|
Er det muligt at finde et job lignende dit nuværende, i Vejle-området ?? Ud fra de beløb du oplyser i dit budget koster bilen 2800+833+233 om måneden ligger du hertil benzin og lidt dækslitage mv som forsigtigt sat udgør 2500 pr md. udgør dine omkostninger til transport ca 35% af din nettoløn, hvilket umiddelbart lyder af meget. i dette regnestykke er der dog ikke taget højde for dit kørselsfradrag. |
Hej Hans
Et jobskifte syntes jeg ikke kan være en mulighed, idét at jeg har et job jeg er glad for.
Jeg syntes selv jeg har været meget imødekommende overfor banken, blandt andet tilbudt at bruge det beløb jeg får tilbage i skat, samt mine feriepenge til at nedbringe gælden.
Du har helt ret i at bilen er en stor omkostning i mit budget. Men udover at være et transportmiddel er det også min hobby, og faktisk en af de eneste glæder jeg har som jeg bruger penge på.
Som sagt syntes jeg at jeg har været meget imødekommende overfor banken og prøvet at finde en realistisk løsning på det hele, men banken stiller sig på tværs ligemeget hvad man siger eller gør. Jeg vil ikke lægge hele mit liv om fordi banken har lavet en "ups''er"
Gælden skal betales, enig. Men det skal vel også gå retfærdigt til.
Skal jeg gå af med min bil, har jeg ingen glæder tilbage, og så ser jeg helt ærligt ingen grund til at arbejde mere.. Så kunne jeg ligesågodt lade være at betale gælden og rende rundt på aktivering, med fogedretten til at bestemme mit rådighedsbeløb.
Bliv gratis medlem