Hej allsammen, jeg har virkelig brug for jeres hjælp!!!!
jeg driver et telemarketingsbureau på filipinerne og det kører udmærket trods visse bump på vejen.... men jeg ligger i forhandlinger med et stor virksomhed ang mødebooking....
de er et af danmarks største på facility området og vil have os til at booke møder til virksomheder med over 200 ansatte og vi skal booke møder med den økonomi ansvarlige, vi åbner døren for nogle store salg men jeg vil egentlig gerne vide hvad i vil fastsætte et sådan møde til??????
1 Du kan regne baglæns - Hvor mange penge skal dine phonere hive hjem før du er tilfreds med opgaven. Lad os sige en phoner skal booke møder for 40.000, så kigger vi på hvad der er realistisk. Lad os sige 1-2 møder om dagen. Altså er prisen (før det er rentabelt for dig) 40.000 /1,5 = 2600.
2 Hvad er kundens gevinst? Lad os sige de gennemsnitligt tjener 18.000 på hver kunde de lukker som følge af jeres mødebooking. Og lad os sige de kan lukke en handel på 20% af møderne. Du vil have ca. 40% af første salg altså 18.000/100 * 40 = 7200 og de skal bruge 5 møder for at nå dette mål: 7200/5 = 1440 per møde. Og så får de også en god kontakt til 4 andre potentielle kunder
Den sidste måde er rimelig let at forklare kunden, og får dig viklet lidt mere ind i deres forventninger og forretningsmodel.
Da jeg kørte telemarketing, tog vi kontrakten op til forhandling efter 3 måneder og fik den passet til. Det var fast praksis.