Hejsa alle
Tak for svarene som jeg opfatter som at "tag en tudekiks" ikke nødvendigvis er et skældsord, men måske mere en talemåde man bruger, netop når man IKKE vil fyre et skældsord af, men gerne stadig vil opføre sig pænt og ordentligt.
Jeg har altid selv brugt et sobert og pænt sprog herinde og det mener jeg også man skal !!
Irene:
Tak for dit indlæg, det bragte mit smil helt op til begge ører
og tusind tak for det, din definition på udtrykket er helt i overensstemmelse med min egen.
Tilføjelse til dette:
...er at blogejeren desværre slettede mit sidste indlæg på hans blog herinde, da jeg desværre fandt et indlæg hvor blog ejeren SELV bruger vendingen "æd en tudekiks" overfor andre Aminoer, men det måtte tilsyneladende IKKE blive vist på hans blog...man skal ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus som jeg skrev på bloggen, det måtte andre åbenbart ikke læse, det ER da til at grine af, helt ærligt, så lykkedes det skam endda blogejeren at få smilet frem hos mig også, well done !! Men er nok desværre mit sidste indlæg på hans blog da jeg jo sikkert er blevet spam listet, men sådan kan det gå.
Jeg troede egentlig at Martin Thorborgs sidste tiltag med disse blogge NETOP var at vi skulle bruge dem mere og kommentere dem og debattere, men er jo ikke så nemt når blogejeren ikke kan tage en smule kritik, eller bare ikke kan lide det brugerne skriver i bloggen, det mener jeg er en helt forkert drejning, især når man kigger på hvad jeg har skrevet, det kan da absolut ikke støde nogen.
Mine bogindlæg kan læses her og man må da gerne kommentere om man mener at jeg går over nogen grænser, altså bogtset fra blogejerens:
http://www.amino.dk/blogs/mikkeldemib/archive/2010/12/26/julegaver-til-b-248-rn-er-en-straf-til-de-voksne.aspx
Best regards