Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man med en dårlig programmør..?

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en kunde, som har skrevet en kontrakt med en programmør mht. at lave et site. Problemet er, at programmøren er en "klovn" i den forstand, at han kun holder sig til gældende kravsspecifikation han har udført med kunden - jeg kan som designer se, at den er helt gal og vil derfor gerne lave om på nogle ting - men det vil programmøren ikke, fordi han jo har skrevet under på en kontrakt med en kravsspecifikation som grundlag og derved har afgivet sin pris..

 

Det han har programmeret er noget php, som jeg tror de fleste nybegyndere vil kunne finde ud af..

 

Mit spørgsmål: hvad fanden kan man gøre, hvis en programmør ikke er i stand til at tænke selv, men bare gør hvad man beder ham om; og man så senere finder ud af, at det vil være det bedre at gøre det på en anden måde?

 

Jeg kan godt se, at svarene her vil falde i programmørens favør - men der må da findes en lov imod snæversynede mennesker og idioter..? :)

 

Jeg har brug for lidt opbakning, fordi ellers ender dether i lort..

 

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan prøve at sætte dig i udviklerens sted.

Kommer projektet til at tage længere tid hvis de ændringsforslag du kommer med skal implementeres? Så er den pris i har aftalt på forhånd måske for lav, og så kan i genforhandle dette. Hvis udvikleren mener at det ikke gør en forskel i tid, men blot nægter af princip, skal i måske betale ham for det han har udført indtil nu, og få ham ud af vagten hurtigst muligt.

Mvh Jesper

 

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Den opbakning får du ikke, for programmøren har sit på det tørre. Men han bør være villig til at indgå en ny aftale der vedrører de ændringer man gerne vil have lavet - naturligvis enten på ny fast pris eller medgået tid. Det er klart at hvis opgaven ændrer sig i forhold til det man har skrevet under på, så skal der en ny aftale til. Derfor bør det ikke være et problem for ham at gå med til at den oprindelige aftale annulleres (han skal selvfølgelig modtage betaling for det arbejde han har udført indtil da) og der laves en ny - hvor han så kan sætte sin pris påny.

Hvis han IKKE vil det, forstår han ikke hvad god kundepleje og service er, og så er han som du siger, ganske rigtigt en idiot. Men han er ikke en idiot bare fordi han holder sig til sin kontrakt.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
I har ret - jeg har reelt set ikke en skid at kunne sætte fingeren på iht. den underskrevne kontrakt - men jeg bliver bare slået lidt ud af den træghed og super-firkantede måde at se tingene på. Jeg må (åbenbart) selv, som kreativt menneske, have en kæmpelang elastik; fordi jeg har også et ønske om at lave noget som både kunden og jeg selv kan stå inde for; og det kræver tid og engagement - og ikke en kravsspecifikatin man skal holde sig slavisk til.



Jeg kan sagtens se det fra udvikleres side, men jeg er hårdt slået af hans manglende evne til at lave noget kunden vil være glad for - og vi taler altså om små rettelser..



 



PS. Jeg søger en programmør til en rimelig pris, som har lyst til at lave smukke ting inden for rimlighedens grænser, selvfølgelig..

 

Jeg gider bare ikke rigide mennesker!



 



 



 



 



 



Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
David, hvis jeg forstår dig rigtigt, så er der tale om en person med dårlig forretningssans:

Du spørger: "Kan jeg få det ændret sådan hér?"
Han siger "Nej, det er ikke i aftalen!"

Han skulle have sagt "Ja, selvfølgelig! Det koster så og så meget"

Så måske skal du stille mere pædagogiske spørgsmål:

"Hvad koster det at få lavet sådan en ændring som denne?"

Han har sit på det tørre, så det handler om at finde en anden løsning. Hvis han ikke er dygtig, står sagerne anderledes: Smid ham ud.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har ret i alt du skriver.

 

Min ønskesituation ville være hvis han sagde:

 

Du spørger: "Kan jeg få det ændret sådan hér?"
Han siger "Yes!"

