Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kritisk brug for hjælp, vedrørene bank og bolig

Side 4 ud af 8 (72 indlæg)
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det muligt at finde et job lignende dit nuværende, i Vejle-området ??

Ud fra de beløb du oplyser i dit budget koster bilen 2800+833+233 om måneden

ligger du hertil benzin og lidt dækslitage mv som forsigtigt sat udgør 2500 pr md.

udgør dine omkostninger til transport ca 35% af din nettoløn, hvilket umiddelbart lyder af meget.

i dette regnestykke er der dog ikke taget højde for dit kørselsfradrag.

Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 19:39
Hej Hans

Et jobskifte syntes jeg ikke kan være en mulighed, idét at jeg har et job jeg er glad for.

Jeg syntes selv jeg har været meget imødekommende overfor banken, blandt andet tilbudt at bruge det beløb jeg får tilbage i skat, samt mine feriepenge til at nedbringe gælden.

Du har helt ret i at bilen er en stor omkostning i mit budget. Men udover at være et transportmiddel er det også min hobby, og faktisk en af de eneste glæder jeg har som jeg bruger penge på.

Som sagt syntes jeg at jeg har været meget imødekommende overfor banken og prøvet at finde en realistisk løsning på det hele, men banken stiller sig på tværs ligemeget hvad man siger eller gør. Jeg vil ikke lægge hele mit liv om fordi banken har lavet en "ups''er"

Gælden skal betales, enig. Men det skal vel også gå retfærdigt til.

Skal jeg gå af med min bil, har jeg ingen glæder tilbage, og så ser jeg helt ærligt ingen grund til at arbejde mere.. Så kunne jeg ligesågodt lade være at betale gælden og rende rundt på aktivering, med fogedretten til at bestemme mit rådighedsbeløb.

Tilmeldt 14. Jul 05
Skrevet kl. 19:56

Har du overvejet at tage et weekend job ved siden af dit faste job, for at booste indtægten?

Din kommentar med at droppe jobbet hvis du skal af med bilen , stemmer ikke helt overens med

at du har et job du er glad for.

Hvor længe har du haft bilen?

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 19:59
Hej Schmidt

Har du overvejet at prøve i andre banker? evt. en mindre???

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 20:03
Hej Schmidt.

Udfordringen består altså i, at det er et faktum, at du skylder en masse penge væk. Ingen vil tage sig af hvad årsagen er til at du har gæld. (hårdt men sandt) Banken vil slet ikke tage sig af det.

Et andet faktum er, at du ikke tjener mange penge i forhold til dine udgifter, hvilket giver dig et lavt rådighedsbeløb kombineret med en lav månedlig afbetaling på din gæld.

En gæld på 300.000 til fx 7% rente koster 21000 om året (hvilket betyder at du skal tjene mellem det dobbelte eller det tredobbelte før skat for at betale renterne) Det er mange penge. Det er 3500 kroner om måneden, hvis vi siger, at du betaler 50% skat af den indtægt, som du betaler med.

Det korte af det lange er, at du står med et stort problem, som absolut ingen anden end dig selv kan eller vil løse.

Derfor er det tid til at tage en dyb indånding og smide vreden mod banken i havet, for den fører dig ingen steder hen. Det er også et faktum.

Du må bruge kræfterne på at lægge en plan og på gøre det arbejde, som skal til, for at du kan komme af med den gæld, som du selv har stiftet.

Der er ingen anden vej, desværre.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 21. Feb 06
Skrevet kl. 21:59
Hans..

Det med at droppe jobbet var mere ment som at hvis jeg slet ikke har nogen fordele ved at arbejde (dvs. min bil/hobby kald det hvad du vil) så ser jeg ingen grund til at arbejde, hvis du forstår?

Har jeg ingen glæder ved at arbejde (altså at jeg kan beholde min bil) så er der ingen grund til at arbejde for jeg har ingenting at bruge de penge til.

Bilen er nyindkøbt fik den i starten af Januar måned.

Anders

Har aldrig prøvet på at give banken skylden for at for min gæld, den påtager jeg mig gerne. Mit problem er at jeg er "lokket" som kunde under falske forudsætninger. Banken har lavet nogle løfter som de pludselig ikke kan stå ved.

