Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Derfor taber Nokia mobilkrigen

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 277
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Søren Christensen:
Ikke helt enig, Andriod æder sig kraftigt ind på iOS, ikke mindst i USA

Jeg har ikke helt styr på markedsandelene, men har Android eftehånden ikke overhalet iOS?

Hvis vi kigger på Danmark (som er meget lille i denne sammenhæng), er der slet ingen tvivl om at december måned har været totaldomineret af Andriod på salgsside. Alene pga. Apples leveringsproblemer.

Ikke såvidt jeg er orienteret pt. Men Andriod haler kraftigt ind på iOS også herhjemme. Jeg tror der kommer tal på det sidst i Januar. Når det sker, skriver jeg om det på Mobilliv.nu.

Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 09:48

Helt ærgeligt. :-)

Hvordan kan I være "ikke enige"? Det er rigtigt at Android er godt på vej og at det er det hurtigst voksende, men der findes stadig flere enheder med iOS end Android. Period.

Spørgsmålet ligger jo ikke i hvem der har flest markedsandele, men om det overhovedet er markedsandelene der er gældende for at ligge nr. 1 i "mobilkrigen".

Brandværdien hos iPhone er jo, efter min mening, langt højere end på Android. Desuden kan man få Android til telefoner der koster 1 kr., mens man skal af med mange tusinde for en iPhone. Jeg tror, ganske ærligt, aldrig at Apple havde regnet med at beholde førstepladsen. De har deres App Store, eksklusivitet og andre værdier, og vil formodentlig stadig se sig selv som den førende virksomhed på smartphonemarkedet, også selvom Android overhaler dem i andele.

Det er i grunden ret vildt, at de med en så dyr telefon, ikke er blevet overhalet endnu.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rune Jensen:

Hvordan kan I være "ikke enige"? Det er rigtigt at Android er godt på vej og at det er det hurtigst voksende, men der findes stadig flere enheder med iOS end Android. Period.

Nå, jeg fandt lige lidt tal. Ikke nogle endegyldige, men de kan da bruges til at danne sig et overblik.

iPhone 4 har solgt ca. 15 mio enheder.

Samsung Galaxy S har solgt 10.

Dertil kommer Galaxy Tab, HTC modellerne, Sony Ericsson modellerne osv. Og så er stortset alle de kommende tablets Android baserede, og det marked vil eksplodere meget snart.

Derfor tror jeg ikke der kan være tvivl om at der i 2010 er solgt flere Android enheder end iOS. Om det samlet set er nok til at overhale iOS ved jeg ikke, men der går nok ikke lang tid før det er en realitet.

Men det er klart at hvis man skal tale om en "vinder", er man nød til at være enig om hvad dette skal baseres på :o)

For mit vedkommende kan det ikke være andet end markedsandele.

På apps siden, og det tror jeg er det der er det mest interessante i denne sammenhæng, haler Android også hurtigt ind på Apple. Og lige præcis her går det rigtig stærkt. Og jeg tror at Apple ender som 2'er i denne duel, indenfor ret kort tid. Og det er her de rigtig store penge ligger :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 10:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Generelt skal man holde sig fra alle de nye smartphones. Lortet virker aldrig og de går i stykker så snart man kigger på dem.

Jeg har haft denne siden 90erne og de gamle Nokia talefoner er sgu det eneste der virker. Den kan ringe og den kan sende sms. mere har man ikke brug for. + at de gamle retro telefoner er langt mere trendy end det lort man kan købe i dag.

xxx

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:23

PJEDSTED:
Den kan ringe og den kan sende sms. mere har man ikke brug for.

Det kommer jo nok an på hvem "man" er.

"Man" kan også nøjes med en fastnettelefon, og sende beskeder med Post Danmark. Mere har man ikke brug for :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 277
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 10:23

PJEDSTED:

Generelt skal man holde sig fra alle de nye smartphones. Lortet virker aldrig og de går i stykker så snart man kigger på dem.

Jeg har haft denne siden 90erne og de gamle Nokia talefoner er sgu det eneste der virker. Den kan ringe og den kan sende sms. mere har man ikke brug for. + at de gamle retro telefoner er langt mere trendy end det lort man kan købe i dag.

Nu har jeg aldrig haft problemer med mine efterhånden mange smartphones. Du har vist været uheldig. Men smag og behag.

Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 10:59

igang:

Rune Jensen:

Derfor tror jeg ikke der kan være tvivl om at der i 2010 er solgt flere Android enheder end iOS. Om det samlet set er nok til at overhale iOS ved jeg ikke, men der går nok ikke lang tid før det er en realitet.

Samlet set er det ikke nok. Ifølge Nielsen, har iOS en markedsandel på 28,6 %, mens Android ligger på 25,8 %.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:18

jeg køber kun Nokia da de andre mobil modeller, jeg har haft , de gik hurtigt i stykker , dejligt at få en Nokia mobil den holder godt , en moblil model kan ødelægge hele deres image , der skal vidste et mere end 10 fejl modeller før de begynder at tabe meget

Nu ser jeg meste vis de gjorde det f.eks. med mere end  10 gange med mobil telefoner modeller eller mere , for de har et godt holdbar image

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 12:32

Helt enig med at nokia smartphones er de meste brugervenlige. Syntes også Android er meget bagud i forhold til Iphone. 

De bedste hilsner 
Freelancerbasen 

FREELANCERBASEN - KLIK HER FOR AT FÅ BESKED

- Gratis portal for virksomheder & freelancere, kommer snart.

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 23:57

PJEDSTED:

se lige her ca. 1 minut inde i videoen ha ha :-) 

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)