Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Business Intelligence (data analyse) opstartstilbud

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Nu har jeg fulgt med fra sidelinjen en tid og fundet god inspiration.

Min nystartede virksomhed er under etablering, og vil servicere mindre og mellemstore virksomheder med Business Intelligence rådgivning og udvikling af Qlikview BI løsninger. Qlikview er ikke så kendt (i kender det måske fra snigskytte sagen i Stockholm), men det er en hastigt voksende konkurrent til IBM Cognos, Oracle BI suite, SAS, Business Objects etc. Eksempelvis anvender COOP og Magasin det til at analysere deres milliarder af produktsalg.

Kort fortalt er Business Intelligence (også kendt som Data Mining) specialet at analysere komplekse datasæt hurtigt og effektivt. Det kan f.eks. være at din SQL database eller dit CRM system ligger inde med en række store tabeller over kunder, produkter, sælgere og fakturaer m.m., som du gerne vil analysere indenfor f.eks. salg, marketing, supply chain eller KPI’er. I programmer som Excel bliver du hurtigt begrænset af antal rækker og beregninger på tværs af flere tabeller, og det er her behovet for BI værktøjer opstår.

Under opstarten vil jeg kickstarte virksomheden ved at udbyde dataanalysemodeller til en samlet pris af 5.000 kr. (inkl. møder, udvikling og software). De baseres på jeres kildedata og i specificerer selv hvad der skal analyseres. Resultatet er en applikation som kontinuert kan opdateres med jeres kildedata og anvendes af et vilkårligt antal brugere til at analysere driften. (se eksempler her) Softwaren anskaffes via Qliktechs gratis Personal Edition version af Qlikview. Dens begrænsning ligger på friheden til at dele filer, så hvis I senere hen ønsker at udvide løsningen kan i til den tid købe licenser.

Udgangspunktet for projektet bliver et uforpligtende møde hvor jeg præsenterer produktet og vi evaluerer hvordan jeres virksomhed kan anvende dataanalyse i jeres forretningsprocesser. Er konklusionen at projektet kan kan løse et behov, udfærdiger jeg en kravspecifikation som klart beskriver leverancens omfang, og vi kan da starte projektet når denne matcher jeres ønsker.

Jeg ser dette tilbud som en spændende indgangsvinkel til at starte forretningen op og introducere jeres virksomheder til avanceret dataanalyse til en overkommelig pris. Rent økonomisk hænger tilbuddet ikke sammen for min del, men det kan være i fremtiden finder på flere projekter når I oplever potentialet i professionel dataanalyse.

Da jeg har en normal arbejdsuge ved siden af, vil dialog og udvikling foregå fra kl. 17-22 hverdage og derudover i weekenden. Møderne kan ligge i almindelig arbejdstid.

Min baggrund for at udbyde denne service er at jeg til daglig rådgiver og udvikler en dansk C20 virksomheds enterprise BI løsning, herunder projektledelse, forretningsdialog og udvikling af ETL proces og analyser indenfor finans, KPI’er, supply chain, fakturering, kundeprofitabilitet, incident management m.m.

Har det interesse kan i kontakte mig via PM eller på frederik.s.andersen@neumentum.com (websiden er under udvikling). Generelle spørgsmål og inputs kan naturligvis skrives i denne post.

Med venlig hilsen
Frederik Andersen

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Hej Aminoer

Nu har jeg fulgt med fra sidelinjen en tid og fundet god inspiration.

Min nystartede virksomhed er under etablering, og vil servicere mindre og mellemstore virksomheder med Business Intelligence rådgivning og udvikling af Qlikview http://www.qlikview.com/ BI løsninger. Qlikview er ikke så kendt (i kender det måske fra snigskytte sagen i Stockholm) http://www.metroxpress.dk/dk/article/2010/10/27/00/0841-90/index.xml , men det er en hastigt voksende konkurrent til IBM Cognos, Oracle BI suite, SAS, Business Objects etc. Eksempelvis anvender COOP og Magasin det til at analysere deres milliarder af produktsalg.

Kort fortalt er Business Intelligence (også kendt som Data Mining) specialet at analysere komplekse datasæt hurtigt og effektivt. Det kan f.eks. være at din SQL database eller dit CRM system ligger inde med en række store tabeller over kunder, produkter, sælgere og fakturaer m.m., som du gerne vil analysere indenfor f.eks. salg, marketing, supply chain eller KPI’er. I programmer som Excel bliver du hurtigt begrænset af antal rækker og beregninger på tværs af flere tabeller, og det er her BI værktøjerne kommer til deres ret.

Under opstarten vil jeg kickstarte virksomheden ved at udbyde dataanalysemodeller til en samlet pris af 5.000 kr. (inkl. møder, udvikling og software). De baseres på jeres kildedata og i vælger selv hvad der skal analyseres. Resultatet er en applikation som kontinuert kan opdateres med jeres kildedata og anvendes af et vilkårligt antal brugere til at analysere driften. (se eksempler her http://demo.qlikview.com/ ) Softwaren anskaffes via Qliktechs gratis Personal Edition version af Qlikview. Dens begrænsning ligger på friheden til at dele filer, så hvis I senere hen ønsker at udvide løsningen kan i til den tid købe licenser.

Udgangspunktet for projektet bliver et uforpligtende møde hvor jeg præsenterer produktet og vi evaluerer hvordan jeres virksomhed kan anvende dataanalyse i jeres forretningsprocesser. Fanger det jeres interesse, udfærdiger jeg en kravspecifikation som klart beskriver leverancens omfang, og vi starter projektet når denne matcher jeres ønsker.

Jeg ser dette tilbud som en spændende indgangsvinkel til at starte forretningen op og introducere jeres virksomheder til avanceret dataanalyse til en overkommelig pris. Rent økonomisk hænger tilbuddet ikke sammen for min del, men det kan være i finder på flere projekter når I oplever potentialet i professionel dataanalyse.

Da jeg har en normal arbejdsuge ved siden af, vil dialog og udvikling foregå fra kl. 17-22 hverdage og derudover i weekenden. Møderne kan ligge i almindelig arbejdstid.

Min baggrund for at udbyde denne service er at jeg til daglig rådgiver og udvikler en dansk C20 virksomheds enterprise BI løsning, herunder projektledelse, forretningsdialog og udvikling af ETL proces og analyser indenfor finans, KPI’er, supply chain, fakturering, kundeprofitabilitet, incident management m.m.

Har det interesse kan i kontakte mig via PM eller på frederik.s.andersen@neumentum.com (websiden er under udvikling). Generelle spørgsmål og inputs kan naturligvis skrives i denne post.

Venlig hilsen

Frederik Andersen

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)