Hvis det skal kunne tåle direkte varme, så skal du bruge noget tykt brandtæppe - det skulle gerne kunne holde til varmen og den direkte ild. Hvis det ikke skulle kunne tåle direkte ild, så ville jeg gå efter powerwrap eller lign ... kontakt evt. Dot-E for at høre hvor meget direkte ild deres powerwrap kan holde til. Mvh. Mikkel Olsen. |
Varmeafvisende ''stof''.
Hej Brian Det aner jeg simpelthen ikke, men det må jo have et smeltepunkt der er lidt "højere" da du kan tage dem ind i ovnen. Plus der er jo også bageforme lavet af silikone, så logisk siger det mig at det er et spørgsmål om at finde den rette "formel".... Hvor lang tid eller hvor massiv ild skal det kunne tåle....ellers send mig en pm så skal jeg lægge tankerne i blød om hvor du kan finde svaret eller hvem :-) |
Hej Brian Der er meget stor forskel på 250 grader og direkte ild. Men hensyn til siliconegummi findes der typer der kan modstår høj varme , men det er jo absolut ikke det samme som at gummiet ikke bliver varm! Hvis materialet skal være varme afvisende, skal det indeholde noget der kan reflektere varmestålingen (infrarød stråling) det kunne kn være forskellige materialer pålagt aluminium. Det lyder lidt som om du / I stadig er i idé fasen, så måske ville det være en rigtigt god idé at søge lidt prof ekspertise. som kan hjælpe jer videre i udviklingen. Teknologisk institut http://www.teknologisk.dk/produktion/ Forskningscenter Risø Hilsen Ravn |
Hej Brian, Her finder du en masse varmeafvisende materialer, lige fra tape til hårde materialer: http://www.adlinsulflex.com/ Du skal nok over i noget keramisk tøj (op til 1260 grader celsius), og virksomheden der sælger det findes her: http://www.agismfg.com/html/cloth.html Ellers kan du kontakte Danmarks Teksniske Universitet i Lyngby. De hjælper gerne, og har mange produktions- og testlokaler du kan leje dig ind i. www.dtu.dk |
Min svigerfar er fabrikschef på den fabrik som laver EVA grydelapperne i silikone. Skriv til mig på nhn@nhn.dk så skal jeg sætte dig i kontakt med ham. Nicolaj |
![]() |
Hej Ravn... Jeg har prøvet at finde dine kontakt oplysninger via dette forum, men uden held. Vi har et meget innovativt produkt, som har nogle krav, som du så fint kunne hjælpe med i ovennævnte svar.
For yderligere info. (grundet patentbeskyttelse) kontakt mig pr. email : mensaheating@hotmail.com
På forhånd tak..
Mvh Stig
|
Hej Stig Jeg er jo lige her ;) Du kan altid kontakte mig ved at sende en privat besked. Tryk på mit navn i min profil! Send mig evt. dit tlf. nr. så kan vi da få en lille snak om sagen. Hilsen Ravn
|
Det handler ikke så meget om stoffet. Mere om hvilke additiver du tilsætter. Slicone er i sig selv er ikke uhyrer varmebestandig. Hvis det er en stor produktion kan du sagtens lave et plastik der kunne bruges. Ellers er der også NANO stoffer som kan det du efterspørger. |
tak for dit indlæg, produktet har en størrelse på ca. 50 cm i højden, skal være stabil og gerne kunne rundes. Derfor er stof ikke lige perfekt i denne anledning da det vil falde sammen.
på forhånd tak.
Stig Bloch |