Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvil du have en "elev"?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Cyberman29:
tutorials som ikke viser præcist hvad jeg skal bruge

De viser dig en del af vejen. Kunsten er at søge efter de korrekte ord i søgemaskinerne så du får nøjagtigt det du har brug for. Det kan godt være at du skal sidde og kigge på 4-5-6 forskellige sites før du får stykket det sammen så det virker for dig. Det er ganske normalt. Det sker også for mig.

Et eksempel:

Jeg sidder og er ved at lave en opgave for en kunde hvor jeg skal bruge sqlite som database til en lokal applikation.

Jeg ender med at have været inde på 5 forskellige sider og har nu løst det problem jeg havde :)

Så det er bare at klø på og hvis det driller for meget, så gå en tur....

Okay, tak for rådet det vil jeg prøve at følge, men jeg er sku bare ikke den bedste til mysql, kender du evt nogle gode tutorials til det?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 21:10

Cyberman29:

Niels Henriksen:

Cyberman29:

De viser dig en del af vejen. Kunsten er at søge efter de korrekte ord i søgemaskinerne så du får nøjagtigt det du har brug for. Det kan godt være at du skal sidde og kigge på 4-5-6 forskellige sites før du får stykket det sammen så det virker for dig. Det er ganske normalt. Det sker også for mig.

Et eksempel:

Jeg sidder og er ved at lave en opgave for en kunde hvor jeg skal bruge sqlite som database til en lokal applikation.

Jeg ender med at have været inde på 5 forskellige sider og har nu løst det problem jeg havde :)

Okay, tak for rådet det vil jeg prøve at følge, men jeg er sku bare ikke den bedste til mysql, kender du evt nogle gode tutorials til det?

Du skal nok starte med at lære at bruge google.

Når du nu tilføjer mig eller en anden på skype, så start med at beskrive problemet og fortæl derefter hvad du HAR gjort og hvad du HAR læst - vis du rent faktisk respekterer folks tid og gider undersøge tingene efter bedste evne før du spørger - det er værdsat. Gør du det ikke, så bliver selv de mest hjælpsomme typer nok hurtigt trætte.

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Fra  CON Media Skrevet kl. 21:15

Jørgen Olsen:

Cyberman29:

Niels Henriksen:

Cyberman29:

Et eksempel:

Du skal nok starte med at lære at bruge google.

Når du nu tilføjer mig eller en anden på skype, så start med at beskrive problemet og fortæl derefter hvad du HAR gjort og hvad du HAR læst - vis du rent faktisk respekterer folks tid og gider undersøge tingene efter bedste evne før du spørger - det er værdsat. Gør du det ikke, så bliver selv de mest hjælpsomme typer nok hurtigt trætte.

Jeg har prøvet google en masse gange, og har prøvet alle mulige ting, men jeg syntes altid jeg  kommer ind på de forkerte tutorials, så derfor spørger jeg erfarne folk, som nok lige har guldkorns tutorialsne og sådan.

Men jeg skal nok huske at skrive hvad jeg har prøvet, og gjort, en anden gang jeg spørger - og jeg vil lige understrege at jeg respektere folks tid, jeg er måske bare ikke den bedste til at vise det:)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:18

Cyberman29:

Hvilket problem har du med mysql? Installering? Gemme data? Hente data? Relations? Primary Keys? Inner Joins? :D

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Fra  CON Media Skrevet kl. 21:25

Niels Henriksen:

Cyberman29:

Hvilket problem har du med mysql? Installering? Gemme data? Hente data? Relations? Primary Keys? Inner Joins? :D

Primært ikke noget, men bare det med at have forståelsen af det 100% og oprette egne tabeller:)

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Fra  CON Media Skrevet kl. 21:41

Nu har jeg fulgt en tutorial og vil lave følgende i min mysql database, men den siger der er en fejl?

Hvad kan det være

CREATE TABLE kontakter(
id INT AUTO_INCREMENT,
navn VARCHAR(50),
adresse VARCHAR(50),
postnummer VARCHAR(50),
by VARCHAR(50),
telefon VARCHAR(50),
ydelser VARCHAR(250),
tid VARCHAR(50),
email VARCHAR(50),
PRIMARY KEY(id)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:18

Cyberman29:
Nu har jeg fulgt en tutorial og vil lave følgende i min mysql database, men den siger der er en fejl?

Enten tag hver linie for sig eller brug et værktøj og tjek derefter output fra det.

Men tæl dine paranteser....

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Vejle
Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 23:52

Hej.

Jeg kender alt for godt din frustration :)

Jeg startede selv med at lugte til programmeringen da jeg var 14 år, og senere hen har jeg arbejdet mere og mere med det.

En side jeg især kan tilbyde uden tvivl er : http://net.tutsplus.com/

Der er alt mellem himmel og jord der, og oftes en længere tutorial hvor de viser i hvilke sammen de bruger det i.

Vær ikke bange for at læse eller se en tutorial som måske ikke lige løser dig nuværende problem, (efter du har set overskriften), for måske er det en lille ting som du bare lige har overset.

Men derudover er det lettere at fortælle dig fejlen hvis du skriver den fejl du får med.. Oftes er det noget der sker lige inden ved MYSQL. Men, så vidt jeg husker er 'by' temmelig reserveret i MYSQL, menmindre man omgåes det med stor forsigtighed, så det kunne godt være det.

Ellers så prøv og få det ned i små bider, find ud af hvilken del der ødelægger det, og tjek den linje efter.

Derudover er det nok en god vane at du tager og bruger de datatyper SQL giver dig, som int osv, det er fristende bare at smide det hele ned i varchar, men uanset hvad vil jeg mene det er en god vane at gøre det på 'den rigtige måde'.

Held og lykke med det:)

ps. Er der ikke nogen web-steder i nærheden af hvor du bor du kan søge arbejde? Først måske nogle små ting, og så har du en programmør i nærheden du kan spørge til hjælp en gang imellem ?.

Det har jeg hvertfald selv erfaret er en god ting, fuck det om det er lorteløn, du får SÅ meget mere ud af end at få en udemærket løn i bilka ;)

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Fra  CON Media Skrevet kl. 23:56

Tusind tak for din mega gode respons:) det vil jeg tage til efter tanke:)

Men pt. kender jeg ikke nogen web-firmaer i nærheden, jeg bor lige nær Roskilde... kender du evt nogle?:)

Fra Holte
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 552
Fra  Herreaccessories.dk Skrevet kl. 19:05

Jeg kender et sted, jeg ansøgte det som praktik-sted. Fik det dog ikke, så har ingen erfaringer med dem. Det er dette: http://www.networkmedia.dk/

Håber du kan bruge det. ;)

Super fed tråd du har lavet her! Er selv 15 år, og har det på lidt samme måde som dig. Bortset fra jeg stadig sidder med HTML og CSS :P

Må jeg ikke få din MSN/Skype eller sådan noget? Det er jo godt at have sine kontakter, og det ligner vi har det lidt på samme måde. :D

Mvh David Bograd

Ung grafiker med meget erfaring og de rigtige priser.

Tjek Bograddesign.dk for mere info! 

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)