Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ONLINE SPIL PROGRAMMERING

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg går med ideen til et fedt online spil der skal bygges op med samme programmer som fx. Travian og andre online flash spil, hvor man har en base men samtidigt kan spille mod og med andre online

Jeg står med 2 problemstillinger

1. Jeg vil gerne vide hvordan man kan få et sådan spil lavet? evt. hvilke programmer skal bruges
  2. Jeg vil gerne vide hvordan man sikre sig at ens ide ikke bare bliver taget af den programmør man evt. kontakter og man stadigt står med rettigheden til spillet.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Inden du går videre er det nok et spørgsmål om du egentlig har budget til at få udviklet spillet. Hvad regner du med det koster? 50.000? 250.000? 1.000.000? eller måske 10.000?

Selvom det ikke er så stort som Travian eller andre online spil kræver det utroligt mange kodetimer. 

Hvis det er et spil lignende Travian skal du også være ret skrap til matematik hvis det er dig selv der skal lave den komplette projektbeskrivelse med alle formler osv. 

Det er ikke så meget spørgsmål om hvilket program du skal bruge, spørgsmålet er nærmere hvilket sprog det skal kodes i (PHP med jQuery, java eller noget tredie.).

Rettigheder sikrer du dig i den kontrakt du indgår med programmøren. Du kan dog aldrig sikre dig han ikke prøver at stjæle ideen, og så skal du til at køre en eventuel retssag.

For at være ærligt lyder det som om du har en god ide, men faktisk ingen erfaring har med projektstyring, it-udvikling eller noget andet relateret til projektet og det kan nemt komme til at koste dig rigtigt mange penge hvis du ikke får startet ordentligt.

For sådan et projekt er ideen kun en lille del, den store ekstraomkostning kan komme hvis man ikke har erfaring med store it-projekter og derved spilder en masse penge pga dårlig forberedelse og manglende erfaring for projektstyring.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)