Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor iværksætter?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 1. Dec 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

Har gået og tænkt lidt over, hvad det egentligt er, der driver en iværksætter - også når det ser aller sortest ud.

Så ville da lige høre, hvad det er, der driver jer.

- Hvad vil I opnå med jeres iværksætteri? (Penge, respekt, o.lign.)

På forhånd tak.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:29
Penge? Nej, respekt? nej... Friheden, udfordringerne samt tilfredsheden når man har gjort et godt stykke arbejde for en kunde eller lavet en god aftale er de ting der motiverer mig mest.
Nogle af de behov kunne i øvrigt sagtens dækkes som lønmodtager, det ville bare ikke være det samme :)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 11:30
Dato: 07-02-2007 11:21:53
Forfatter:mhau@pc.dk

Hejsa,

Har gået og tænkt lidt over, hvad det egentligt er, der driver en iværksætter - også når det ser aller sortest ud.

Så ville da lige høre, hvad det er, der driver jer.

- Hvad vil I opnå med jeres iværksætteri? (Penge, respekt, o.lign.)

På forhånd tak.

Jeg laver det jeg laver først og fremmest fordi at jeg kan lide det... Dernæst kommer penge, og med penge mener jeg, muligheden for at kunne give store summer til hjemløse gadebørn i eks. Østeuropa og Sydamerika, hjælpe Tibetanske flygtninge, hjemløse i Danmark, fattige børn/familier, døende børn etc., samt det at jeg er fri for at skulle tænke på hvor pengene til den næste regning skal komme fra...
Noget jeg ikke ville kunne i mit gamle arbejde som postbud i Post Dum. Og så er det fedt at skabe noget :)

Fra Danmark
Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:34

Hej Martin! Godt spørgsmål! Nu er jeg først startet som selvstændig den 1. januar og min drivende kraft er primært at sige JA til de opgaver jeg har lyst til at arbejde med og NEJ til dem jeg ikke tænder på. I bund og grund handler det om frihed og muligheden for selv at planlægge sit arbejdsliv OG prøve de koncepter og projekter af, som ikke har været muligt at gøre som ansat. Penge? Ja, men nok mere så ens drømme kan forfølges, såsom at købe en båd og sejle jorden rundt et års tid eller bosætte sig i Costa Rica og eje en appelsinplantage. Ser frem til andres indlæg. Hilsen Michael

Tilmeldt 2. Feb 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:37
Hej Martin !

Jeg må erkende, at det også er friheden der driver mig. Det at kunne styre sin egen dag - og som der også er nævnt tidligere - kunne vælge opgaver fra som man ikke føler for.

Der er jo ingen tvivl om at det fornyere og forstærke motivationen at have sit eget.

Pengene kommer i anden række - sålænge der er nok til at forsørge familien naturligvis.

Hvad driver dig Martin.

/Michael

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 10:50
Hej Martin

Et rigtig godt spørgsmål som jeg ikke har tænkt over længe.. Men alligevel var det ikke svært at finde svaret frem..

Fordi det er super sjovt :-)

og så giver det mig mulighed for at skabe noget hvor jeg ikke bare bytter min tid for penge, som man gør i et job..

/Charly
Tilmeldt 1. Dec 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 15:40
Rigtig spændende svar.

Jeg er kun 17 år, så det er begrænset hvor meget iværksætter erfaring, jeg har ;)

Men min drøm er at lave noget, andre respekterer mig for. Noget jeg brænder for.
Selvfølgelig spiller pengene en rolle, helt sikkert. Men jeg vil 10 gange hellere lave noget, hvor jeg elsker at stå op om morgenen, og glæder mig til at komme på arbejde, fordi jeg har lavet noget, andre folk respekterer mig for, og har min interesse - end at have et 8-16 job, som måske giver noget mere i løn, men som er uinspirerende, og ikke interesserer mig.

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 09:33
- Frihed (jeg går under Michael Kjærs Costa Rica eksempel)
- Muligheden for at arbejde med koncepter jeg brænder for uden bureaukratiske forretningsgange.
- Jeg er ikke skabt til et 8-16 job.
- Det er sjovt at udtænke koncepter og at "skabe".
- Indflydelse på alle tænkelige forretningsgange.
- Iværksætterkulturen (elsker når folk beskæftiger sig med noget de brænder for).
- Solidariteten blandt iværksættere (den er glemt mange andre steder - Danmark er albuernes og egoernes land IMHO).
- Behovet for konstant at udvikle mig bliver bedre tilfredsstillet og jeg kan mere eller mindre selv vælge områderne, jeg vil udvikle mig på (frihed igen).
- Penge (igen, grundet den frihed de giver - prestige rager mig en høstblomst). 

Tilmeldt 25. Jun 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 08:20
hvorfor iværksætter

ja godt spørgsmål

først lidt info om hvem jeg er

jeg var ved at gå konkurs for snart 5  år siden og har siden kæmpet for at overleve

dette lykkes og når 2007 er færdig vil jeg være total ovenpå

dette har kostet meget sved og tåre  og mange gange har det også været tæt på og koste mit forhold til min kone

men jeg fungere bedst ved at selv at bestemme

jeg har tidligere været sælger og alle de dagsraporter der skulle afleveres er bare ikke mig

ergo er det friheden der driver mig og det med at man ikke ved hvordan det går om et halvt år

jeg er en gamler og det ville jeg ikke kunne være i alm. lønmodtagerjob (men jeg har da mange gange tænkt på at det hele ville være meget mere nemt .)

så  fik jeg vidst luft   

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 12:43
Principielt er jeg ligeglad med, hvad jeg laver, blot jeg selv sætter kraftige fingeraftryk på projektet. Det er vigtigt for mig at det, jeg laver, bliver anerkendt af andre og samtidig giver mig smør på brødet.

Jeg vil gerne gøre en forskel i verdenen og jeg kan lide selv at bestemme hvilken brik i puslespillet, som jeg udfylder. Jeg ønsker at være selvgjort fordi det i sidste ende er en god fornemmelse at kunne kigge tilbage og sige "jeg kæmpede hårdt og mødte medgang og modgang - og det lykkedes!"

Der er ikke meget frihed i traditionel forstand ved at være iværksætter. Det er ikke muligt at komme hjem efter en arbejdsdag og fuldstændigt glemme firmaet. Og det ville heller ikke være fedt, hvis det var sådan.

I den branche, jeg har valgt p.t., er der stort potentiale for at møde og hjælpe mange mennesker. Der er daglige udfordringer, hvor ansvaret for at imødekomme dem ligger 100% hos mig.

Økonomisk er der naturligvis både risiko for fallit og chance for at Mercedes''en kan blive skiftet ud på ugentlig basis - billedligt talt. Det er mindre væsentligt, men alligevel en god målestok for success.

Jeg plejer at sige "penge er ikke alt - det er ikke engang nok!", og med det i baghovedet så betyder det altså at min iværksætterstatus præges af at jeg elsker at kunne servicere mine kunder uden at en eller anden overordnet leder mener, at jeg kunne have brugt min tid bedre.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)