Ikke såvidt jeg er orienteret pt. Men Andriod haler kraftigt ind på iOS også herhjemme. Jeg tror der kommer tal på det sidst i Januar. Når det sker, skriver jeg om det på Mobilliv.nu.
|
Helt ærgeligt. :-)
Hvordan kan I være "ikke enige"? Det er rigtigt at Android er godt på vej og at det er det hurtigst voksende, men der findes stadig flere enheder med iOS end Android. Period.
Spørgsmålet ligger jo ikke i hvem der har flest markedsandele, men om det overhovedet er markedsandelene der er gældende for at ligge nr. 1 i "mobilkrigen".
Brandværdien hos iPhone er jo, efter min mening, langt højere end på Android. Desuden kan man få Android til telefoner der koster 1 kr., mens man skal af med mange tusinde for en iPhone. Jeg tror, ganske ærligt, aldrig at Apple havde regnet med at beholde førstepladsen. De har deres App Store, eksklusivitet og andre værdier, og vil formodentlig stadig se sig selv som den førende virksomhed på smartphonemarkedet, også selvom Android overhaler dem i andele.
Det er i grunden ret vildt, at de med en så dyr telefon, ikke er blevet overhalet endnu.