jeg skal lave en hjemmeside for en ven og jeg tænkte på at lave den med hjemmeside programmet på one.com.
men da han skal bruge den til hans virksomhed, ville jeg gerne være sikker på at man med deres program kan lave en pæn hjemmeside og ikke en der ligner en 123hjemmeside (som han har nu)
så hvis der er nogen der har prøvet deres program, må i meget gerne skrive jeres erfaringer med one.com og et link til jeres hjemmeside på forhånd tak
Det kan ikke anbefales hvis firmaet som sagt ønsker en hjemmeside der ikke ligner noget fra 123 :)
Det findes utroligt mange billige webbureaus derude, og man kan sagtens finde et super billigt tilbud, og så på denne måde få lavet noget ordenligt, i et CMS.
du kan sagtens lave en pæn og nydelig præsentationsside ved at arbejde med skabelonerne på one.com.
Hvis du bruger skabelonerne som de er, vil siden selvfølgelig ligne mange andre. Men hvis du er lidt kreativ og ændrer lidt i skabelonen kan det såmænd fungere ganske udemærket indtil din ven måske vil bruge lidt penge på en mere unik side.
Og det kan ikke sammenlignes med en 123-hjemmeside, som ingen seriøse firmaer burde bruge.
Jeg har lavet masser af hjemmesider hos one.com, både som prof. webmaster og som privat person med god erfaring.
Du kan lave lige nøjagtig det, du vil. Bruge skabelonerne, som én også skriver, som de er - eller rette dem til uigenkedelighed. Du kan lave hjemmesider helt fra bunden af og bruge teksteditoren, eller for den sags skyld rette direkte i kildekoden. Der er sådan set ikke noget, du ikke kan. Bortset fra programmeringsdelen, hvor one.com kun understøtter php...
Det er ikke verdens flotteste hjemmesider, men de fungerer efter hensigten. Hvis du alligevel skal til at lære noget nyt, så ville jeg nok istedet vælge et webhotel med 1 klik Wordpress installation.
1. Hvis hans hjemmeside blot er et "visitkort", så skal I bare kaster jer ud i en løsning fra one.com for det bliver nemlig en 123 hjemmeside. Er det derimod en forretning, som drives gennem hjemmesiden, så må du rådgive ham til at finde et firma/freelancer, som kan lave det hele fra bunden, så det er tilpasset 2011 (medmindre du selv kan løfte en sådan opgave) - alt andet ville være at skyde sig i foden.
2. One.com har jeg benyttet før, og det er ik noget jeg har haft held med. Der var konstant problemer, men med alle billige web-hoteller, så har nogle personer gode oplevelser og andre har knap så gode :)
Det er blot min personlige mening. Håber du/I finde en passende løsning, som vil være med til at løfte din vens firma.