Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyopstartet, import af elektronik

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Nov 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, jeg står og skal åbne en webshop med ipods, og har nogle spørgsmål som jeg håber nogle af jer herinde kan hjælpe mig med:-)

Jeg vil importere varerne indenfor EU, skal man registres som importør når det er indenfor unionen?
 
Skal man meldes ind i branche foreninger eller lign?
 
Skal man kunne bevise at man behandler kasserede varer (skrot) på ansvarsfuld vis?
 
Alle gode råd eller forslag er meget velkomne!
 
 
 
Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 
du skal importør registreres under alle omstændigheder. Selvom du importerer indenfor EU skal al import indberettes til Intrastat ( Danmarks statestik), derudover skal dit SE nummer jo også registreres som importør - og også hvilke typer af varer du vil importere ( eks. vis microchips, billedrør, etc.).
 
Du skal jo også skille dig af med elektronik affald på behørig vis - iht miljølovgivningen, som du sikkert kan få et eksemplar af på kommunen. ( det e skidedyrt at komme af med elektronik affald).
 
Du skriver meget lidt om i hvor stor stil du planlægger at starte op i - er det kældervirksomhed eller er det full scale attack . med butik eller kun på nettet?
 
du skal også finde ud af transporten - betalingen af varer, og hvordan du vil få repareret dine Ipods - hvis de går i stykker. Der findes fiormaer du kan indgå kontrakter med omkring reperation af elektronik og de aftaler forhandler man individuelt. Jeg ved ikke om du har muligheder og viden for selv at reparere en Ipod - hvis du har er du nok en af de få....
 
 
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)