Hej Jeg har læst rigtig mange gode indlæg her på amino - og mange berører det emne, jeg gerne vil have præciseret nærmere. Håber i kan hjælpe mig. Min mand og jeg ejer i fællesskab et aps, hvis hovedbranche er tømrer- og snedkervirksomhed. Jeg er p.t ansat som bogholder i et andet firma. Nu overvejer at blive selvstændig med bogholderivirksomheden. Skal jeg oprette et binavn under aps'et til bogholderivirksomheden - eller bør jeg oprette et separat SE-nummer under aps'et, da det jo er en helt anden branche? Hvis jeg opretter et nyt SE-nummer, skal jeg så stadig skrive aps'ets navn på fakturaerne (som jo er et krav ved binavne). Med venlig hilsen Pedersen og Jensen
|
Hej,
Min umiddelbare anbefaling vil være, at du opretter din egen enkeltmandsvirksomhed, og dermed opretter eget CVR-nr. mv.
Hvis du ikke ønsker dette, men ønsker at drive den som et virksomheds-ben i Aps'et, er det et krav at formålet i Aps' vedtægter og selvfølgelig momskode m.v. dækker din bogholderivirksomhed. I kan godt oprette et binavn til selskabet, I hvilket navn din bogholderivirksomhed drives.
Mange hilsner
Pernille Ørskov, advokat
Lund Elmer Sandager