har til at lægge ud for det. Hvilke fordel og ulemper er der ved den form i anbefaler? kan man registrer sig direkte som bierhverv hos EOGS og få et CVR nummer eller?

Kenan

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 22:47

den er postet forkert, den må gerne flyttes lige oven over hvis det er :)

Kenan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:17

Hej.

I kunne lave et I/S(hvor i hver især bruger virksomhedsskatteordningen)eller et

SMBA(hvor indkomsten beskattes i selskabet).

Ovennævnte holdes udenfor SU-grundlaget.

MvH

Peter

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 23:21

Peter - Revisor:

Hej.

I kunne lave et I/S(hvor i hver især bruger virksomhedsskatteordningen)eller et

SMBA(hvor indkomsten beskattes i selskabet).

Ovennævnte holdes udenfor SU-grundlaget.

MvH

Peter

Hej Peter

Vil du ikke være sød at uddybe de to ift. virksomhedsskatteordning i I/S og det at indkomsten beskattes i selskabet i SMBA?

Hvad menes der med at overnævnte holdes udenfor SU grundlaget?

Tak

Kenan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:28

Hej igen.

Når i opsparer i VSO(25% skat betales forlods)og i må ikke hæve pengene..tæller

jeres indtægt ikke med i den del i max. må tjene udover SU.

Det samme, når i har et SMBA og ikke hæver løn mv.

MvH

Peter

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 23:32

Peter - Revisor:

Hej igen.

MvH

Peter

Hvad er VSO? hvad betyder det at skat betales forlods? hvis vi ikke må hæve pengene, hvornår må vi så?

Jeg føler mig virkelig dum lige nu Embarrassed men fatter virkelig intet af det, skal vidst have det ude i pap... Det må du sku undskylde Peter.

Kenan

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 23:35

Kenan Corbo:

Peter - Revisor:

Hej igen.

MvH

Peter

Hvad er VSO? hvad betyder det at skat betales forlods? hvis vi ikke må hæve pengene, hvornår må vi så?

Jeg føler mig virkelig dum lige nu Embarrassed men fatter virkelig intet af det, skal vidst have det ude i pap... Det må du sku undskylde Peter.

Kenan

Ah fandt det der VKO hos Anette Sand. smart nok... så går det jo ikke ud over SUen? men hvor skal jeg så beskattes de 25%? i firmaet? fordi lønnen står der eller?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 12:47

Hej Kenan,

Ved at benytte VSO (=virksomhedsskatteordningen), kan I tjene penge og lade dem stå i firmaet, hvis I ikke har behov for at bruge pengene privat, eller vil gemme pengene til brug senere hen.

Det kan også være fordi I har trukket penge ud, og er ved at nå grænsen for hvad der må tjenes ved siden af SU'en. For ikke at skulle miste SU, lader I pengene stå i firmaet, indtil året efter.

Når virksomhedens resultat er opgjort betaler I en acontoskat på 25%. Dette er den eneste skat I skal betale, så længe pengene bliver stående i virksomheden.

Hvis I trækker penge ud til privatforbrug, så vil pengene beskattes efter jeres almindelige personlige beskatning.

Hvis I trækker penge ud af virksomheden, som I har tjent tidligere år, så får I den acontoskat tilbage på 25% som I betalte i sin tid.

Så de 25% beskatning sker i firmaet, mens den personlige beskatning sker af de midler I trækker ud til privatforbrug.

Håber det gjorde det klarere for dig. Ellers spørg igen. Big Smile

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 12:56

Martin E. Jensen:

Hej Kenan,

Ved at benytte VSO (=virksomhedsskatteordningen), kan I tjene penge og lade dem stå i firmaet, hvis I ikke har behov for at bruge pengene privat, eller vil gemme pengene til brug senere hen.

Det kan også være fordi I har trukket penge ud, og er ved at nå grænsen for hvad der må tjenes ved siden af SU'en. For ikke at skulle miste SU, lader I pengene stå i firmaet, indtil året efter.

Når virksomhedens resultat er opgjort betaler I en acontoskat på 25%. Dette er den eneste skat I skal betale, så længe pengene bliver stående i virksomheden.

Hvis I trækker penge ud til privatforbrug, så vil pengene beskattes efter jeres almindelige personlige beskatning.

Hvis I trækker penge ud af virksomheden, som I har tjent tidligere år, så får I den acontoskat tilbage på 25% som I betalte i sin tid.

Så de 25% beskatning sker i firmaet, mens den personlige beskatning sker af de midler I trækker ud til privatforbrug.

Håber det gjorde det klarere for dig. Ellers spørg igen. Big Smile

Hej Martin

Tak for det rigtig gode svar, det hjalp.

Når man så skal udbetale til sig selv, skal de så sket gennem nogle af de løn systemmer som dataløn osv?

Når man registrer virksomheden, skal man tilmelder/registrer sig nogle steder VSO, eller sker det direkte, ved at beholde overskudet i virksomheden?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 13:19

Hej Kenan,

Nej, I skal ikke anvende lønsystemer, men simpelthen bare flytte pengene fra firmaets konto til jeres privatkonto.

Husk dog på, at de penge i flytter, skal der betales skat af, så I kan ikke bruge dem alle sammen, da I så på et senere tidspunkt ikke vil kunne betale regningen fra SKAT, når der dumper en regning fra SKAT med et stort beløb ind af døren... Big Smile

Lønsystemerne anvendes kun til ansatte, og ikke til ejerne af en virksomhed.

VSO tilmelder man sig på sin selvangivelse, og det sker samtidig med at man udfylder den med resultaterne fra årsopgørelsen. Det er så simpelt lavet, at man sætter kryds i et enkelt felt.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)