Hej, Jeg søger en revisor / ekspertkontakt, der kan hjælpe mig et par spørgsmål samt input fra andre der har erfaring med min problemstilling / er indenfor branchen: Jeg er dansker, men har bopæl i Marokko. Jeg er pt i Danmark og har nogle eksempler på flotte accessories - smykker, små tasker, bælter - med hjem. Jeg kunne også komme lidt over i interør med små skåle og lysestager. Stilen er ikke specielt marokkansk, men er lavet af designere, med mindre værksteder, og stilen er vel mere etnisk chic. Produkterne er ikke overdyre, men af god kvalitet. Min umiddelbare idé var at tilbyde disse produkter til små livsstils butikker rundt omkring i Danmark. Jeg har ingen ambition, eller mængde - til store butikker. Min idé udspringer af de kønne produkter - samt et ønske om at have mere med Danmark at gøre efter mange år i udlandet. Efter at have spurgt lidt omkring er det blevet klart for mig, at det vil være bedst, at jeg opretter et importfirma i DK, for at spare de små butikker for arbejdet med told osv. Jeg ville i så tilfælde oprette et enkeltmandsfirma i mit navn og har forstået, at det kan jeg godt, selvfølgelig med en adresse i Danmark, som vil være hos en af mine venner - eller evt hos min revisor i Danmark. Firmaet vil i så tilfælde betale dansk skat, hvilket naturligvist er i orden. Spørgsmål - hvis jeg opretter et personligt firma i Danmark og betaler skat via firmaet, ville jeg så også kunne optjene dansk pension? Og er der krav om minimumsophold i Danmark om året - eller kommer man helt omkring det, når firmaet er registreret i Danmark evt på revisorens adresse? Jeg ville selv komme til at styre det meste fra Marokko, med hjælp af dansk revisor. På forhånd mange tak for jeres svar. Med venlig hilsen Anne Sørensen Personlig mail: mail2annes@yahoo.dk |
Virksomhedsadresse i Danmark, bopæl i udlandet, Marokko, import af accessories / kunsthåndværk
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)