hvis du vil bruge betalingsfunktionen så er den udviklet oprindeligt op imod Danske Bank
DDbk var selvfølgelig skide glade og medvirkede gerne. De "glemte" bare at fortælle Steen Hjelmstrand at det var en forudsætning at man havde en ERHVERVSKONTO hos dem ---> 750 kr. i gebyr pr. kvartal - det var mere en Entreprise-versionen kostede dengang eeengang for alle (mener det var 2.390,- + moms) + EFB modulet.
Så tabte Steen Hjelmstrand interessen for det. Jeg sagde til ham (som forhandler af programmet) ..... at det måske havde været mere smart at vælge platformen SDC (Sparekassernes Data Center med 79 lokalsparekasser/banker hvor det iikke koster noget at have netbank, og hvor det her heller ikke ville koste at sende betalingsfiler - og hvor måske flere af SummaSummarums målgruppe var kunder end Danske Bank) - thi havde man fået funktionen op at køre i SDC regi - så¨ havde Danske Bank vel også ladet den blive en gratis facilitet - nu den var gratis andre steder.
Men man kan "lure" eksport-filen af fra danske bank formatet - og så se hvad dit lokale pengeinstitut har af format - og så nurse din exportfil - men det er ikke bare lige. Men er du Danske Bank kunde og ERHVERVSKontohaver - så virker det.
Jeg har påpeget overfor de nye ejere af Summa - Visma Avendo - at i forbindelse med en opgrade af EFB-modulet - så skulle man lige få de mest alm. pengeinstitutplatforme med ved siden af Danske Bank + at det ville være smart om der kunne IMPORTERES OIO købsfakturaer fra grossister ind i SummaSUmmarum.
Er der interesse for sådanne 2 features i EFB ????? (undskyld at jeg udvider tråden med dette nye moment)..... Kom med nogle indspark på dette thi jeg ved at de overvåger debatten her. Og nogle udsagn om det ville være efterspurgt; det kunne måske bevæge Visma til at gøre noget ved dette
===============
weibel: du skriver noget om at der skal vælges en VANS formidler. Det var i gl.dage - men i dag hvor man har www.NemHandel.dk - så eksporteres ens salgsfakturaer gratis og direkte fra din pc