Jeg vil gerne sige tak for jeres respons, og er glad for at den har varmet her i vinter tiden. Sad faktisk også på et tidspunkt med en god ven, som er efter min mening en rigtig god iværksætter hvis man kan kalde det. Han gik ud af 9. klasse og ville uddanne sig til professionel danser, folk var lidt skeptiske mht. til at man ikke kan danse hele livet og han skulle have noget at falde tilbage på. Han var ligeglad med det, og blev uddannet som den første mandelig danser i jylland. Han begyndte at få små undervisningshold rundt omkring. Han var afhængig af sin dans og ikke havde, og stadig i dag har nogen fast indkomst rigtigt. Men passionen for dans, har ført ham frem til et virkelig flot CV som både foredragsholder, danselærer og professionel danser og er utrolig anderkendt i dag. Som sagt snakkede vi på et tidspunkt sammen, hvor vi snakkede om hinandens styrker og svagheder. Vores begge tos styrker var at vi var gode til at komme ud og møde folk og netværke, som er så forbandet utrolig vigtigt i dag, han mente dog at jeg var lidt bedre til det end ham. Forskellen på mig og ham var, at han fra han gik ud af 9. klasse og var afhængig af at hele tiden tjene penge og overlever, hvor jeg havde SU som en sikkerhedsnet og lidt forskelligt arbejde her og der, som ikke rigtigt betød noget. Jeg var bange for at fører mine drømme og ideer ud i virkeligheden. Mange gange har jeg fået at vide af mange mennesker, Kenan du har utrolig mange drømme og ideer, men ingen af dem bliver rigtigt til noget. Nej det gjorde de ikke, fordi jeg i mange år har været bange for at fejle, mest økonomisk faktisk og ikke turde at satse på nogle ting økonomisk. Martin - Okai, hvor henne har du set mig? i hvilken sammenhæng? Gymnasium er ikke særlig svært at komme ind på, de er faktisk meget åbne i sidste ende. Kender en som har forsøgt sig, men hoppet fra. Mht. til handelsskolefester, det var noget jeg skulle til at starte med have været med inde over, vi sad og snakkede fuldmands snak, om hvor fedt det kunne være at etablerer nogle store fester for handelsskolen, fordi en som sad om bord som går på handelsskolen, ikke var særlig begejstret, for de tidligere fester. Men pludseligt ser jeg den første fest på plakaten, som faktisk overraskede mig. Anyways mit behov ligger ikke, det sted hvor deres behov ligger. Uden at sige noget dårligt om dem og deres fester, de gøre et godt stykke arbejde uden tvivl, men jeg sigter noget højere oppe. Så må vi se hvordan det kommer til at gå :) |
Jimi Hove:Hej Kenan,
Super fedt at høre ! Min historie minder noget om din, bortset fra at jeg ingen problemer har haft med at tage chancen og hoppe ud i det.
Jeg har lige hørt et fedt citat, som måske kan inspirere lidt mere : " Mange mennesker er ulykkelige over at deres liv ikke er som de ønsker, men de er ikke ulykkelige nok, og gør derfor ikke noget ved det. Det er er farligt sted at være "
Jeg har også lige læst om en amerikansk iværksætter som i starten af sin karriere bevidst kørte sit firma konkurs 3 gange i træk for at lære sin egne grænser og for at lære noget om at hvordan og hvor langt han kunne drive sit firma. Og planen lykkedes.
Det spændende ved den plan , var at han som sagt helt bevidst lagde den plan om at gå konkurs. Han planlagde oven i købet hvor stort hans tab måtte være hver gang han gik konkurs, så han på den måde kunne styre uden om en stor gæld. Han pressede sig selv og sit firma til det yderste for at lære, og efter han havde gjort det, kørte han firmaet til stor succes.
Jeg synes det er en sjov historie om mod, og faktisk i mange tilfælde om at gøre det rigtige. Fordi du VIL få udfordringer, og hvis du ligefrem møder dem med åbent hjerte fra starten af, fjerner du meget af frygten, og frygt er alt hvad der adskiller dig fra succes
Hej Jimi
Fedt citat :) giver virkelig mening.
Før i tiden havde jeg et behov for at vise folk, at jeg kunne noget. Men det har ingen betydning for mig i dag overhovedet, det eneste jeg i dag vil bevise, er overfor mig selv at jeg kan. Hørte faktisk en fed sætning i et track fra gruppen MFS hvor den ene rapper "At være på toppen handler ikke om at være den største, det handler om sætte sig et mål og gøre det" det syntes jeg er tankevækkende, og manden har jo helt ret efter min mening.
Sjovt med ham den amerikanske iværksætter, jamen hvordan valgte han at gå konkurs? gjorde han hvad der passede ham og puttede tons vis penge og tid i noget, han vidste ville briste eller? har du ikke et link til ham? hvad hedder han? vil gerne læse det :)
Jeg vil 100% give dig ret i at frygten er alt som adskiller mig fra succes, jeg er jo i hele mit opvækst vendt til et sikkerhedsnet fra mine forældre, økonomisk osv. Men jeg er blevet bedre til det.
Kenan