Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Epson Tm-T88II Bonprinter

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har en Epson TM-T88II printer, som køre i seriel.

Pt kan den printe rimelig hurtigt og det er kun hvis jeg få den til at bruge selve printerens skrift-type, men hvis vi går over for at lade den bruge andre skrift-typer fx arial osv, så printer den meget langsomt.

Det er den lidt ældre model og derfor er det åbenbart kun muligt at sætte Baud raten til 19200, jeg ved ikke om det er derfor den er for langsom.

Jeg har tilgengæld en Epson Tm-T88IV, som køre parrallel kabel, den klare det faktisk meget godt, så jeg ved der er et eller andet jeg ikke gøre rigtigt.

Kan du kom med forslag til hvodan jeg kan indstille printerens port indstillinger

ex.

Baudrate:

Data bits:

Parity:

Stop bits:

Flow control:

og måske også Dip Switch instillinger.

se evt manualen her (Side 23) http://www.thebarcodewarehouse.co.uk/Assets/Literature/20070116_91555_t88ii_t88iiitrm_e_0.pdf´

Håber nogen kan hjælpe (:

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 17:00

Brug printerens indbyggede fonte - ellers skal den til at printe i grafisk mode hvilket tager meget længere tid, da der skal overføres meget mere data.

Nogle af de gamle printere har mulighed for at downloade en font du så kan bruge - men det ved jeg ikke om du kan med denne.

Hvis du ikke kan leve med hastigheden og/eller de indbyggede fonte, så er mit bedste råd : Køb en ny printer :o)

Se iøvrigt noten i manualens punkt  3.1.1.3

When you use the APD for the TM-T88III serial model or the TM-T88II, using TrueType fonts may slow printing down, due to the speed of communication between the printer and host computer. If this happens, we recommend using printer-resident fonts. For details on how to use resident fonts, see the user's manual for the APD.

mvh

Jan

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Skrevet kl. 17:16

tak technoboy.

Jeg kunne i principet købe en ny, men nu har jeg ca 100 af dem som jeg skal af med, så er det rart hvis jeg kunne få dem til at virke som jeg vil ha det.

Kunne du ikke undersøge om jeg kan installer fonte til printeren?

Der er et program fra epsons hjemmeside epson-pos.com der hedder FontRunner, har prøvet at tilføje eksisterende fonts til den fra c:/windows/fonts, men det kunne den ikke klare, programmet er her http://dl.dropbox.com/u/17796755/TmFntRun15500.zip

Kan du ikke lige tjekke om dfet kan lade sig gøre? du behøver ike have printeren for at bruge denne fontrunner 

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:27

Ifølge manualen kan den ikke importere windows fonte.

I første omgang så prøv at lave en eller anden tegning i editoren og se om du kan smide den i printeren og bruge den - og se om printeren kan håndtere det. Du kan også prøve at copy/paste en bitmap fra f.eks paint og se om det kan lade sig gøre.

Hvis du kan få det til at virke, så må vi tage den derfra.

mvh

Jan

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Skrevet kl. 09:18

Jeg har godt kunnet lade den printe fx et logo uden nogen problemer og med rimelig hastighed, det skal bare være en bitmap med 16bit farver(sort hvid), men det med fonte kunne jeg ikke rigtige bruge, oprettede en font men den printede den også langsomt.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 09:48

Hej har arbejdet en del med disse printere og som de andre skriver er det 100% korrekt at den opfatter alt der ikke kommer med dens egne fonte som grafik.

nu ved jeg s.flg ikke hvad du ønsker og printer og hvorfra, men vi er kommet uden om dette problem ved at skrive direkte til printeren uden om printer driveren, dog er man så begrenset til dens indbyggede fonte, men det går noget hurtigere.

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Skrevet kl. 10:11

Hej Jakob

Ja det er rigtig, jeg er selv programmør og er igang med en kassesystem, nu har jeg så bare valgt at bruge selve printerens fonte til udskrivning, ved du om de fonte der er på denne Epson Tm-T88II findes også på en Epson Tm-T88IV også? eller om det samme fonte finde på mange andre bonprintere?

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 10:38

Hey
Det gør de.
alt efter hvordan du skriver til printeren så bør det være det samme, så længe vi snakker Epson TM88 - xx printere , hvis vi snakker andre printer typer så er det nok ikke det samme.

dog kan du muligvis med fordel skrive ESC kommandoerne til printeren.
og evt gå uden om Prinetr spooleren, på den måde undgår du at skulle sloges med problemer der kan komme hvis denne går ned.(alt efter om vi snakker windows print s.flg)

vi skriver alt direkte til printeren uden om Spooleren, og dette virker til alle TM88 samt mange af de printere der er kompatibile(dog er andre printere næsten aldrig 100% kompatible)
jeg har alt til at virke(logo upload,NV bit image generering,print af logo,cut,draw kick)
det er ret simpelt at atbejde med. og giver noget frihed, da man er helt fri for at bøvle med drivere osv.

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Skrevet kl. 10:54

Tusind tak for hjælpen Jacob (:

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)