Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedrørende lukkede markeder / karteller.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer. 

Det er et fantastisk land som vi lever i med alle verdens muligheder for at gøre forretning. Det var ihvertfald sådan at jeg så det for omtrent 24 timer siden. 

Mit syn har herefter ændret sig, og jeg syntes det er en direkte ubehagelig situation at stå i, at der er en af vores konkurrenter som bruger alle sine kræfter på at fryse os ude.

Mit spørgsmål til jer er, hvad jeres syn på lukkede markeder / karteller er og hvordan at i ville bryde igennem en lukket barrierer. 

Hvordan ville i få en fod indenfor og eventuelt skabe et samarbejde med dem fremfor en kamp om markedsandele.

Alle gode råd og forslag modtages med kyshånd.

Tak.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 11:31

Du kan vel melde det til konkurencestyrelsen? 

Tilmeldt 21. Dec 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:37

Det var os en af de første tanker jeg fik da jeg læste mig frem til SAS fik idømt sig en bøde på 523 mio. kr. for at gøre det samme på et tidligere tidspunkt. Men problemstillingen ligger i, at en anmeldelse som sådan ikke vil påvirke noget udover mit og mine samarbejdspartneres forhold til den virksomhed som vi ønsker skal lukke os ind på markedet. 

Jeg tror at det og melde det vil måske kunne resultere i en bøde, men så vil vi stå endnu dårligere indenfor vores niche område end vi gør i forvejen. De her spillere har været på markedet de sidste 40 år og har i den tid haft mulighed for at skaffe sig frem til en masse lukkede aftaler. De steder hvor vi går hen rapportere så til denne ene virksomhed. Så han ved vi har været over alt for at finde en indgang. 

Vi har så fundet et hul ind nu og det har gjort ham eddike sur i og med at han nu er tvunget til at lade os komme og vise hvad vi rent faktisk kan. Det har været en lang sej kamp og den er bestemt ikke slut endnu. Hvordan gør man ham til en ven fremfor en fjende / konkurrent. Vi ønsker jo netop ikke at vælte hans kæmpe firma men derimod blot at leverer produkter til ham så han kan skabe endnu mere profit i hans virksomhed.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)