Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor skal sort arbejde anmeldes?

Side 1 ud af 8 (71 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:28 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Hej Aminos gæster,

Så de fleste sikkert ved så har vi distributions virksomhed, hvor vores bude omdeler reklamer.

Det sidste måneds tid har jeg mødt riiiigtig mange mennesker/studerende gode mennesker som fortæller mig at de har arbejdet sort det og det sted, det og der restaurant. de fleste har arbejdet for udlandske restauranter sort såsom tyrkiske og indiske, de fleste har fået 35 kr/timen sort og når de skulle have løn udbetalt har de aldrig fået den, selv om de har arbejdet i ugevis. Mange har fået udbetalt kun 10kr/timen selv om aftale var 35 eller lig.

det er faktisk meeeget trist for det er folk som har arbejdstilladelse i dk, men havde det svært ved at finde noget som helst jobs derfor tog de sorte jobs.

Det triste er at maaange studerende er endte i gælds problemer fordi at de ikke har fået deres penge, og de fleste studerende er udlandinge fra eu lande det betyder at de få heller ikke su.

Mange er startet at arbejde for mig og omdele reklamer. Jeg har personligt mødt 10-15 studerende der er under sult grænsen,de spiser fra skradspande og containere!!!!! jeg er meget berørt at situation og er mega tosset på de restauranter som jeg nu kender navnet på.

derfor har jeg taget beslutning at jeg anmelder  alle de restauranter for svindel  til skat for og for at have sorte medarbejder!

Ved at have indlæg her på amino ang håndværker har jeg fået kontakt af en del DANSKE byggefirmaer, der tilbyder mig deres håndværker, som er fra østeuropa (da de tror at nu efter indlæg på amino har jeg fået masse af jobs), det jeg fandt ud af at de fleste håndværker i de fleste virksomheder arbejder sort og de få kun ca 45kr/timen! Det er simpel hen grotesk!

det kan jeg ikke finde mig i og derfor spørger jeg jer alle HVOR KAN MAN ANMELDE FOLK FOR AT HAVE SORTE MEDAREBJDER, HVOR KAN MAN ANMELDE VIRKSOMHEDER FOR AT HAVE ILLEGALT ARBEJDSKRAFT. Jeg kan ikke finde nogle oplysninger på skats hjemmeside! hjæælp

 

 

 

Fra Næstved
Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 16:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ked af at høre den situation dine medarbejdere har været ude for.

Gennem en lille google research fandt jeg frem til dette:

http://lokalavisen.dk/700-anmeldelser-om-sort-arbejde-i-nordsjaelland-/20100629/artikler/100629194

SKAT oplyser, at en borger, der er blevet anmeldt for sort arbejde, har ret til at se anmeldelsen. Ønsker man at være anonym og anmelde en borger, kan man ringe eller skrive til SKAT uden at opgive sit navn.

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 16:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du ikke man skal have fat i skat? Vil jeg tro da det er dem der tager sig af folk der prøver at snyde. Vil være mit bud, uden at vide det .

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 16:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke en politianmeldelse der skal til? eller også må du kontakte SKAT og finde ud af hvordan man gør.

Med hensyn til dem der vil arbejde for 10-35kr. i timen sort, så er de i mine øjne, lidt selv ude om det. Når de vælger at arbejde sort, fravælger de også pr. automatik, den sikkerhed der er i at have en kontrakt med en arbejdsgiver. Jeg må sige, at jeg ikke synes det er synd for dem, da de selv har fravalgt sikkerheden. Jeg er blevet tilbudt rigtig mange stillinger, som chauffør for diverse fimaer igennem tiden, og har sagt nej, da jeg ikke vil gå på kompromis med min løn.

Jeg har også sendt fagforeningen efter en del firmaer, der ikke har kunnet levere en kontrakt indenfor den givne tidsperiode som loven har.

Jeg synes bestemt du skal anmelde de firmaer du har kendskab til og som du med 1000% sikkerhed VED, snyder med arbejdskraften. Men! Hvis du ikke er 1000% sikker og har håndfaste beviser, så lad være, da det også sagtens kan være en medarbejder, der føler sig snydt og vil hænge firmaet ud.

/Flemming

www.senbi.eu - Dit motions site.

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 16:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

lokaldistribution.dk:

det kan jeg ikke finde mig i og derfor spørger jeg jer alle HVOR KAN MAN ANMELDE FOLK FOR AT HAVE SORTE MEDAREBJDER, HVOR KAN MAN ANMELDE VIRKSOMHEDER FOR AT HAVE ILLEGALT ARBEJDSKRAFT. Jeg kan ikke finde nogle oplysninger på skats hjemmeside! hjæælp

 

Jeg må sige jeg er ikke tyben der stikker, anmelder eller sådan noget, det er for groft, og for mig fpr tæt på misundelse af anmelder, dem der er blevet snydt for løn skal nok selv gøre det, syntes ikke nogen skal leje politibetjent..:-)

Men kan sige det bedste sted at ringe til er arbejdstilsynet eller fagforeningen, de gør noget ved det meget hurtigt og det slår hårdt.

Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 17:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Povl Christian Bandholm:

Jeg må sige jeg er ikke tyben der stikker, anmelder eller sådan noget, det er for groft, og for mig fpr tæt på misundelse af anmelder, dem der er blevet snydt for løn skal nok selv gøre det, syntes ikke nogen skal leje politibetjent..:-)

Men kan sige det bedste sted at ringe til er arbejdstilsynet eller fagforeningen, de gør noget ved det meget hurtigt og det slår hårdt.

Jeg er enig, så længe vi snakker om danskere.

Men de udenlanske arbejdere, som taler meget dårlig dansk, kender ikke deres rettigheder...

 

Til trådstarteren: 

Povl Christian Bandholms råd er gode, og du kan også prøve at ringe til skat.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

hej

 

alle der arbejder sort skkla anmeldes, alle der hyrer folk til sort arbejde skal anmeldes! Sådan er det bare om man er dansker eller ikke er ligegyldigt.

men nej jeg kan ikke finde noget på skats hjemmeside hvordan man kan anmelde sort arbejde og det er mega irriterende.

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:33 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal være MEGET sikker i sin sag, før man begynder at anmelde andre... Hvis det bare sker på gisninger eller misforståelser, så mener jeg anmelder er meget værre, end personen som tilbyder nogle at arbejde sort...

Desuden er de omtalte sager lidt bob bob...
Først gør man noget ulovligt selv, og derefter anmelder man dem, som overtræder den... Er det ik sådan lidt dobbeltmoralsk? Bare en smule?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 18:23 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

lokaldistribution.dk:

alle der arbejder sort skkla anmeldes, alle der hyrer folk til sort arbejde skal anmeldes! Sådan er det bare om man er dansker eller ikke er ligegyldigt.

 

Jeg vil ikke ødelægge min lørdag aften med at tænke på hvad der er sket med dig, men men tag nu en slapper, og kan du fortælle du aldrig har lavet en sort skilling eller har haft en til at hjælpe der har fået en sort skilling..?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:27 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Povl Christian Bandholm:

Jeg vil ikke ødelægge min lørdag aften med at tænke på hvad der er sket med dig, men men tag nu en slapper, og kan du fortælle du aldrig har lavet en sort skilling eller har haft en til at hjælpe der har fået en sort skilling..?

Der hedder det "betalte vennetjenester" og de er jo "lovlige" ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 8 (71 indlæg)