Jeg har til dato ikke haft problemer med min økonomi, selv med min gæld, før jeg fik min nuværende rådgiver. Jeg føler han prøver alt hvad han kan at trække alt hvad jeg ejer og har fra mig. Jeg syntes selv mit budget er stillet ret reelt og opnåeligt op. Og der er penge til bil osv. Hvis blot min rådgiver ville give mig en chance, men det er som at snakke for lukkede ører.

Anne

Jeg er i kontakt med et par banker, også mindre som jeg får svar fra i løbet af en uges tid.

Indtil videre har jeg fundet et sted jeg kan bo til 2.800,- pr. mdr. excl. forbrug. Det kan på ingen måde gøres billigere. Ikke når jeg har hund osv. Selv dette er min rådgiver ikke med på.

Tilmeldt 21. Feb 06
Skrevet kl. 21:59
Angående et weekendjob.

Jeg er funktionæransat og min kontrakt forbyder mig at have arbejde ved siden af, da jeg har meget skiftende arbejdstider.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:43
Hejsa

Jeg vil komme med en lille anbefaling til dig!

Det er ok at du fokusere på banken men tror, at du glemmer en ting her. Jo længere tid du går og intet gør.....jo større bliver konsekvenserne også for dig! Derfor begyndt at se konsekvenserne i øjene NU samtidig med at du forsøger at påvirke banken. Det vil vise velvilje til banken OG afbløde de konsekvenser du nok på et eller andet tidspunkt skal se i øjnene.

Det virker lidt som om, at du 100 % fokusere på at du er blevet snydt og OVERHOVED ikke vil ændre dit liv. Jo længere tid du går med den, jo større er chancen for, at du en dag vågner på uden tag over hoved!

Tilmeldt 14. Jul 05
Skrevet kl. 04:05

Hej

Med fare for at lyde mavesur, kan jeg forestille mig at du, da du skifter til din nuværende bank i 11 md 2006

får udregnet et budget der gør det muligt at købe ny bolig pga sammenlægning af lån som har givet en besparelse på kr 5000 mdl.

Herefter køber du i jan 2007 ny bil der gør at regnestykket ser anderledes ud, og banken står af ???

Er ovenstående tilfældet hjælper det ikke bare at give banken skylden for din situation, da det altså er

dig selv der ændrer på forudsætningerne.

Ret mig hvis jeg tager fejl.

Tilmeldt 21. Feb 06
Skrevet kl. 09:03
Hej Kenneth

Jeg har skam set i øjnene at det er mig selv der må gøre noget. Jeg har haft indtil flere møder med banken og tilbudt både det ene og det andet. Det eneste jeg ikke vil slippe er min gæld da det giver mig endnu 60.000,- kr i gæld jeg ikke har sikkerhed for, samt jeg mister min måde at komme på arbejde på. Da det på samme tid er min helt store lidenskab og jeg er glad for bilen ser jeg det ikke som en mulighed.

Jeg har stillet op til flere budgetter op til banken, men de er ligeglade, de vil se penge og de vil se dem nu.

Når man siger til en person at man skal af med 6000,-kr pr måned og ikke er til at snakke med om tingene, mener jeg at det er banken der spænder ben, netop fordi de ved at de kan. Jeg syntes det er meget urealistisk af banken at komme med sådanne krav.

Du tager helt fejl Hans.

Jeg havde haft boligen i knap 2 år da jeg skiftede bank.

Bilkøbet blev godkendt af banken. Jeg har ovenikøbet gemt korrespondencen fra banken vedrørene bilkøbet.

Det er da almindelig sund fornuft at man ikke går ud og køber en bil man ikke har råd til. Banken var med inde over bilkøbet så det er bestemt ikke noget jeg har gjort bag bankens ryg. Ligeså vil jeg da ikke gå ud og bruge penge jeg ikke har. Hver eneste beslutning der er taget vedr. min økonomi er taget i fællesskab med benken.

Og til dato har jeg som sagt aldrig haft problemer med min økonomi, hverken med afdrag, terminer eller lign. Ikke før min nye rådgiver kommer på banen.

Side 4 ud af 8 (72 indlæg)