Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CV

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jan 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

1. Hvad gør man, når man skriver et CV og ikke har brugt en egentlig titel i forbindelse med tidligere erhvervsarbejde og den på lønsedlerne (sandsynligvis af administrative årsager) ikke svarer til det arbejde, man egentlig dengang udførte? Hvilken titel bør man angive på et CV?

2. Når man angiver referencer på sit CV - altså kontaktpersoner (f.eks. navn og en mailadresse eller telefonnummer) - bør man så også angive kontaktpersoner, som er pensionerede eller af anden årsag fratrådt? Bør man altid have referencer på ethvert job?

3. Hvad oversætter man det engelske ord "present" med på et CV? Findes der ét dansk ord for det? Det ses ofte, f.eks. på LinkedIn, at der står noget i stil med:

2000-present: Bla-bla-bla

//Morten

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 16:55

Hej Morten

1. Så længe du kan "forsvare" den titel du selv angiver kan du vælge den titel du mener dækker det arbejde du udførte

2. Hvis en person er fratrådt kan du ikke bruge denne person, her skal du bruge den person der har overtaget den andens arbejde, der må jo ligge "optegnelser" fra den der havde jobbet tidligere.

3. present = nuværende

Best regards

Tilmeldt 1. Jan 11
Skrevet kl. 16:58

Tak for hjælpen (:

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:02

Hej Morten,

1. For mange potentielle arbejdsgivere er selve titlen ikke altafgørende.
Hvis jeg relaterer det til min egen branche - IT branchen - vil mange føle sig berettiget til at skrive IT konsulent på CV'et. Med de jobansøgninger og CV's jeg har set, dækker det erfaringsmæssigt over alt fra telefonsupporter i en kundeservice til on-site konsulenter, som har implementeret storte og komplekse løsninger for nationale og internationale virksomheder, eller programmører som via projekter har kundekontakt.
Beskriv i korte vendinger de arbejdsopgaver, du har varetaget. Så er titlen ikke afgørende.

2. Man kan godt have personlige referencer, som kan fortælle om dine kvaliteter - både på det faglige og det menneskelige plan. Hvis du ved, at en referenceperson ikke længere er placeret i den organisation, du har referencen fra, kan du blot tilføje dette på referencelisten.

3. Når der står 2000 - present, kan du skrive "Siden 2000 ".
Det betyder jo, at det nævnte ansvarsområde, job eller medlemsskab stadig består.

Håber du kan bruge det.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 1. Jan 11
Skrevet kl. 17:05

Lige et tillægsspørgsmål til ad 2: Hvad hvis der er tale om en enkeltmandsvirksomhed, som ikke længere eksisterer? Der vil jo i en sådan situation ikke være nogen, der har "overtaget" efter den tidligere ejer.

Er det i øvrigt almindeligt på forhånd at kontakte de pågældende personer, inden man sætter dem på som referencer?

Edit: Tak til John også :)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:09

Du bør altid sikre dig en accept af referencepersoner, inden de sættes på din liste.

Referencelisten er jo en liste over personer og virksomheder, som en potentiel arbejdsgiver må kontakte for at få uddybet og/eller bekræftet dine kvaliteter i forhold til din ansøgning.

Referencepersoner i en virksomhed, der er ophørt, er jo stadig en referenceperson. Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 17:10

Hejsa

Jeg vil mene at hvis du stadig vil bruge en personlig ref. på den måde på¨en person der ikke har virksomheden mere eller er pensioneret etc. skal du lige have en "godkendelse" fra personen, det er godt stil syntes jeg :)

Best regards

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)