Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Analytics i under konverteringssporingen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Under "Rapportering og værktøjer" er punktet "Konverteringer".

Herinde kan man hvis man har opsat korrekt tracking se den samlede omsætning på kampagnen.

Der er en knap der hedder "Importer fra Google Analytics" - Er der nogen der ved præcist hvad det er den importerer?

Jeg bestyrer Adwords men har ikke adgang til Analytics så jeg kan ikke se sammenhængen mellem antallene, så jeg er i tvivl om de konverteringer der bliver importeret fra Analytics også er konverteringer der er fremskaffet ved hjælp af Adwords?

Jeg skal bruge det da jeg er afregnet på hvor mange konverteringer jeg kan skabe, så derfor er det lidt relevant for mig om jeg kan lægge de 2 beløb sammen eller om det kun er den der er opsat for selve Adwordstrackingen som tæller?

Konverteringer der er importeret fra Analytics udgør omkring 60-70% af det andet antal og vil derfor give mig en væsentlig større betaling :-)

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 20:24

Hej Alvision,

Laver du en aftale omkring hvor mange salg / konverteringer du laver for en kunde og bliver afregnet gennem dette skal du for guds skyld have adgang til deres Google Analytics konto. 

Der er mange grunde til dette, men en af de væsentligste er, at du kan finde inspiration til nye søgeord og sikre dig, at alt bliver tracket korrekt hele tiden. 

For at svare på dit spørgsmål, så importerer Analytics de mål eller transaktioner, som man har opsat inde i Analytics. Dette kan være alt fra en sidevisning til et salg. AdWords importerer kun konverteringer, der er blevet skabt af Google AdWords

Mvh. Andreas

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:11

Jeg er godt klar over jeg mangler lidt rapporter omkring søgeord, men der bliver også arbejdet på at få adgang :-)

Men de mål der er sat op i Analytics, vil de så kræve de er trigget af en Adwordsbesøgende for at dykke op i det importerede data?

Så vidt jeg er klar over har de nemlig ikke fået opsat e-handelstracking på Analytics endnu, derfor det undrer mig der kan komme en beløbsmæssig værdi af det importerede med mindre den kender værdien gennem Adwords?

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 22:21

Hvis de har sat et mål op, fx om at siden med kurv er blevet set, så kan de sætte en værdi på dette mål. Det sætter man ind i opsætningen.

Det lyder som en noget spøjs affære, hvis du er begyndt med AdWords UDEN adgang til Analytics og de samtidig ikke har e-handelssporing. Hvordan kan nogle af jer så se noget som helst omkring effekten mv? Konverteringssporing er langt fra nok, hvis det skal gøres ordentligt.

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)