Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Summarum - EFB Modul og elektronisk betaling

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der har erfaring med at bruge EFB modulet til elektronisk betaling af købsfaktura via netbank (altså at få summa til at eksportere en fil som kan importeres i netbanken) ?

Hvor godt / skidt fungerer det?

Og hvilke pengeinstitutter er det kompatibelt med?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 10:57

EFB modulet er mig bekendt til at sende fakturaer til det offentlige - jeg har selv købt det i sin tid og det fungerede fint.

Udover EFB modulet skal man også have en aftale med en VANS leverandør.

Umiddelbart understøtter summa ikke det du har brug for - men har du en bank der kan læse en CSV fil burde det kunne lade sig gøre med lidt regneark-magi.

Tilmeldt 21. Aug 09
Skrevet kl. 11:05

Hej Jørgen!

du har ret mht at det er til elektronisk fakturering - MEN iflg summa's egen hjælpefil har det også den anden funktion - den lovede info på summarum.dk omkring understøttede banker kan jeg bare ikke finde....:

EFB-modul - Elektronisk fakturering og betaling

-----------------------------------------------------------

(Modulet kræver en udgave af SummaSummarum, som kan lave almindelige fakturaer)

ELEKTRONISK FAKTURERING

- Generering af fakturaer i OIOXML-format

- Betaling via bankoverførsel og indbetalingskort

- Nem og billig videreekspedition via aftale med VANS-formidler

ELEKTRONISK BETALING

- Generer fil til indlæsning i bankens betalingssystem

- Se www.summarum.dk hvilke banker der understøttes

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 11:16

OK - beklager ulejligheden - det var så mig der blev klogere :-) God jul !

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 12:58

hvis  du  vil  bruge  betalingsfunktionen  så er  den  udviklet  oprindeligt  op imod  Danske Bank

DDbk  var  selvfølgelig  skide  glade  og medvirkede  gerne.  De "glemte"  bare  at  fortælle  Steen Hjelmstrand  at  det  var  en forudsætning  at  man  havde  en  ERHVERVSKONTO   hos dem  --->   750 kr. i gebyr  pr. kvartal   -   det  var  mere  en  Entreprise-versionen kostede  dengang  eeengang  for alle  (mener  det  var  2.390,- + moms) + EFB modulet.

Så  tabte   Steen Hjelmstrand  interessen  for  det.      Jeg  sagde  til  ham  (som forhandler af programmet)   .....   at  det  måske  havde  været   mere  smart  at  vælge  platformen  SDC  (Sparekassernes Data Center   med  79  lokalsparekasser/banker   hvor  det  iikke  koster  noget  at have  netbank,  og hvor  det  her  heller  ikke  ville  koste at sende betalingsfiler  -  og  hvor  måske flere  af  SummaSummarums målgruppe  var  kunder  end Danske Bank)  -  thi  havde  man  fået  funktionen  op  at køre i  SDC regi  -  så¨ havde  Danske Bank  vel  også  ladet  den  blive  en gratis facilitet  -  nu  den  var  gratis  andre  steder.

Men  man  kan  "lure"   eksport-filen   af  fra   danske bank formatet   -  og  så   se  hvad  dit   lokale  pengeinstitut  har af  format  -   og  så  nurse  din  exportfil  -  men  det  er  ikke  bare lige.  Men  er  du  Danske Bank kunde  og   ERHVERVSKontohaver  -  så  virker  det.

Jeg har  påpeget  overfor  de nye ejere af Summa  -  Visma Avendo  -   at i forbindelse  med  en opgrade af EFB-modulet  -  så  skulle  man  lige  få  de mest alm. pengeinstitutplatforme  med ved siden af Danske Bank   +    at  det  ville  være  smart om  der kunne IMPORTERES   OIO  købsfakturaer  fra  grossister  ind  i  SummaSUmmarum.   

Er  der  interesse  for  sådanne  2  features  i EFB  ?????    (undskyld  at jeg  udvider  tråden med  dette  nye  moment).....    Kom  med  nogle  indspark  på  dette   thi  jeg   ved  at  de  overvåger   debatten  her.    Og  nogle  udsagn   om   det  ville  være  efterspurgt;  det  kunne  måske  bevæge   Visma   til  at  gøre  noget  ved  dette

===============

weibel:    du  skriver  noget  om  at  der  skal  vælges  en  VANS formidler.   Det  var i gl.dage  -  men  i dag  hvor  man  har   www.NemHandel.dk    -   så  eksporteres    ens  salgsfakturaer   gratis   og  direkte  fra  din  pc 

Tilmeldt 21. Aug 09
Skrevet kl. 13:17

Ja jeg har luret funktionen af i en "prøve installation" af summa, og der var kun adgang til Danske Bank - men troede egentlig at de skyldtes at jeg kun sad med prøveudgaven at der kun var adgang til DB.

Jeg bruger selv Spar Nord (herunder mig bekendt SDC), så ja SDC ville klart være et stort ønske fra min side. Importmulighed af OIO købsfakturaer kunne også hjælpe den daglige arbejdsgang en del :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)