Jeg er sammen med et par andre igang med at udvikle et nyt produkt (meget kan jeg ikke fortælle endnu da det ikke er patenteret). Men vi har brug for en form for ''stof'' eller gummi eller andet som man nærmest kan lave et stykke beklædning af, der er ekstremt varmeafvisende (gern op til 250grader). Stoffet skal være i direkte kontakt med varme legmer, så det skal ikke kunne smelte fast eller andet. Er der nogen der kender stoffer der har disse ''funktioner'' ?. Hvis i kender produkter der kan dette, er i også velkommene til at sende navne, links eller andet omkring disse, så kan vi selv lave lidt research på hvad for materialer der er brugt. Håber på at kunne få lidt feedback. |
Varmeafvisende ''stof''.
|
|
Martin
Findes dette ?. jeg VED nu, at man kan få silikone der kan holde helt op til 300grader.. Men hvor får man lavet sådan noget ?. |
|
Hvor tyndt skal stoffet være? Man bruger jo ofte de varmeafvisende tæpper, plader osv i motorsporten, hvor man ikke ønsker at f.eks. en rødglødende udstødning skal smelte ledninger, slanger osv. Her kan du f.eks. finde nogle varmeafvisende tæpper: Og her er så det bånd man vikler om udstødningen, for dels at hæve temperaturen inde i selve udstødningen, og for at man ikke får en masse varme i motorrummet: Her er en dansk side om det man kalder PowerWrap: Mvh. Mikkel Olsen. |
Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men der er jo lavet grydelapper i silikone Skal det kunne tåle direkte ild eller kun varme? |
Anne Fogel - smykker med mod
Mener der er noget der hedder Nomex, det klarer vidst op til 1100 grader i et begrænset stykke tid |
Det er lidt samme type silikone som på de grydelapper der vi er ude efter.. Ved du om de tåler direkte ild ?. Det skal det nemlig kunne. |