Hej Amino'er Har brug for hjælp! Jeg er 16 år og sammen med en ven har vi startet og investeret i hjemmeside, reklame og udstyr til arbejde af freelance bartendere. Men inden vi fik startet at kører ud til folk og være bartendere for dem, fik vi snakket med kommunen om dette var lovligt og vi fik et NEJ. Dette var ikke lovligt for os at åbne en virksomhed hvis man er under 18år, fik vi af vide. Men efter at have læst indlæg og blogs omkring om det er lovligt eller ej. Så er jeg faret vild. Min søgning for svar, har ledt mig over til at det er lovligt dog behøver man værgetilladelse.
|
Hej Kristian,
Det er korrekt at det er lovligt med værgetilladelse. Man kan ikke blive pålagt gæld, hvis man er under 18 - og derfor er det ikke lovligt uden en tilladelse fra en værge.
Nu kan jeg se at du er 16 og er det overhovedet lovligt for folk under 18 at servere alkohol?
Jeg spørger kun af ren nysgerrighed, for det er jo ikke tilladt at servere alkohol til unge under 18 på offentlige steder, så det virker da lidt dobbeltmoralsk, hvis de så godt selv må servere :-)