"Hvad koster det at få lavet sådan en ændring som denne?"
Han siger "Det behøver måske ikke at koste så meget ekstra - det vigtigste er, at vi laver noget fedt sammen"

 

Jeg tænker selv sådan - jeg synes det er sympatisk og tror det måske er den bedste vej frem - men jeg bliver bare slået ud, når en sådan krejler står så stejl på sin skide kontrakt og kravsspecifikation. Jeg mener; hvor er fornemmelsen for at lave et smukt produkt henne..?

 

Undskyld, jeg er bare lidt pissed-off.. :)

 

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg må sige at jeg godt kan forstå programmøren, hvis han skal afgive en pris på en opgave bliver det nød til at foregå ud fra en helt konkret opgavespecifikation og arbejdet vil så foregå efter en kontrakt som er bygget på denne.
Hvis der skal laves ændringer i forhold til specifikationerne så skal der (efter min bedste overbevisning) forhandles en ny kontrakt på plads, eller et tillæg til den forrige. Hvis vi nu antager at han nu går med til at lave noget andet end det der står i kontrakten og du så bagefter ikke er helt tilfreds eller ikke vil betale, så står han med håret i postkassen. Da du jo så bare kan sige at hans arbejde ikke lever op til den underskrevne kontrakt.
Jeg ved godt at det ikke er noget sandsynligt senarie. Men der er altså mange derude som opfører sig helt tosset og så er det altså bare bedst at være på den sikre side.

Mvh Peder

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 07-02-2007 10:52:11
Forfatter: davidchristensen
''Hvad koster det at få lavet sådan en ændring som denne?''
Han siger ''Det behøver måske ikke at koste så meget ekstra - det vigtigste er, at vi laver noget fedt sammen''


Jeg tænker selv sådan - jeg synes det er sympatisk og tror det måske er den bedste vej frem - men jeg bliver bare slået ud, når en sådan krejler står så stejl på sin skide kontrakt og kravsspecifikation. Jeg mener; hvor er fornemmelsen for at lave et smukt produkt henne..?


Undskyld, jeg er bare lidt pissed-off.. :)




Når man først én gang har stået med håret i postkassen fordi man accepterede "en mindre rettelse", der pludselig blev til 10 timers ekstra arbejde, så lærer man at holde sig til det aftale og skide højt og flot på "noget fedt" og "et smukt produkt". Et smukt produkt giver ikke mad på bordet, det gør betaling for 10 timers ekstra arbejde. Jeg forstår til fulde programmøren, når han ikke ønsker at fravige fra kravspecifikationen - selv ville jeg dog også have tilbudt at lave ændringerne mod betaling for den tid det tager, med mindre det kan give helt andre problemer som en overskridelse af deadline m.v.
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Yes. Jeg forstår. Jeg må fremtiden bare være bedre med at lave kravsspecifikationer sammen med kunden og få dem formidlet til programmøren.

Jeg er bare irriteret over, at der er folk, der ikke vil lave "smukke" løsninger, men hellere vil se ting i kasser - men det er noget jeg skal lære; og temmligt hurtigt.

 

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan til dels godt følge programmøren. Det er dyrt at arbejde gratis ;-)

 

Men det lyder til at det er noget opsætningsmæssigt? altså html og css osv?

 

Hvis det er selve programmet (altså php''en), så kan den mindste betyde at batabasen skal brydes op og klasserne skal omskrives. Det tager tid...

Men du er da velkommen til at sende mig en email, med henblik på et fremtigt samarbejde som du ikke behøver at tude over. Hvis du sender en mail, skal jeg sende dig lidt info om hvad vi kan (og vi kan faktisk det meste).. Vi er måske ikke de billigste på timepris, men tilgengæld er vi effektive og bygger vores ting ud fra et advanceret, forprogrammet, framework(grundstadiet til et cms feks).

og jep! Intet design er umuligt at bygge et website på. Næsten ;-)


Nå men detaljerne kan vi tage privat. Send mig en mail.

/Charly

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)