Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

4½ spørgsmål bla. prestashop

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag til jeg alle.
Håber i kan svare på nogen af mine spørgsmål.

1. Jeg har købt et domain hos gigahost hvor jeg vil køre en Prestashop. Men findes der nogen betalings gateway så man kan bruge dankort og så man kan undgå at smide en masse penge efter PBS ?
2. Jeg vil køre min webshop ved siden af mit fuldtidsarbejde (familien er med på det med tiden) Er der noget bestemt man skal tænke over der med hensyn til skat/fradrag osv. ?
3. Bør jeg ikke starte mit firma som enkelmandsvirksomhed ?
3a. Må ens samlever hjælpe til i en  enkelmandsvirksomhed eller ?
4. Findes der nogen gode økonomi systemer til prestashop som er gratis ?

vh Morten

Tilmeldt 21. Dec 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:48
  1. Jeg har købt et domain hos gigahost hvor jeg vil køre en Prestashop. Men findes der nogen betalings gateway så man kan bruge dankort og så man kan undgå at smide en masse penge efter PBS ?

Der er vist noget du har fuldstændig misforstået :-) uanset hvilken betalingsløsningsudbyder du vælger, skal du have en aftale med PBS og kommer simpelthen ikke udenom at skulle betale til dem. Den eneste grund til du vælger en betalingsløsningsudbyder er, at de leverer forskellige moduler der gør det muligt at modtage betalinerne og deres software taler sammen med PBS. Så uanset hvad skal du altså betale årsafgift og gebyrer for transaktioner dem slipper du ikke for.

2. Jeg vil køre min webshop ved siden af mit fuldtidsarbejde (familien er med på det med tiden) Er der noget bestemt man skal tænke over der med hensyn til skat/fradrag osv. ?

Få fat i en revisor der kan tage sig af skat, fradrag, moms og regnskab. Hvis du har et fuldtidsarbejde ved siden af og du samtidig skal lave alle disse administrationsomkostninger ved siden af at du skal drive din webshop får du hammer travlt.

3. Bør jeg ikke starte mit firma som enkelmandsvirksomhed ?

Det kommer helt and på hvilken model du ønsker. Med et enkeltmandsfirma hæfter du personligt frem for ved et selskab. Det koster mere at oprette et selskab, hvorimod det er gratis at oprette et enkeltmandsfirma eller et I/S.

3a. Må ens samlever hjælpe til i en  enkelmandsvirksomhed eller ?

Det er der en anden der må besvarer dig på der kan jeg ikke hjælpe dig :-)

4. Findes der nogen gode økonomi systemer til prestashop som er gratis ?

Det er der også en anden der må besvarer :-)

Ønsker dig held og lykke med det.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 16:33

Hej Morten.

Angående din samlever, må hun naturligvis gerne hjælpe dig i din virksomhed uanset om det er en enkeltmandsvirksomhed eller et selskab.

Men det har konsekvenser for ever.hendes dagpengeret, ligesom det også vil have for dig, derfor vil jeg anbefale inden i påbegynder virksomheden at tage en snak med jeres A-kasse.

At oprette et selskab koster hos os kr. 2.400,- + moms uanset om det er et Smba eller et Aps. Såfremt du vil oprette et ApS skal der indbetales kr. 80.000 på selskabets bankkonto, som selskabs kapital. Ved et Smba bestemmer du selv hvor lidt helt ned til 0 kr. du ønsker at indskyde som selskabskapital. I et Smba skal der være 2 aktive deltagere men den anden kunne jo være din samlever.

Men såfremt det ikke er for at begrænse risikoen, kan du såmænd lige så godt vælge et enkeltmandsfirma.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1 Økonomikontoret

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)