Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

16 år og Servering af alkohol / Virksomhed

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er 

Har brug for hjælp!

Jeg er 16 år og sammen med en ven har vi startet og investeret i hjemmeside, reklame og udstyr til arbejde af freelance bartendere. 

Men inden vi fik startet at kører ud til folk og være bartendere for dem, fik vi snakket med kommunen om dette var lovligt og vi fik et NEJ.

Dette var ikke lovligt for os at åbne en virksomhed hvis man er under 18år, fik vi af vide.

Men efter at have læst indlæg og blogs omkring om det er lovligt eller ej. Så er jeg faret vild.

Min søgning for svar, har ledt mig over til at det er lovligt dog behøver man værgetilladelse.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 15:29

Hej Kristian,

Det er korrekt at det er lovligt med værgetilladelse. Man kan ikke blive pålagt gæld, hvis man er under 18 - og derfor er det ikke lovligt uden en tilladelse fra en værge.

Nu kan jeg se at du er 16 og er det overhovedet lovligt for folk under 18 at servere alkohol?

Jeg spørger kun af ren nysgerrighed, for det er jo ikke tilladt at servere alkohol til unge under 18 på offentlige steder, så det virker da lidt dobbeltmoralsk, hvis de så godt selv må servere :-)

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Skrevet kl. 20:00

Jeg synes også det virker ret dobbeltmoralsk dog kender jeg nogle på 16 / 17 år som arbejder som tjenere. De servere alkohol. Om man servere alkohol som tjener eller bartender er vel irrelevant. 

Genere mig også ikke at have kunne finde en lov om man må det eller ej.

Nogle restauranter siger det er ulovligt mens andre bare gør det.

( Har unge tjenere, der servere alkohol )

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:17

Kristian Lim Andersen:
Om man servere alkohol som tjener eller bartender er vel irrelevant

Det tror jeg ikke. Som bartender er alkoholen hovedbestandelen og som tjener er det maden der er hovedbestandelen.

Jeg vil anbefale dig at finde ud af det uden at gætte dig frem inden du fortsætter videre... Men håber da at det er lovligt :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 21:18

Hej Kristian

Som du kan se i min signatur driver jeg en virksomhed af denne art. Når der er tale om decideret udskænkning hvor folk f.eks. betaler Jer kontant pr. drink bliver din alder et problem, da der i såfald skal indhentes en alkoholbevilling af en art. Der er flere måder at omgås dette, ved at Jeres kunder f.eks. er kollegaer eller venner, altså er en privat forsamling og der betales samlet for hvad der er drukket, sådan at i faktisk bare bliver betalt for den service det er at mikse drinks'ne.

Jeg er ikke helt sikker på alt det her i forhold til Jeres situation, det er bare sådan jeg har forstået det, men min anbefaling er at du kontakter dit lokale politi/bevillingsstyrelse og spørger dem. Det var noget af det første vi gjorde. Det er rart at have sort på hvidt hvordan man står!

Held og lykke med det :)

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 23:12

Unge under 18 år må ikke serverer alkohol, unset om dette er et privat sted eller i det offentlige.

Så selvom I ville få jeres forældre til at oprette virksomheden i deres navn, så måtte I, ikke arbejde som bartendere.. Desværre

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 01:27

Hej Kristian.

Jeg besvarer lige din PB her i tråden, så andre muligvis også kan få glæde af nedenstående. Smile

Der er flere ting I skal tænke over, inden i fortsætter.

Med hensyn til de generelle retningslinjer, så er de ret så indviklet.

-          Der må ikke udskænkes til personer under 18

-          Der må ikke udskænkes til offentlige arrangementer, uden tilladelse.

-          Der skal ved hver fest (hvis den ikke betegnes som privat) indhentes tilladelse fra politiet.

-          Personerne der udskænker/servere skal være over 18 år.

-          I skal godkendes af fødevarestyrelsen (Så vidt jeg husker).

Hvis vi skal forholde os til ovenstående, som blot er en begyndelse på de mange regler, så er der jo flere af punkterne som kan gå hen at blive et problem for jer. Der er taget udgangspunkt i offentlige arrangementer, som langt de fleste arrangementer rent faktisk er, uanset hvor meget de bliver kaldt private fester – I det øjeblik der f.eks. betales entré er der tale om e offentlig arrangement, og altså ikke et privat arrangement.

Kommunen har ikke helt ret i, at det ikke muligt at oprette et firma til jer. Oprettelse af virksomhed er for mig at se det mindste problem, og kan løses på mange fornuftige måder trods jeres unge alder.

Det er naturligvis en rigtig træls situation i pludselig står i, når i har ofret en masse penge på hjemmeside, udstyr mv., men jeg kan kun råde jer til at overholde reglementet.

Vi kan fortsætte kommunikationen over PB, så må vi se om vi kan løse udfordringerne.

Venligst,

Rasmus Nielsen

Handel med varepartier via Trademen

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Skrevet kl. 10:19

Tak for hjælpen, stor hjælp.

Jeg har snakket med min partner om dette og vi har bestemt at vente til vi er myndige. ( 18 år ) 

Indtil da har vi tid til at øve os i bartending samt finde lidt mere ud af om lov, regler og tilladelser. 

Og omkring lov, regler og tilladelser ville der være en stor hvis vi fortsatte kommunikationen over PB. Rasmus Nielsen 

Ville være så godt hvis vi ved inden den tid kommer hvad vi skal have iorden.

Tusind tak igen for de mange gode råd og indlæg.

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 13:30

Kristian Lim Andersen:

Tak for hjælpen, stor hjælp.

Jeg har snakket med min partner om dette og vi har bestemt at vente til vi er myndige. ( 18 år ) 

Indtil da har vi tid til at øve os i bartending samt finde lidt mere ud af om lov, regler og tilladelser. 

Og omkring lov, regler og tilladelser ville der være en stor hvis vi fortsatte kommunikationen over PB. Rasmus Nielsen 

Ville være så godt hvis vi ved inden den tid kommer hvad vi skal have iorden.

Tusind tak igen for de mange gode råd og indlæg.

Du kontakter mig par med spørgsmål, så skal jeg forsøge at hjælpe. Du kan evt. smide din MSN/mailadresse, så kan vi tage den derover.

Venligst,
Rasmus

Handel med varepartier via Trademen

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Skrevet kl. 13:33

Perfekt her er min mail:   Kristianlim@hotmail.com

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)