Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kritisk brug for hjælp, vedrørene bank og bolig

Side 6 ud af 8 (72 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11-02-2007 12:55:11 Forfatter: Ronnie Gasseholm
At sælge bilen med et tab på 60.000 vil helre ikke skabe mere gæld.

Vi taler jo privatøkonomi og ikke erhvervsøkonomi, hvor det godt kunne være en dårlig beslutning.

Hvis bilen kan sælges for 200.000 men har gæld for 260.000 vil man jo afskaffe gæld for 200.000 og ikke få 60.000 mere i gæld.

Nej, det har du på sin vis ret i. Men man vil så stå med en gæld på 60.000 kr. som man ikke har værdier for. I denne specifikke situation kan det også være en løsning der forbedrer situationen samlet set. Men jeg har bare på fornemmelsen at pengene til bilen er lånt et andet sted, og dette sted vil så nok have gælden indfriet straks bilen sælges.

Jeg gætter blot...

mvh Carsten

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:08
Dato: 11-02-2007 13:04:15 Forfatter: Anne Fogel Der står i starten af indlægget at bil-lånet er omlagt til en boligkredit i banken !

Arghhhh... Den havde jeg overset - det er ved at være en lang tråd!

mvh Carsten
Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 13:12
Billånet er ikke lagt om, det var gammel gæld.

Billånet er der stadig i form af afdrag i budgettet.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 13:13
 derfor ville det være en god ide, hvis schmidt lige kom på banen igen og lige opdaterede problemerne for den kommende tid..........

Han brug for hjælp - og ikke at blive skudt alt muligt i skoene

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Skrevet kl. 13:14
@Anne

Han har brug for hjælp, men endnu mere brug for at indse at hans situation er meget dårlig og at han kommer til at tage beslutninger der ikke er sjove, men trods alt er bedre end ende i total bundløs gæld.

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 13:17

Som jeg læser det, er der d.d.banklånet på 300.000 efter sammenlægning i 11 md 2006 og netop salg af lejlighed,

samt herudover et billån optaget i januar 2007 med en ydelse på 2800 mdl.

Hvad skyldes der d.d. på billånet Schmidt?

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Skrevet kl. 13:24
Ja afliv hunden, gå på arbejdet og bo under en paraply ville da absolut hjælpe økonomisk

Jeg mener bare hvis du læser fra starten af så har han fået omlagt lånet og sidenhen er det  blevet til et forbrugslån, det hele.

Det er rigtigt at han selv har et beløb stående som "billån" men det hænger jo tydeligt ikke sammen med det tabstal der bliver oplyst, ved et evt. salg...........så måske er der en mulighed for et par misforståelser.

Og så ved han jo godt at det er over "hans evne", netop derfor beder han om hjælp.......Og ja det er ens eget ansvar og der ikke så meget at gøre ved den dårlige vejledning. Nu skal der jo bare laves en realistisk plan, med mindst mulig tab.

Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Skrevet kl. 13:29
@Anne, jeg vil først li8ge undskylde mit hårde sprog, for jeg er mildest talt lidt sur nu.

Her prøver man at hjælpe manden, har intet nævnt om at hans hun skal aflives eller noget, og så kommer du på banen, har du OVERHOVEDET læst alle indlæg ??????

Hvis der er misforståelser er det fordi scmidt holder ting tilbage.

Han køber i Januar EFTER alle omlægninger en ny bil som han afdrager 2800 pr månmed, UDOVER alt hans anden gæld.

Vi har endnu ikke konstateret at der har været dårlig vejledning.

Scmidt mener ikke selv han lever over Evne.

Hvorfor hans tabstal ikke hæpnger sammen forstår jeg ikke, du ved åbenbart ikke hvad man taber på en ny bil som har kørt bare 5000 km.

De 60.000 hænger UDEMærket sammen.

Sæt din ind i facts før du begynder at skrive i en sådan her tråd.

Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Skrevet kl. 13:30
@Scmidt

Jeg vil MEGET gerne hjælpe dig, men det kræver at alle facts kommer på bo9rdet med gæld og et budget der holder 100%
Tror sagtens situationen kan vende men det kræver at du selv er villig til at indse din situation som den.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Skrevet kl. 13:36
Tak skal du ha'' der skal ikke meget til at gøre dig sur
Side 6 ud af 8 (72 indlæg)