Hej Amino Jeg har fulgt siden her nogle uger og søgt efter information og fundet meget hjælp. Tiden er så kommet til at oprette mig selv som bruger og stille nogle spørgsmål. Jeg og en kammerat skal til at etablere et firma på baggrund af den ide vi har fået - vi er i gang med at få udviklet en hjemmeside til formålet så har investeret en del kr. i den - vi er MEGET ambitiøse med projektet og tror virkelig på det - vi har endnu ikke præsenteret ideen for de potentielle kunder vi vil kontakte da vores website ikke er færdigt endnu og vil gerne kunne vise dem ideen. Det jeg gerne ville vide var om der er nogle generelle ting man skal være klar over inden og efter etablereing af selskabet - vi starter med I/S . Hvad er fordelene ved et APS (på sigt vil vi nok konvertere til APS) udover man ikke hæfter personligt ?? billigere skat ?? Hvor avanceret skal ens regnskab være i starten - kan man låne en bog om det og selv styre det ellers skal man betale dyre domme for en revisor - og hvor tit skal man lave regnskab og aflevere det til SKAT ??? Hvordan får man løn fra et I/S - skal der trækkes penge ud og betales skat - eller kan man betale private ting med et firmakort fra ens hovedkonto i firmaet ??? (ville nok være for godt til at være sandt, men spørger alligevel) Hvis man ikke trækker penge ud men lader dem stå i firmaet - blir man så beskattet, eller sker det først når man trækker penge ud til løn ? Mht. markedsføring af sitet - er jeg kommet til den konklusion at bruge Adwords og et PR bureau for at skaffe presseomtale - nogle indvendinger imod dette ? mvh Den ambitiøse |
Hvad bør man vide/undersøge når man starter virksomhed??
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)