Under "Rapportering og værktøjer" er punktet "Konverteringer". Herinde kan man hvis man har opsat korrekt tracking se den samlede omsætning på kampagnen. Der er en knap der hedder "Importer fra Google Analytics" - Er der nogen der ved præcist hvad det er den importerer? Jeg bestyrer Adwords men har ikke adgang til Analytics så jeg kan ikke se sammenhængen mellem antallene, så jeg er i tvivl om de konverteringer der bliver importeret fra Analytics også er konverteringer der er fremskaffet ved hjælp af Adwords? Jeg skal bruge det da jeg er afregnet på hvor mange konverteringer jeg kan skabe, så derfor er det lidt relevant for mig om jeg kan lægge de 2 beløb sammen eller om det kun er den der er opsat for selve Adwordstrackingen som tæller? Konverteringer der er importeret fra Analytics udgør omkring 60-70% af det andet antal og vil derfor give mig en væsentlig større betaling :-) |
Hej Alvision,
Laver du en aftale omkring hvor mange salg / konverteringer du laver for en kunde og bliver afregnet gennem dette skal du for guds skyld have adgang til deres Google Analytics konto.
Der er mange grunde til dette, men en af de væsentligste er, at du kan finde inspiration til nye søgeord og sikre dig, at alt bliver tracket korrekt hele tiden.
For at svare på dit spørgsmål, så importerer Analytics de mål eller transaktioner, som man har opsat inde i Analytics. Dette kan være alt fra en sidevisning til et salg. AdWords importerer kun konverteringer, der er blevet skabt af Google AdWords.
Mvh. Andreas