Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fanden betaler jeg skat?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Nordjylland
Tilmeldt 31. Jul 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er 14 år gammel, og er ved at starte en virksomhed med en partner på 15, men hvordan betaler vi 2 skat? Skal vi møde op hos skat hver måned og give en sedel med omsætningen også give dem de penge som de skal have eller hvordan gør vi?

Tak på forhånd.

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 21:22

Christian Nielsen:
Skal vi møde op hos skat hver måned og give en sedel med omsætningen også give dem de penge som de skal have eller hvordan gør vi?

Gid verden så sådan ud så ville revisor gå rundt og ryde sne:D

I kan starte som hobbi virksomhed hvor i må tjæne op til 50.000 og når i er 2 så giver det 100.000 og når i så har tjænt det, så får man et cvr nr. men det er spild af jeres tid og revisor penge at starte i så ung en alder. med mindre i ved at i, i løbet af kort tid omsætter for mere end 100.000 så er det om at få et cvr nr. 

mht. skat så får man en tastselv kode og så skal man lave en årsopgørelse, og der skal man så betale skal af overskuet 

vh. Jakub

er i overbeviste om at få et cvr nr. så kan i smide en pm så skal jeg nok hjælpe jer, fik selv mit da jeg var u/18. 

God Jul

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:29

Hej.

Lige nogle kommentarer:

Når i er 2, så er det et I/S.

50 tkr. i omsætning pr. løbende 12 måneder gælder for virksomheden...og ikke for

jer personligt.

Altså 50 tkr. omsætning.

50 tkr. grænsen har intet med begrebet "hobbyvirksomhed" at gøre.

I skal godkendes hos Statsforvaltningen, idet i ikke er myndige.

God jul.

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Som Jakob også siger, så er maks'et 50.000 kr. per "virksomhed" per år. Derefter skal man stifte et I/S, når i er to. Man kan også stifte andre selskaber såsom ApS/ A/S - men det koster en hel del penge, kontra jeres potentielle omsætning.

Der findes som udgangspunkt to typer skat, restskat og forskuds-indbetalt skat. Det første år jeg var selvstændig gjorde jeg blot som følger.

Jeg fik 4 kontoer i min bank:
1. Privat
2. Erhverv
3. Skat
4. Moms

Alle mine indtægter gå ind på konto 2, med det samme tager jeg moms beløbet og overføre til konto 4. og glemmer at jeg nogensinde har haft det. Jeg ved ikke hvad konsekvensen præcis er, hvis man ikke indbetaler moms-kreditten til tiden, men jeg har det bedst med slet ikke at bruge pengene, så er man sikker på at man ikke bruger mere end man har tjent.

Derudover, gør jeg meget simplet det, at hvis jeg overføre 1.000 kr. til min privat konto, overføre jeg det også til min skat konto (konto. 3). Man kan naturligvis ikke gøre det så simplet op men det gør jeg som en tommelfingerregel, fordi så er man ret sikker på at det ikke svinger ret meget. Man har også en personfradrag, men det kender jeg ikke ret meget til når man er under 18 år, så der vil jeg henvise dig hertil.

Når så året er omme, dvs i december hvert år, beregner jeg via skats hjemmeside hvad jeg konkret skal betale, og så betaler man fx for hele året på en gang som REST SKAT.

Når så andet år kommer, så har man lidt styr på hvad man tjener, og så skal man udfylde forskudsopgørelse, hvis du ikke gør noget, så gør skat det for dig, med henblik på sidste år, og så får man en bunke girokort, hvor man betaler 10-12 gange om året mener jeg det er, så man ikke kommer til at bruge de penge man skal betale i skat. Dem sætter du naturligvis bare til at trække fra konto 3, da du allerede har hensat til det. Når det så er 1 januar, trækker du en streg i sandet, og trækker alle dine udgifter fra dine indtægnter, og betaler simplet skat af de overskydende.

Så hvis du omsætter 300.000 kr - har udgifter for 100.000 kr. så er din løn 200.000 kr. som du så skal betale skat af. :-)

Det er kort sagt lige mine bedste råd, husk alt er kun vejledende, så tjek det nu lige en ekstra gang.. Jeg mener kun at i kan trække momsen fra hvis i registere et I/S.

God jul!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:01
Hej Jannik, Mange tak for denne tråd. 5 stjerner herfra. Mvh SSkriver
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:52

sskriver:
Hej Jannik, Mange tak for denne tråd. 5 stjerner herfra. Mvh SSkriver

Takker og bukker! :-)

Derudover når det så drejer sig om regnskab, så skrev jeg de første 100 regninger i Excel... Og kort sagt, det er virkeligt noget møg, at styre :-) Jeg vil helt klart anbefale jer, at finde et økonomi system, ligeså snart der kommer penge ind på kontoen. I kan sagtens få et excel-udgangspunkt af mig, det er bare at maile til mig.. Men jeg er DYBT forelsket i E-conomic. Ikke for at gøre reklame - men sammenlignet med Mamut, og C5, så er Economic bare så vildt nemt. Svare lidt til forskellen på en bil med og uden servostyring ;-)

Men! Der er helt sikkert mange der kan tale timevis om økonomisystemer, så det kan næsten fortjene en separat tråd til den tid.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 10:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Det er ikke som Jannik skriver 50.000kr pr år, men pr 12 mdr som Peter skriver. Omsætter i for 40.000 i december 10 og 15.000 i januar 11, så skal i momsregisteres.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:07

Kristian Konradsen:
Det er ikke som Jannik skriver 50.000kr pr år, men pr 12 mdr som Peter skriver. Omsætter i for 40.000 i december 10 og 15.000 i januar 11, så skal i momsregisteres.

Ahh! Skøn bonus info! Troede faktisk det kørte i kalender år :-)

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:19
Min julegave til dig :0)
Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 11:39

Christian Nielsen:

Jeg er 14 år gammel, og er ved at starte en virksomhed med en partner på 15, men hvordan betaler vi 2 skat? Skal vi møde op hos skat hver måned og give en sedel med omsætningen også give dem de penge som de skal have eller hvordan gør vi.

Brug et par timer her:

http://www.startvaekst.dk/vaerktoejer-til-opstart/0/4

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)