Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætters Arbejds computer

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er igang med at opstarte som iværksætter med en lille række af idéer.

Jeg har fået anskaffet mig en Bærbar som jeg udelukket vil bruge til mit iværksætter projekt.

Nu er jeg ved og få den op og køre, med diverse programmer, men så tænkte jeg, hvad behøver jeg egentlig for at komme godt i gang?

Det skal lige siges, at jeg selv står for alt programmering og design af System, hjemmeside mm.

Indtil videre har jeg installeret:

• Microsoft Office 2010
  • Microsoft Viusal C# 2010 Express
  • Microsoft SQL Server 2008 R2
  • Adobe Photoshop CS5 (Trial)
  • Bullguard Antivirus (påført)

Andet:

• HP Home Server, som udelukket køre til backup og privat. (Påført)

Hvad er der mere der er en god idé at have på som programmer.
Eller hvis der er nogen som har nogle gode hjemmesider med hvad et firma skal indeholde osv.

Jeg har dog selv googlet lidt på det, men det var mere hvis der sidder nogle med nogle gode guldkort man kan gøre brug af.

På forhånd tak for hjælpen

Morten Fallesen:

Fra Helsinge
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 18:20

Du mangler noget administrativt software til at holde styr på kunderne (CRM) samt det vigtigste fakturering af kunderne (ERP).

Kig lidt omkring herinde, der er flere tråde omkring valg at CRM og ERP systemer.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 18:32

Hej Morten,

Du bør som minimum anskaffe et ordentligt og solidt antivirusprogram og en online backup-løsning, som sikrer at du og din virksomhed ikke bliver skudt i sænk eller ukampdygige, hvis computeren skulle bryde ned, blive stjålet eller lignende, og som sikrer den og dine kunders data på din computer imod virus, worms og anden malware.

Derudover kan du overveje enten et lokalt fakturerings- og regnskabsprogram som Summasumarum, eller et online som eksempelvis e-conomics.

Det kan alt sammen skaffes til rimelige penge. Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Viborg
Tilmeldt 4. Jan 11
Skrevet kl. 18:34

Michael Rasmussen:

Tak for dine gode råd men jeg går efter at lave alt selv, så jeg selv laver mit system, med regnskab, faktura og kunde systemer.

men jeg vil da gi CRM og ERP et gik for at se hvad sådan nogen systemer skal indeholde.

Det skal nok lige siges at jeg ikke er helt uerfaren inden for fakturerings mm. da jeg har arbejdet i flere firmaer omkring denne slags, samt at have været delt af et tidligere familie ejet webshop.

John Nielsen:

Os en tak til dig.
Jeg har Bullguard antivirus, mit valg af dette program er at jeg får tildelt det gratis igennem mit arbejde.

Og af backup service har jeg en Home Server til at stå og tage backup af maskinerne.

Jeg har planer om at i første omgang at lave mit system fuldt ud inden jeg begynder at føre det ud i offentligheden :) 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 18:54

Hej Morten.

Jeg mener ikke man kan sammensætte en opskrift på hvordan en iværksætter computer skal være. Det handler vel om hvad man vil beskæftige sig med?

Men hvis det endelig skal være er det nødt at have en form for Word og Excel.

Hvilken branche vil du beskæftige dig indenfor? 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Viborg
Tilmeldt 4. Jan 11
Skrevet kl. 18:58

Hej Denni,

Word og Exel har jeg i min Office pakke.

Til at starte med er det et software firma som jeg har i tankerne. Til private i første omgang.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 18:59

Så handler det om, at have et godt udviklingsmiljø. 

Alt efter hvilken programmeringssprog du kan/påtænker, så skal du have et miljø på din computer, som hjælper dig effektivt :-) 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Viborg
Tilmeldt 4. Jan 11
Skrevet kl. 22:53

Denni Pultz Gottfredsen:

Så handler det om, at have et godt udviklingsmiljø. 

Alt efter hvilken programmeringssprog du kan/påtænker, så skal du have et miljø på din computer, som hjælper dig effektivt :-) 

Som jeg skriver så er de ting der står på listen i mit indlæg jeg har indtil videre og gøre godt med, og fra mit synspunkt syns jeg det er en start.

Fra Vanløse
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 39
Fra  Computer-support.dk Skrevet kl. 04:03

Nu ved jeg ikke hvad du kan, men hvis det var mig der sad med en fabriksinstalleret computer og skulle i gang med at lave hjemmeside. Så ville jeg tage de her programmer med.

Adobe flash professionel CS5

Adobe Dreamweaver CS5 (Den jeg fortrækker)

Adobe Illustrator CS5 (hvis du evt. også skal lave logo)

Mozilla firefox

Core FTP

Håber det kunne bruges

Idnet Til Brug af Nettet - Et velfungerende forum er vær at bruge tid på !

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 07:40

Der er mange herinde som anbefaler et backupprogram. Det er sådan set også en glimrende idé, men faktisk kan du klare dig med nettet. Det gør jeg. Google Docs er et godt eksempel på et online alternativ til Word og Excel, der fungerer på en cloudbaseret løsning, og dermed sørger for at du har dine data uanset hvilken computer du bruger. Det er selvfølgelig stadig en god idé at tage manuel backup.

Ellers kan de fleste grafikere også klare sig med Adobe Photoshop. Selv bruger jeg ikke andet end netop dette, og så lige et "notesbloklignende program" til at lave hjemmesider med.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)