|
Din kørsel mellem hjemmet og arbejdspladsen er din egen udgift, så hvis du kører det i firmaets bil bliver du naturligvis beskattet af værdien af fri bil.
Derudover er der sikkert nogle gråzoner omkring kørsel i tysk bil i Danmark.
|
Din kørsel mellem hjemmet og arbejdspladsen er din egen udgift, så hvis du kører det i firmaets bil bliver du naturligvis beskattet af værdien af fri bil. Derudover er der sikkert nogle gråzoner omkring kørsel i tysk bil i Danmark. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
|
Hvis jeg var dig ville jeg fremlægge sagen skriftligt for SKAT og betale (mener det er 300 kroner) for et bindende ligningssvar. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Kan ik lige gennemskue, om dit setup er legalt... Tvivler stærkt på det... Men beskatningen af bil i Tyskland er 1% af bilens nypris. Og det er uanset, om bilen købes som ny eller 10 år gammel... |
Som Anders korrekt nævner er transporten mellem hjem og arbejdssted ikke erhvervsmæssig, hvorfor der vil ske beskatning for fri bil. Firmabiler, hvor der ikke er betalt dansk registreringsafgift, skal værdiansættes til samme værdi som en tilsvarende firmabil, der er indregistreret i Danmark. Jeg er iøvrigt enig med dig omkring de registreringsafgiftsmæssige synspunkter. /Henrik |
Som dansk statsborger må du ikke køre i en udenlandsk indregistreret bil. Du må ikke engang leje en bil i tyskland og køre igennem Danmark. Forstår godt fidusen, men den går mig bekendt ikke. Vi havde på mit tidligere job en svensk sælger ansat med dertilhørende svensk indregistreret firmabil, da han blev fyret afleverede han bilen i Danmark og vi skulle søge om tilladelse til at en navngiven dansk person kørte af en fastlagt rute til Sverige igen. Mvh Kristian |
Der er intet til hindrer for at en dansker, der er ansat i et udenlandsk firma kører i en firmabil på udenlandske nummerplader i Danmark. Specielt ikke når den overvejende kørsel er er erhvervsmæssig. |
Kan jeg jeg var lidt hurtig, mener ikke dansk statsborger, men person med bopæl i Danmark. Ikke engang en tysker der bor i Danmark må jeg køre en tysk bil. Henrik kan du vise mig et sted hvor dette står? For nu bliver jeg nysgerrig. Ved nemlig det blev undersøgt på min gamle arbejdsplads, og der var svaret fra Skat nej. Mvh Kristian |
Prøv evt at se nedenstående link http://www.pendlerinfo.org/wm206620 Man skal naturligvis opfylde de to krav som der stilles for at slippe for at lade bilen indregistrere i Danmark. |